Tanulható-e az innovativitás?

Milyen erőfeszítéseket érdemes tenni annak érdekében, hogy a ma tömegekkel versenyző jelentkező még hatékonyabb és versenyképesebb pályázóvá válhasson? A kérdés sokszor a motivációban rejlik. Ha a pályázó fogékony az új lehetőségek iránt, mondjuk úgy, innovatív álláskereső, akkor gyorsabban talál állást. De „tanulható” az innovatív hozzáállás?

Kép:PParchív

A nyitott személyiségre mindenekelőtt jellemző, hogy az átlagnál fogékonyabb az újításokra, ő próbálja ki a még szokatlan lehetőségeket először, mert ezeknek különös értéket tulajdonít. Mindenki előtt szereti megtapasztalni egy-egy modern módszer valós értékét és törekszik arra, hogy véleményt formáljon róla.

Pályázni a weben, az már innovatív?

Az online világ tele van újdonságokkal! Egyszerű tesztként az e cikket olvasó álláskereső gyorsan értékelheti magát, hogy a lent felsorolt online álláskereső alkalmazásokból mennyit próbált már ki.

"Akik veszik a fáradságot és utánanéznek, majd ki is próbálják a digitális munkaerőpiac aktuális szolgáltatásait, mindenképpen figyelemre méltó jelöltek" – mondja Marton Krisztina.

Minden döntéshozónak, aki pályázók kiválasztásával foglalkozik, szomorú tapasztalata, hogy a legtöbben a sült galambot várják. Abban reménykednek, hogy majd csak rájuk talál a királyfi a fehér lovon, jól fizető állást kínál úgy, hogy nekik ezzel nincs különösebb tennivalójuk.

Éppen ezért tűnnek ki azok a pályázók, akik aktívan veszik kézbe sorsukat, minden modern eszközt használnak és kihasználnak, hiszen ez az aktív és proaktív magatartás valószínűleg majd a szakmai munkában is megmutatkozik.

Az online szakmai profillal rendelkezők

Az online profilvilágában „létező”jelentkezők mindenképpen az innovatív álláskeresők közé tartoznak, hiszen újdonságot használnak a pályázási folyamatokban. Mi jellemzi ezt a jól körülhatárolható csoportot? Az online szakmai profil alapú CV&More adatbázisából összesítve az ott szereplő álláskeresőket, a következő következtetésekre juthatunk.

  • Az álláskeresők 13,41%-a külföldön tervezi a karrierjét, legalábbis következő munkahelyként Magyarországon kívül eső országot jelölt meg.
  • 22,34%-uk legalább 2 idegen nyelven beszél.
  • Jellemzően (90%) teljes munkaidős állást keres magának.
  • Jelentős többségük kora 22-29 év közé esik.
  • Főleg IT és értékesítés területén dolgoznak.
  • 58,76%-a felsőfokú végzettséggel rendelkezik.
Lehet tudatosan innovatívnak lenni?

A válasz egyszerű: igen. Egyszerűen hátat kell fordítani a konformitásnak, és mint mindenbe, az álláskeresésbe is energiát kell fektetni! Nem szabad megelégedni a naponta egy alkalommal történő e-mail fiók ellenőrzéssel és a sablonos önéletrajzok küldözgetésével. Egy álláskereső számára láthatónak kell lenni minél több online felületen, amire a mai web rendkívül sok lehetőséget biztosít.

"Vigyázzunk! A munkaerőpiac globálissá vált! Ha a saját városunkban keresünk munkát, még akkor is versenytárs lehet a nemzetközi cég itt dolgozó alkalmazottja vagy az, aki a feladatot megkapja – más országban, ha ő impresszívebb pályázó! Ezért vegyük figyelembe: aki kimarad, az lemarad!" – figyelmeztet Marton Krisztina.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo