A jövő a toborzásba is megérkezett

A világ legnagyobb cégeinek vezetői gyűltek össze Lisszabonban, hogy megosszák egymással a legújabb módszereket a legkiválóbb munkaerő toborzására, megtartására és a jövő munkahelyére vonatkozóan. Íme, a legfrissebb trendek a munkáltatói márka legnagyobb nemzetközi szakmai rendezvényéről, a World Employer Branding Day-ről.

Egyre kiélezettebb a verseny a legtehetségesebb szakemberekért, ami a világ legnagyobb vállalatait folyamatos innovációra sarkallja: a munkáltatói márkaépítés ma már rég nem babzsákok és csocsóasztal kihelyezését jelenti az irodába. Az igazán innovatív vállalatok mindent megtesznek azért, hogy a lehető leghatékonyabban találják meg a tehetségeket, és hogy hosszú távon is meg tudják őket tartani.

Kép: Pixabay

A Facebooknál például új vizuális megoldásként bevezették a 360 fokos videót a toborzási folyamatba – mondta el Keren Yakir Harel, a Facebook Európáért, Közel-Keletért és Afrikáért felelős toborzási vezetője. A Facebook ugyanis sok esetben nemzetközi szakembereket toboroz, akik számára kérdéses, hogy milyen lehet az élet az adott városban, és hogy néz ki az iroda belülről. A 360 fokos videókban a Facebook hitelesen és - szó szerint - teljes körűen meg tudja mutatni az adott lokációt a leendő kollégáknak. A Facebook célja a minél változatosabb interakciók generálása a toborzás-kiválasztási folyamat során, ennek érdekében az Y generáció által naponta használt platformot, a Facebook story-t is bevetette. Napi 500 millió felhasználó tesz közzé Facebook storyt, amelyben interakcióra is lehetőség van, ezért gondolta úgy a cégóriás, hogy hatékony megoldás lehet, ha ezen keresztül toboroznak jelölteket. A feltételezésük beigazolódott: egyetlen pozícióra 792 jelentkezőt szereztek mindössze két hét alatt ezzel a módszerrel kiegészítve a meglévő toborzási arzenált – osztotta meg a rendezvény résztvevőivel Keren Yakir Harel. A digitalizáció csak az egyik megoldás a jelöltek megszólítására, személyesség nélkül az egész nem sokat ér, ezért manapság az első számú vezető is aktív szerepet vállal az employer branding folyamatokban. "Azt látjuk, hogy a vezetők szerepvállalása kulcskérdéssé vált a munkáltatói márkaépítésben.

A CEO-k, felsővezetők, board tagok többé nem bújhatnak el, ki kell állniuk és láthatóvá válniuk, ez

A régi módszer hatástalan, ha az új generációt keresed
A munkáltatók versenyeznek az informatikusokért, a hagyományos hirdetésekkel azonban egyre kevésbé érik el a pályakezdőket. Nehéz helyzetben vannak a fiatalok is, akik a valós munkahelyi elvárásokkal gyakran csak az első munkanapokon találkoznak.
nem egy HR-nek lepasszolható feladat. Nem az a kérdés, hogy egy vezető akciójelleggel bekapcsolódik-e egy vállalat munkáltatói márkaépítésébe, hanem az, hogy ezt tudja-e fenntartható módon, stratégiai szinten tenni. Ezt ma már alapvetőnek tekintik a legnagyobb cégek, és amelyik képes rá és jól is csinálja, jelentős versenyelőnyhöz juthat." – mondja Zvezdovics Anita, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója.

A DHL-nél például már az első munkanap előtti munkavállalói élményekben is aktív szerepet vállal az ügyvezető igazgató. A csomagszállító óriáscég kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a leendő kollégák már az első munkanapjuk előtt úgy érezzék, várják őket: a felvételt nyert jelöltek két héttel munkába állásuk előtt üdvözlő csomagot kapnak, amit természetesen a DHL szállít ki az új kolléga lakcímére. A csomagban egyedi üzenet található a leendő csapattagoktól, melyet személyesen írnak alá, továbbá a munkahelyi kultúrát és a vállalat legfontosabb értékeit is igyekeznek átadni infografikákkal és egy ügyvezető igazgató által készített személyes videóüzenetben. Utóbbit ráadásul egy ajándék tableten lehet megnézni – osztotta meg a cég gyakorlatát a rendezvény résztvevőivel Katia Labropoulou, a DHL Express HR igazgatója.

Hazánkban egyelőre kevésbé jellemző az ilyenfajta innováció és nyitottság a cégek részéről, de azért találhatunk pozitív példákat is. "A magyarországi cégeknek is meg kell érteniük, hogy munkahelyként nagyobb teret kell adniuk a dolgozóiknak véleményük megosztásában. A mai világban hamvában halt ötlet bármit eltitkolni, hiszen a közösségi médiában mindenről posztolnak a kollégák, akár pozitív, akár negatív véleményük van az adott cégről. Azok a vállalatok, akik tiltás és bonyolult szabályozási rendszerek helyett lehetőséget adnak dolgozóiknak, hogy megmutassák a mindennapjaikat, saját karriertörténetüket, sokkal hitelesebben építhetik a munkáltatói márkájukat és vonzóbbak lesznek a munkaerőpiacon, amivel a belső elégedettséget is növelik. A felsővezetők gondolkodásában radikális változásra van szükség, ha cégeikkel meg akarják élni a holnapot. A látszatmegoldások ideje végleg lejárt." – véli Horváth Ádám, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo