7 ok, amiért nincs cégnév az álláshirdetésekben

Az álláskeresők egyik legnagyobb bosszúsága, hogy sok álláshirdetésben nincs feltüntetve, mely cég is keres új munkavállalót. A munkaadók vagy semmitmondó email címek vagy munkaerő-közvetítők mögé bújnak.

Kevés bosszantóbb dolog van álláskeresés közben - kép: SXC

Nehéz úgy vonzó pályázati anyagot összeállítani, ha az sem tudható, kinél lehetne dolgozni. Miért csinálják ezt a cégek? Hét okot gyűjtött össze együttműködő partnerünk, a Monster.hu, hogy miért élnek a cégek ezzel a gyakorlattal és hogy miért érdemes óvatosnak lenni ezekkel az állásajánlatokkal.

1. Rossz hírű a munkaadó. A cég valamilyen oknál fogva kevésbé jó hírű vagy ismeretlen az álláskeresők körében - mégis könnyebben jelentkeznek hozzájuk és bírhatók interjúra az álláskeresők, ha a legfeljebb szájhagyomány útján terjedő cégnév legalább a hirdetésből kimarad. Bizonyos típusú értékesítési munkák is ide tartoznak (telefonos értékesítés, ügynöki munkák jutalékos alapon, vállalkozói státuszban). Ezért is lenne fontos, hogy ne vegyék félvállról a munkáltatói márka kiépítését a cégek.

2. A közvetítő félti a jutalékát. Ha személyzeti tanácsadó / fejvadász cégen át zajlik a keresés, akkor a közvetítő a megbízási díj miatt nem szeretné, ha az álláskereső éppen őket megkerülve jelentkezne a meghirdetett pozícióra vagy egy konkurens közvetítő is megkörnyékezné a megbízót.

3. Nem akar a cég bővüléséről beszámolni. Üzleti titok bújik meg a háttérben - például a hirdető cég nem szeretné, ha épp valamelyik vagy a legfőbb konkurens cég tudomására jutna, hogy személycseréket, bővülést terveznek, vagy egy távozó kulcsemberük helyére keresnek új szakembert, esetleg leépítési hullám van náluk kilátásban.

4. Kirúgás előtt a csere előkészítése. Kevésbé etikus, de azért előfordul, hogy a cég az elbocsátani tervezett, de erről még mit sem sejtő munkatárs állását hirdeti meg már jó előre. Ha nem egyedi iparágban és szakterületen dolgozik az illető, amiből nem fog magára ismerni, akkor a cégnév elhallgatásával a vállalat azért megspórolhat egy kisebbfajta botrányt. (Legalábbis ideig-óráig…)

Nem elég a jó fizetés?
Meglehetősen ellentmondásos helyzetben vannak az üzleti szolgáltató központok Magyarországon. Színvonalas munkával, kimagasló munkakörülményekkel és feltételekkel, vonzó környezettel várják a munkavállalókat, mégis, rendre nehézségbe ütköznek, hogy megfelelően képzett, idegen nyelven beszélő, felkészült munkatársakat találjanak.
5. Erő fitogtatása. Ritkán motiváció, de ez is megbújhat a tényezők között. Azaz: "Én vagyok a munkáltató, én diktálom a feltételeket. Minden pozícióra százasával jönnek a CV - k. Úgyhogy első körben Én döntöm el, hogy kikkel szeretnék a jövőben együtt dolgozni. Ha már kiválasztottuk a legjobbnak tűnők pályázati anyagait, majd akkor beszélgetünk velük a cég kilétéről is."

6. Még nem biztos a bővülés. A személyzeti tanácsadó cég vagy egy - akár frissen induló - cég pusztán piacfelmérést végez vagy egy, a közeljövőben esedékes projekthez próbál már jó előre önéletrajzokat gyűjteni a lehetséges jelöltektől. A projektek indítása viszont mindig hordoz magában kockázatokat, még az is lehet, hogy meghiúsul - nem feltétlenül a cég hibájából. De a projektek "el nem indulása" miatt így legalább nem sérül a cég jó híre és nem fogják az álláskeresők a "felelőtlen ígérgetők" hiteltelen színeiben feltüntetni őket.

7. Viszolygás a személyes megkereséstől. Ha tudható, mely vállalat keres új munkaerőt, akkor előfordulhat, hogy az álláskeresők személyesen keresik fel a céget, ami túlterheltséget és kellemetlen jeleneteket okozhat (főleg a nagy munkanélküliséggel küzdő régiókban).

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo