Már nem az ajánlás a csodafegyver

Hiába fedik le egyre inkább az élet minden területét a közösségi felületek, egyre kevésbé jellemző, hogy ismerősökön keresztül találnának állást a munkakeresők. A munkavállalók kétharmada az álláskereső oldalakon böngészi a lehetőségeket, míg a cégek háromnegyede is így keres új dolgozókat – derül ki az nrc kutatásából.

Kép: freeimages.com

Öt évvel ezelőtt a munkakeresők összesen 58 százaléka használt álláskereső oldalakat az új munkahely megtalálásához, ez az arány 2016-ra 63 százalékra emelkedett. Ezzel párhuzamosan viszont csökkent azok száma, akik az ismerőseik segítségét kérik ilyenkor: 57 százalékról 46 százalékra. A cégek is leginkább az álláskereső oldalakban bíznak, 73 százalékuk keres így új dolgozókat. Saját honlapot, vagy közösségi felületet csak kevesebb, mint a felük használ, de a kollégákat szívesen kérdezik meg arról, hogy ajánlanának-e valakit (54%). A hiányszakmák esetében is az álláskereső oldalak hoztak áttörést: tavaly a szakmunkás állásokra 10 százalékkal, a mérnöki pozíciókra 7 százalékkal, az IT szektor hirdetéseire pedig 18 százalékkal több álláskereső adta be az önéletrajzát ilyen felületen.

2011-ben még tízből négyen vallották, hogy az akkori állásukat valamilyen ismeretségen keresztül találták meg, tavaly ez az érték 27 százalékra csökkent. Fejvadászok, újsághirdetések és a munkaügyi központok segítségével is egyre kevésbé jellemző a siker. Meglepő, de a közösségi oldalak sem hoztak ebben a kérdésben áttörést, összesen 3 százalék talált ezeken a felületeken állást. A megkérdezettek jelentős többsége (83%) jobban szeret álláskereső oldalakon keresztül jelentkezni az adott állásra, mint a cégek saját felületein (63%), mert a specializált oldalak egyszerűségével szemben az utóbbit bonyolultnak és túl időigényesnek vélik.

Elengedhetetlen a munkáltatói márka építés

Kevés cégnél gondolnak rá, hogy nemcsak ők formálnak véleményt az állásra jelentkezőkről, de a folyamat során a pályázó is megítéli a céget. A munkáltatói márkát, a munkáltató jó vagy rossz hírét a dolgozókon kívül azok is építik vagy rombolják, akik végül nem nyerték el a vágyott pozíciót.

A mai munkaerőpiaci helyzetben már nem elég csak az anyagiakkal motiválni, ha hosszú távú eredményeket akarunk a megtartás és toborzás terén. Vonzóvá kell válni, mint munkáltató, és ezt meg is kell mutatni a piacon. Marketing és PR tevékenységek, amelyekre minden eddiginél nagyobb szükség lesz. Itt olvashatja tippjeinket, hogyan teheti vonzóbbá a munkavállalók számára vállalkozását!

Így veszítjük el a jelentkezőket már a hirdetéssel
A cégek egyre tisztábban látják, hogy pedálozniuk kell a jó munkaerőért, sokan mégis már az álláshirdetéssel elriasztják azokat a kiváló jelentkezőket, akiket szeretnének megfogni. Lássuk a legalapvetőbb hibákat!

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo