Végre a fizikai munka sem szégyen

Megduplázódott a szakmunkára és fizikai munkára jelentkezők száma a tavalyi évhez képest. De van is rájuk kereslet: több cég hirdet meg pozíciókat és csaknem 30 százalékkal nőtt a meghirdetett állások száma is - derül ki a Profession negyedéves jelentéséből.

Jön a hőség - Kép: MTI

Egyre több cég hirdet meg pozíciókat – derül ki a profession.hu negyedéves adataiból. A  hirdetési kategóriák között hasít a szakmunka, majdnem minden ötödik, azaz több mint 6500 hirdetést élesítettek ebben a kategóriában. Ez 83 százalékos növekedést jelent a tavalyi első negyedévhez képest. A második legnépszerűbb hirdetési kategória az értékesítés, kereskedelem volt (9,8%), amit a gyártás, termelés kategóriája követett (9,4%). A negyedik legtöbb hirdetést a fizikai munka kategóriája kapta (7,9%), az ide érkezett jelentkezések száma megduplázódott tavalyhoz képest, így a nyolcadik helyről zárkózott fel a három legnépszerűbb hirdetési kategória mögé.

“El vannak tévedve a munkáltatók bérezés terén”
Az informatikai szakemberhiány egyre komolyabb méreteket ölt Magyarországon, a munkaadók egy része viszont el van tévedve, mit kéne ajánlani, hogy vonzó legyen.
Az álláskeresők többsége irodában dolgozna

A jelentkezések száma 6 százalékkal nőtt a tavalyi első negyedévhez képest. A legtöbb álláskereső adminisztratív, irodai munkára vágyna (17,4%), de továbbra is népszerű az értékesítés, kereskedelem (14,8%) is – igaz, az utóbbi kategóriába feltöltött hirdetések száma 12 százalékkal csökkent az elmúlt évben. A szakmunka a jelentkezők között is népszerű, 46 százalékkal többen jelentkeznek ebbe a kategóriába, mint tavaly ilyenkor – idén minden tizedik jelentkezést élesítették ebben a kategóriában.

Szembetűnő, hogy a fővárosban (39,3%), Pest megyében (10,2%) és Győr-Moson-Sopron megyében (4,8%) töltik fel a legtöbb hirdetést, és a jelentkezések száma is ezekben a megyékben a legmagasabb.

Végzettségeket vizsgálva nagyjából fedi egymást kereslet és kínálat: a hirdetések 31 százaléka keres főiskolai, 27 százaléka egyetemi, 26 százaléka pedig középiskolai végzettségű pályázót. A jelentkezők közül legtöbben középiskolai végzettséggel rendelkeznek (38%), őket a BA-diplomával rendelkezők (28%) és az egyetemi végzettségűek követik (20%). Az 1-3 év szakmai tapasztalattal rendelkező pályázók a legnépszerűbbek, a hirdetések 37 százaléka őket célozza, de minden ötödik hirdetés 3-5 év szakmai tapasztalattal rendelkező munkavállalók számára szól (22%). A tavalyinál öt százalékkal több (23%) hirdetés semmilyen előzetes munkatapasztalatot nem ír elő. A jelentkezők tapasztalata nagyjából fedi ezeket az arányokat.

Töretlen az angol nyelv népszerűsége, a feltöltött hirdetések 44 százaléka ír elő valamilyen szintű angol nyelvtudást. Ezt egyetlen másik idegen nyelv sem tudja megközelíteni, még a mezőnyből szintén magasan kiemelkedő német (11%) is jóval kevesebb hirdetésben szerepel.

Kiszervezés lehet a gyógyír a szakemberhiányra
A munkanélküliségi és foglalkoztatottsági adatok javulásával párhuzamosan több szektorban is munkaerőhiány alakult ki az elmúlt hónapokban. A hivatalos adatok szerint a betöltetlen álláshelyek száma országszerte közel 60 ezer volt az idei év elején. A Magyar Outsourcing Szövetség szerint azonban a munkaerőhiány rugalmasan kezelhető, például a munkáltatók számára költséghatékony kiszervezési módszerekkel.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo