Már nem az ajánlás a csodafegyver

Hiába fedik le egyre inkább az élet minden területét a közösségi felületek, egyre kevésbé jellemző, hogy ismerősökön keresztül találnának állást a munkakeresők. A munkavállalók kétharmada az álláskereső oldalakon böngészi a lehetőségeket, míg a cégek háromnegyede is így keres új dolgozókat – derül ki az nrc kutatásából.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: freeimages.com

Öt évvel ezelőtt a munkakeresők összesen 58 százaléka használt álláskereső oldalakat az új munkahely megtalálásához, ez az arány 2016-ra 63 százalékra emelkedett. Ezzel párhuzamosan viszont csökkent azok száma, akik az ismerőseik segítségét kérik ilyenkor: 57 százalékról 46 százalékra. A cégek is leginkább az álláskereső oldalakban bíznak, 73 százalékuk keres így új dolgozókat. Saját honlapot, vagy közösségi felületet csak kevesebb, mint a felük használ, de a kollégákat szívesen kérdezik meg arról, hogy ajánlanának-e valakit (54%). A hiányszakmák esetében is az álláskereső oldalak hoztak áttörést: tavaly a szakmunkás állásokra 10 százalékkal, a mérnöki pozíciókra 7 százalékkal, az IT szektor hirdetéseire pedig 18 százalékkal több álláskereső adta be az önéletrajzát ilyen felületen.

2011-ben még tízből négyen vallották, hogy az akkori állásukat valamilyen ismeretségen keresztül találták meg, tavaly ez az érték 27 százalékra csökkent. Fejvadászok, újsághirdetések és a munkaügyi központok segítségével is egyre kevésbé jellemző a siker. Meglepő, de a közösségi oldalak sem hoztak ebben a kérdésben áttörést, összesen 3 százalék talált ezeken a felületeken állást. A megkérdezettek jelentős többsége (83%) jobban szeret álláskereső oldalakon keresztül jelentkezni az adott állásra, mint a cégek saját felületein (63%), mert a specializált oldalak egyszerűségével szemben az utóbbit bonyolultnak és túl időigényesnek vélik.

Elengedhetetlen a munkáltatói márka építés

Kevés cégnél gondolnak rá, hogy nemcsak ők formálnak véleményt az állásra jelentkezőkről, de a folyamat során a pályázó is megítéli a céget. A munkáltatói márkát, a munkáltató jó vagy rossz hírét a dolgozókon kívül azok is építik vagy rombolják, akik végül nem nyerték el a vágyott pozíciót.

A mai munkaerőpiaci helyzetben már nem elég csak az anyagiakkal motiválni, ha hosszú távú eredményeket akarunk a megtartás és toborzás terén. Vonzóvá kell válni, mint munkáltató, és ezt meg is kell mutatni a piacon. Marketing és PR tevékenységek, amelyekre minden eddiginél nagyobb szükség lesz. Itt olvashatja tippjeinket, hogyan teheti vonzóbbá a munkavállalók számára vállalkozását!

Így veszítjük el a jelentkezőket már a hirdetéssel
A cégek egyre tisztábban látják, hogy pedálozniuk kell a jó munkaerőért, sokan mégis már az álláshirdetéssel elriasztják azokat a kiváló jelentkezőket, akiket szeretnének megfogni. Lássuk a legalapvetőbb hibákat!

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo