Már nem az ajánlás a csodafegyver

Hiába fedik le egyre inkább az élet minden területét a közösségi felületek, egyre kevésbé jellemző, hogy ismerősökön keresztül találnának állást a munkakeresők. A munkavállalók kétharmada az álláskereső oldalakon böngészi a lehetőségeket, míg a cégek háromnegyede is így keres új dolgozókat – derül ki az nrc kutatásából.

Kép: freeimages.com

Öt évvel ezelőtt a munkakeresők összesen 58 százaléka használt álláskereső oldalakat az új munkahely megtalálásához, ez az arány 2016-ra 63 százalékra emelkedett. Ezzel párhuzamosan viszont csökkent azok száma, akik az ismerőseik segítségét kérik ilyenkor: 57 százalékról 46 százalékra. A cégek is leginkább az álláskereső oldalakban bíznak, 73 százalékuk keres így új dolgozókat. Saját honlapot, vagy közösségi felületet csak kevesebb, mint a felük használ, de a kollégákat szívesen kérdezik meg arról, hogy ajánlanának-e valakit (54%). A hiányszakmák esetében is az álláskereső oldalak hoztak áttörést: tavaly a szakmunkás állásokra 10 százalékkal, a mérnöki pozíciókra 7 százalékkal, az IT szektor hirdetéseire pedig 18 százalékkal több álláskereső adta be az önéletrajzát ilyen felületen.

2011-ben még tízből négyen vallották, hogy az akkori állásukat valamilyen ismeretségen keresztül találták meg, tavaly ez az érték 27 százalékra csökkent. Fejvadászok, újsághirdetések és a munkaügyi központok segítségével is egyre kevésbé jellemző a siker. Meglepő, de a közösségi oldalak sem hoztak ebben a kérdésben áttörést, összesen 3 százalék talált ezeken a felületeken állást. A megkérdezettek jelentős többsége (83%) jobban szeret álláskereső oldalakon keresztül jelentkezni az adott állásra, mint a cégek saját felületein (63%), mert a specializált oldalak egyszerűségével szemben az utóbbit bonyolultnak és túl időigényesnek vélik.

Elengedhetetlen a munkáltatói márka építés

Kevés cégnél gondolnak rá, hogy nemcsak ők formálnak véleményt az állásra jelentkezőkről, de a folyamat során a pályázó is megítéli a céget. A munkáltatói márkát, a munkáltató jó vagy rossz hírét a dolgozókon kívül azok is építik vagy rombolják, akik végül nem nyerték el a vágyott pozíciót.

A mai munkaerőpiaci helyzetben már nem elég csak az anyagiakkal motiválni, ha hosszú távú eredményeket akarunk a megtartás és toborzás terén. Vonzóvá kell válni, mint munkáltató, és ezt meg is kell mutatni a piacon. Marketing és PR tevékenységek, amelyekre minden eddiginél nagyobb szükség lesz. Itt olvashatja tippjeinket, hogyan teheti vonzóbbá a munkavállalók számára vállalkozását!

Így veszítjük el a jelentkezőket már a hirdetéssel
A cégek egyre tisztábban látják, hogy pedálozniuk kell a jó munkaerőért, sokan mégis már az álláshirdetéssel elriasztják azokat a kiváló jelentkezőket, akiket szeretnének megfogni. Lássuk a legalapvetőbb hibákat!

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo