Tanulható-e az innovativitás?

Milyen erőfeszítéseket érdemes tenni annak érdekében, hogy a ma tömegekkel versenyző jelentkező még hatékonyabb és versenyképesebb pályázóvá válhasson? A kérdés sokszor a motivációban rejlik. Ha a pályázó fogékony az új lehetőségek iránt, mondjuk úgy, innovatív álláskereső, akkor gyorsabban talál állást. De „tanulható” az innovatív hozzáállás?

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PParchív

A nyitott személyiségre mindenekelőtt jellemző, hogy az átlagnál fogékonyabb az újításokra, ő próbálja ki a még szokatlan lehetőségeket először, mert ezeknek különös értéket tulajdonít. Mindenki előtt szereti megtapasztalni egy-egy modern módszer valós értékét és törekszik arra, hogy véleményt formáljon róla.

Pályázni a weben, az már innovatív?

Az online világ tele van újdonságokkal! Egyszerű tesztként az e cikket olvasó álláskereső gyorsan értékelheti magát, hogy a lent felsorolt online álláskereső alkalmazásokból mennyit próbált már ki.

"Akik veszik a fáradságot és utánanéznek, majd ki is próbálják a digitális munkaerőpiac aktuális szolgáltatásait, mindenképpen figyelemre méltó jelöltek" – mondja Marton Krisztina.

Minden döntéshozónak, aki pályázók kiválasztásával foglalkozik, szomorú tapasztalata, hogy a legtöbben a sült galambot várják. Abban reménykednek, hogy majd csak rájuk talál a királyfi a fehér lovon, jól fizető állást kínál úgy, hogy nekik ezzel nincs különösebb tennivalójuk.

Éppen ezért tűnnek ki azok a pályázók, akik aktívan veszik kézbe sorsukat, minden modern eszközt használnak és kihasználnak, hiszen ez az aktív és proaktív magatartás valószínűleg majd a szakmai munkában is megmutatkozik.

Az online szakmai profillal rendelkezők

Az online profilvilágában „létező”jelentkezők mindenképpen az innovatív álláskeresők közé tartoznak, hiszen újdonságot használnak a pályázási folyamatokban. Mi jellemzi ezt a jól körülhatárolható csoportot? Az online szakmai profil alapú CV&More adatbázisából összesítve az ott szereplő álláskeresőket, a következő következtetésekre juthatunk.

  • Az álláskeresők 13,41%-a külföldön tervezi a karrierjét, legalábbis következő munkahelyként Magyarországon kívül eső országot jelölt meg.
  • 22,34%-uk legalább 2 idegen nyelven beszél.
  • Jellemzően (90%) teljes munkaidős állást keres magának.
  • Jelentős többségük kora 22-29 év közé esik.
  • Főleg IT és értékesítés területén dolgoznak.
  • 58,76%-a felsőfokú végzettséggel rendelkezik.
Lehet tudatosan innovatívnak lenni?

A válasz egyszerű: igen. Egyszerűen hátat kell fordítani a konformitásnak, és mint mindenbe, az álláskeresésbe is energiát kell fektetni! Nem szabad megelégedni a naponta egy alkalommal történő e-mail fiók ellenőrzéssel és a sablonos önéletrajzok küldözgetésével. Egy álláskereső számára láthatónak kell lenni minél több online felületen, amire a mai web rendkívül sok lehetőséget biztosít.

"Vigyázzunk! A munkaerőpiac globálissá vált! Ha a saját városunkban keresünk munkát, még akkor is versenytárs lehet a nemzetközi cég itt dolgozó alkalmazottja vagy az, aki a feladatot megkapja – más országban, ha ő impresszívebb pályázó! Ezért vegyük figyelembe: aki kimarad, az lemarad!" – figyelmeztet Marton Krisztina.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo