Tanulható-e az innovativitás?

Milyen erőfeszítéseket érdemes tenni annak érdekében, hogy a ma tömegekkel versenyző jelentkező még hatékonyabb és versenyképesebb pályázóvá válhasson? A kérdés sokszor a motivációban rejlik. Ha a pályázó fogékony az új lehetőségek iránt, mondjuk úgy, innovatív álláskereső, akkor gyorsabban talál állást. De „tanulható” az innovatív hozzáállás?

Kép:PParchív

A nyitott személyiségre mindenekelőtt jellemző, hogy az átlagnál fogékonyabb az újításokra, ő próbálja ki a még szokatlan lehetőségeket először, mert ezeknek különös értéket tulajdonít. Mindenki előtt szereti megtapasztalni egy-egy modern módszer valós értékét és törekszik arra, hogy véleményt formáljon róla.

Pályázni a weben, az már innovatív?

Az online világ tele van újdonságokkal! Egyszerű tesztként az e cikket olvasó álláskereső gyorsan értékelheti magát, hogy a lent felsorolt online álláskereső alkalmazásokból mennyit próbált már ki.

"Akik veszik a fáradságot és utánanéznek, majd ki is próbálják a digitális munkaerőpiac aktuális szolgáltatásait, mindenképpen figyelemre méltó jelöltek" – mondja Marton Krisztina.

Minden döntéshozónak, aki pályázók kiválasztásával foglalkozik, szomorú tapasztalata, hogy a legtöbben a sült galambot várják. Abban reménykednek, hogy majd csak rájuk talál a királyfi a fehér lovon, jól fizető állást kínál úgy, hogy nekik ezzel nincs különösebb tennivalójuk.

Éppen ezért tűnnek ki azok a pályázók, akik aktívan veszik kézbe sorsukat, minden modern eszközt használnak és kihasználnak, hiszen ez az aktív és proaktív magatartás valószínűleg majd a szakmai munkában is megmutatkozik.

Az online szakmai profillal rendelkezők

Az online profilvilágában „létező”jelentkezők mindenképpen az innovatív álláskeresők közé tartoznak, hiszen újdonságot használnak a pályázási folyamatokban. Mi jellemzi ezt a jól körülhatárolható csoportot? Az online szakmai profil alapú CV&More adatbázisából összesítve az ott szereplő álláskeresőket, a következő következtetésekre juthatunk.

  • Az álláskeresők 13,41%-a külföldön tervezi a karrierjét, legalábbis következő munkahelyként Magyarországon kívül eső országot jelölt meg.
  • 22,34%-uk legalább 2 idegen nyelven beszél.
  • Jellemzően (90%) teljes munkaidős állást keres magának.
  • Jelentős többségük kora 22-29 év közé esik.
  • Főleg IT és értékesítés területén dolgoznak.
  • 58,76%-a felsőfokú végzettséggel rendelkezik.
Lehet tudatosan innovatívnak lenni?

A válasz egyszerű: igen. Egyszerűen hátat kell fordítani a konformitásnak, és mint mindenbe, az álláskeresésbe is energiát kell fektetni! Nem szabad megelégedni a naponta egy alkalommal történő e-mail fiók ellenőrzéssel és a sablonos önéletrajzok küldözgetésével. Egy álláskereső számára láthatónak kell lenni minél több online felületen, amire a mai web rendkívül sok lehetőséget biztosít.

"Vigyázzunk! A munkaerőpiac globálissá vált! Ha a saját városunkban keresünk munkát, még akkor is versenytárs lehet a nemzetközi cég itt dolgozó alkalmazottja vagy az, aki a feladatot megkapja – más országban, ha ő impresszívebb pályázó! Ezért vegyük figyelembe: aki kimarad, az lemarad!" – figyelmeztet Marton Krisztina.

Véleményvezér

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo