A fizetés megjelölése a legfontosabb egy hirdetésben az álláskeresőknek

A munkavállalók szinte kivétel nélkül szeretnék látni az álláshirdetésekben, hogy mennyit kereshetnek egy adott pozíció betöltésével, és hasonló az egyetértés abban is, hogy a felvételi folyamatok gyakran túl hosszúak és túl sok körből állnak. A cégeknek különösen fontos ügyelniük a megjelenéseikre akár a médiáról, akár weboldalról vagy közösségimédia-felületről van szó, mert a pályázók többsége jelentkezés előtt alaposan utánajár leendő munkáltatójának – derül ki a Profession.hu friss, reprezentatív felméréséből. 

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jelenlegi gazdasági helyzetben a vállalatok kevesebb új pozíciót nyitnak, visszafogott toborzással működnek. Sok munkaadó igyekszik a munkaerő-felvételt minél hatékonyabban végezni, hogy az ne emésszen fel túl sok értékes erőforrást. A munkavállalók is hasonlóképp gondolkoznak: szeretnek már a felvételi folyamat legelején megerősítést kapni arról, hogy hasonlóak az elképzeléseik a kiszemelt céggel a számukra legfontosabb tényező, a fizetés tekintetében. Szinte mindenki (93 százalék) a bérmegjelölést keresi elsősorban egy álláshirdetésben.

A munkavállalók fele alaposan utánanéz a cégnek, mielőtt jelentkezik az álláshirdetésére
A munkavállalók fele alaposan utánanéz a cégnek, mielőtt jelentkezik az álláshirdetésére
Fotó: Depositphotos

Fontos a rendszeres visszajelzés

A cégekhez hasonlóan az anyagi szempontok mellett az álláskeresési folyamatba fektetett időt, energiát is szeretnék racionalizálni a munkakeresők. A felmérés rámutatott, hogy a munkavállalók gyakran élik meg úgy, hogy nem kapnak elegendő figyelmet a vállalatok felvételi folyamataiban. Jelentős igény mutatkozik a rendszeres visszacsatolásra már az önéletrajz beküldésénét követően: a dolgozók 87  százaléka jelezte, hogy fontosnak tartja, hogy legalább egy automatikus e-mail formájában megerősítést kapjon arról, hogy a jelentkezése sikeresen beérkezett az adott céghez.

Sok pályázó az automatikus üzenetnél bővebb indoklást szeretne, hogy a legközelebbi alkalomnál már jobban teljesíthessen: a megkérdezettek 82 százaléka jelezte, hogy szívesen fogadna részletes visszajelzést az illetékesektől abban az esetben, ha nem vették fel az adott munkára, esetükben az automatikus válaszlevél már alapvető elvárás. Sokan kiemelték azt is, hogy az a megélésük, hogy a felvételi folyamatok gyakran túlságosan sok körből állnak – a munkavállalók kétharmada gondolja így.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo