álláshirdetés cikkek


Értékesítőt, szerelőt, szakácsot keresnek a munkaadók

Értékesítőt, szerelőt, szakácsot keresnek a munkaadók 

Értékesítőként, szerelőként és pénzügyi tanácsadóként a legkönnyebb elhelyezkedni Magyarországon, de keresettek a szakácsok is. A legtöbben „kékgalléros”, középfokú végzettséget igénylő munkákat keresnek és kínálnak. Ami a régiókat illeti: Budapesten a legkönnyebb állást keresni, Csongrádban a legnehezebb.
Nyáron is pörög már az álláspiac, csak lassabban

Nyáron is pörög már az álláspiac, csak lassabban 

Évek óta él az álláskeresők képzeletében a téves elképzelés, mi szerint a nyári időszakban leáll a munkaerőpiac, ezért nem érdemes állást keresni és pályázni. Az adatok és tapasztalatok ezzel szemben azt mutatják, hogy csak kis mértékben csökken ebben az időszakban a meghirdetett pozíciók és keresések száma, leginkább a toborzás és kiválasztás folyamatának elhúzódása jelent különbséget az év más hónapjaihoz képest.
Kik kelnek el az álláspiacon?

Kik kelnek el az álláspiacon?  

Már tíz évvel ezelőtt is könyvelőkre és területi képviselőkre vadásztak leginkább a vállalatok, a titkárnők és a recepciósok viszont eltűntek a legkeresettebb állások listájáról. A gazdasági válságot az informatikusok vészelték át legkönnyebben, a kétezres évek közepén pedig az járt jól, aki hollandul tanult. A Profession.hu jelentésből kiderül, milyen trendek alakították az online munkaerőpiacot az elmúlt tíz évben.
Tanulható-e az innovativitás?

Tanulható-e az innovativitás? 

Milyen erőfeszítéseket érdemes tenni annak érdekében, hogy a ma tömegekkel versenyző jelentkező még hatékonyabb és versenyképesebb pályázóvá válhasson? A kérdés sokszor a motivációban rejlik. Ha a pályázó fogékony az új lehetőségek iránt, mondjuk úgy, innovatív álláskereső, akkor gyorsabban talál állást. De „tanulható” az innovatív hozzáállás?
Az önéletrajz halott?

Az önéletrajz halott? 

A válság nem múlt el. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a friss munkaerőpiaci felmérésekben olvasható szektorális munkanélküliségi ráták növekedése. Ebből adódóan csökken az álláshirdetések száma, de a kevesebb hirdetésre még több önéletrajz érkezik be. Az álláskeresés régi eszközeivel már nem lehet hatékonyan működni a kiválasztási folyamatok hatékonyságának növeléséhez racionalizálásra és fejlesztésre van szükség.
Sokan nézünk új állás után

Sokan nézünk új állás után 

Tíz magyar internetezőből négy keres jelenleg is állást, és a munkával rendelkezők fele is várhatóan új munkahely után néz az elkövetkezendő 12 hónap során. Elsősorban a 18-34 évesek gondolják úgy, hogy egy éven belül munkát fognak keresni.
Könnyen talál állást a mérnök, az informatikus és a könyvelő

Könnyen talál állást a mérnök, az informatikus és a könyvelő 

Mérnököt, informatikai szakembert, könyvelőt kerestek leginkább a vállalatok az elmúlt fél évben, de sok volt a betöltetlen állás az ügyfélszolgálati, kereskedelmi területeken is. Válságban több gyakornokot alkalmaznak a cégek.
Van munka, csak nem itt

Van munka, csak nem itt 

Külföldön számos helyen egyre több állást hirdetnek meg, Európában leginkább ácsok, festők, szakmunkások próbálkozhatnak sikerrel. A hazai terepen ugyanakkor kevesebb az álláshirdetés, bár a foglalkoztatás egyes adatok szerint nő.
Tiltott kérdések az állásinterjún

Tiltott kérdések az állásinterjún 

A magyar munkáltatók kiválasztási gyakorlatában tetten érhető a diszkrimináció - derül ki az Egyenlő Bánásmód Hatóság (EBH) kutatásából. Feltételezésük szerint a HR-esek nincsenek tisztában azzal, hogy törvénybe ütközik megtudni a családi állapottal kapcsolatos tényeket és a gyermekvállalási terveket, ugyanakkor a munkavégzés szempontjából fontosnak tartják ezeket.
Milyen a jó álláshirdetés?

Milyen a jó álláshirdetés? 

A megfelelő nyelvezet használata igen sokat számít, ha egy munkaadó vagy toborzó specialista azt szeretné, hogy minél többen jelentkezzenek egy álláshirdetésre, a fizetés megjelölése ugyanakkor nem számít e tekintetben - derült ki egy friss kutatásból, amely szerint egy tökéletes hirdetés 140 szóból áll. A leggyakrabban használt szavak a népszerű hirdetésekben: a pozíció, a szolgáltatás és a lehetőség.

Online állásbörzét tart az ELTE 

Virtuális állásbörzét tartanak az Eötvös Loránd Tudományegyetemen (ELTE) szerdán és csütörtökön. A virtuális állásbörze ideje alatt az ELTE karrierközpontjának munkatársai online, telefonon és személyesen is az érdeklődők rendelkezésére állnak.

Minden ötödik álláshirdetés törvénytelen 

Hazánkban minden ötödik álláshirdetés diszkriminatív, amely a jogi hézagoknak, szabályozatlan kiválasztásnak köszönhető és akkor még nem beszéltünk a tájékozatlan munkáltatókról, alacsony munkakultúráról, az "intellektuális diszkriminációról" és a felelőtlen állásportálokról. Csehországban nem nézik tétlenül a jogtalan munkapiaci szelekciót, megalkották a méltányos munkaerő-toborzás "kézikönyvét", nálunk azonban még várat magára egy ilyen kezdeményezés.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak?

Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak? 

Egy hitel gyakran komoly kihívást jelent a cégek.

Költségkímélés

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik  

A magyarok harmada nem tud bejáratott, megbízható szakemberhez fordulni otthoni műszaki probléma vagy egyéb váratlan javítást, szerelést igénylő helyzet esetén.

Pénzszerzés

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok 

A 13. havi nyugdíj kifizetésének módosítása emberiességi aggályokat is felvet.

Cégblog

Új fegyvert vet be az OTP a csalók ellen

Új fegyvert vet be az OTP a csalók ellen  

Az átutalásos csalások ellen nyújt védelmet az OTP Mobilbank új biztonsági funkciója.

Társadalom

Áttörés, Trump fegyvereket küld Ukrajnának

Áttörés, Trump fegyvereket küld Ukrajnának 

A Trump-adminisztráció jóváhagyta az első, szövetségesek által fizetett ukrán fegyversegélyt.

Infokom

Gigabefektetés a Google-nél

Gigabefektetés a Google-nél  

A technológiai óriás 5 milliárd fontot fektet be Nagy-Britanniában a következő két évben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo