Mi vonzza a tekintetet?
„A munkavállalók 83 százaléka jelezte, hogy a bérezésre vonatkozó információ az, amit leginkább keres és ami vonzó lehet neki egy álláshirdetésben, a második helyen a munkahely lokációja szerepel, ezt a dolgozók több, mint fele jelölte meg, harmadik helyre pedig a rugalmas munkaidő került, amit a dolgozók közel fele keres kiemelten. A mai napig gyakran elkövetik a munkaadók azt a hibát, hogy a munkavállalónak kínált juttatásokat és előnyöket nem tüntetik fel maradéktalanul az álláshirdetésekben, pedig ez jelentősen megnövelheti a beérkező pályázatok számát, ez fokozottan igaz a bérinformációra” – magyarázza Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértője.
A kutatás eredménye megerősítette annak a jelentőségét is, hogy a munkáltatók mit és hogyan kommunikálnak magukról akár a médiában, a weboldalukon vagy akár a közösségi médiában. A munkavállalóknak ugyanis a 87 százaléka utánanéz az adott cégnek, mielőtt jelentkezik a hirdetésére, közülük 63 százalék nyitja meg a vállalat weboldalát, 51 százalék pedig emellett további forrásokat is keres az interneten. Minden harmadik ember (29 százalék) kérdezősködik a cégről ismerősei, barátai körében, 15 százalék használja a közösségi médiát az információk felkutatásához, jelenleg tehát különösen fontos, hogy a cégek tudatosan építsék a munkáltatói márkájukat.