Toborzás cikkek


Hússzorosára nőtt egy önéletrajz értéke

Hússzorosára nőtt egy önéletrajz értéke 

Csaknem minden vállalkozás növekedését hátráltathatja a munkaerőhiány. Ilyen helyzetben felértékelődnek a hr-szolgáltatások, egy önéletrajz „megszerzésének” ára hússzorosára növekedett 2012 óta.
Mennyit ér a piacon az önismeret?

Mennyit ér a piacon az önismeret? 

A munkaerő-piaci átalakulás miatt a munkáltatók nagy hangsúlyt fektetnek a vállalati ösztönzők, a munkáltatói márka építésébe, míg a munkavállalók igyekeznek megtalálni az igazi álomállást. Szakértőnk szerint azonban igazi előnyt az kovácsolhat a jelenlegi helyzetből, aki megfelelő önismerettel rendelkezik.
A soft skillekről kőkeményen

A soft skillekről kőkeményen 

A soft skillekről sokan még mindig azt hiszik, hogy ezek úri huncutságok, pedig a munkában elért eredményeink jelentős részét ezeknek köszönhetjük. Ma már ugyanis nem a tudás, hanem a hozzáállás számít a munkaerőpiacon.
Mi az, ami többet ér, mint a pénz?

Mi az, ami többet ér, mint a pénz? 

A munkaerő piaci sürgetettség közepette a cégek azonnal szeretnének valamit tenni a munkáltatói márkájuk fejlesztése érdekében. A kétségbeesett próbálkozás közepette jönnek is a jobbnál jobb ötletek: legyünk kutyabarát munkahely, vegyünk babzsákot és Ps4et, vezessük be a távmunkát, csináljunk Facebookot. Régóta foglalkoztat mindenkit a kérdés: valójában mivel legyen tele a jó munkavállalói élménycsomag: pénzzel, cafetériával, vagy valami mással?
A HR-t is átalakítja az ipar 4.0

A HR-t is átalakítja az ipar 4.0 

Ahogy terjed az automatizáció, és uralkodóvá válnak a digitális folyamatok a cégen belül, a vezetőknek és a munkatársaknak is újra kell tanulniuk a vállalati kultúrát. Szűts Ildikóval, az Országos Humánmenedzsment Egyesület (OHE) elnökével beszélgettünk a hr-szakma előtt álló újkori kihívásokról.
Játékos toborzás egymilliós álomfizetésre

Játékos toborzás egymilliós álomfizetésre 

Egy igazi kompetenciakarikatúra rajzolódott ki egy hálózati informatikus játék részvevőiről. Bár a játék alapvetően technikai kérdéseket feszegetett, a válaszok között a műszaki ismeretek gyakran háttérbe szorultak, a 600 játékos teljesítményorientációja pedig roppant domináns lett, és mindenki önálló megoldást keresett.
Tehetségprogramok tündöklése és bukása

Tehetségprogramok tündöklése és bukása 

Iszonyatos versenyben vagyunk a legjobb munkatársakért. Ennek érdekében mind gyakrabban születnek céges tehetségprogramok, amelyek nem mindig hozzák meg a várt eredményeket. Szakértőnk segítségével bemutatunk néhány kritériumot, amelyek kulcsfontosságúak egy sikeres program érdekében
Hogyan lesz a munkáltató márka mindenki szívügye?

Hogyan lesz a munkáltató márka mindenki szívügye? 

Az employer branding egy nagyon felkapott témává vált az elmúlt években. Manapság már elvárás, hogy egy vállalat tudatos munkáltatói arculattal rendelkezzen, mérettől függetlenül. Miért lényeges, hogy a munkáltatói márka mindenki az ügyévé váljon egy szervezetben? Hogyan válik az employer branding egy cég alapvető üzleti értékteremtő eszközévé? Hogyan lehet a munkáltatói értékeket és a munkavállalói élményt fejleszteni?
Vége a találgatásnak: itt az adatvezérelt HR

Vége a találgatásnak: itt az adatvezérelt HR 

Az adat az új olaj, és itt az ideje, hogy a HR-gépezetet is az hajtsa. A toborzási szakértőknek nem kell többé sablon önéletrajzokra és a megérzésükre hagyatkozniuk, mikor a jelöltek között válogatnak. Minden egyes nap 2,5 trillió bájtnyi új információ termelődik a bolygón, és az algoritmusoknak, a robotikának, a mesterséges intelligenciának és társaiknak hála ez mind elérhető, elemezhető és a HR-esek hasznára fordítható. Három terület következik, amit forradalmasíthat a humánanalitika.
Erre figyeljünk, ha meg akarjuk nyerni az Y generációt

Erre figyeljünk, ha meg akarjuk nyerni az Y generációt 

Hatalmas változás jön néhány éven belül a munkaerőpiacon: a jelenleg még legnagyobb arányban jelenlévő X generációs munkavállalók 2025-től kisebbségbe kerülnek az Y generációhoz képest.

Hello, itt Mya: jönnek a digitális HR-csodafegyverek 

Digitális asszisztensek, alternatív valóság, videó újratöltve: soha nem látott eszközarzenál van manapság a HR-esek kezében, hogy többet és jobban toborozhassanak. Mire használják ezeket pontosan? Döntően két dologra. Az egyik, hogy minél többet megtudjanak a pályázókról a kiválasztás során, sőt, akár jóval előtte is. A másik, hogy a munkájuk robot részét valóban robotokra bízzák, és több energiát fordíthassanak arra, ami igazán fontos: a tehetségek felkutatására. Globális körkép következik.

Merjünk változtatni 2018-ban 

A magyar munkaerőpiac feszített ugyan, de ez nem minden munkakörre és pozícióra igaz, a közép- és felsővezetői pozícióknál idén beindulhat a mozgolódás – mondta a Piac & Profitnak Ocskay Márta, a CNA Executive Search Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Nemcsak fizetés, élmény is kell a munkavállalónak 

Bátorság, kíváncsiság és technológiai jártasság kell egy cégnél ahhoz, hogy minél teljesebb munkavállalói élményt tudjon nyújtani dolgozóinak. Egyre többen ismerik fel ugyanis, hogy nemcsak a kollégáknak, hanem már az állásra pályázóknak is élményt kell nyújtani, és a cégtől távozókkal is érdemes fenntartani a jó kapcsolatot - többek között ez derült ki az Aon Magyarország első hazai munkavállalói élmény kutatásából.

Diszkrimináció az álláshirdetésben: nem éri meg 

Az év elején rengeteg munkavállaló keres új munkahelyet és sok munkáltató a munkaerő bővítésével kívánja fellendíteni cégét. Ebből adódóan az év első hónapjaiban nagyobb figyelem irányul az álláskeresőkre, az álláshirdetésekre és ezzel együtt az állásinterjúkra is.

Ne zárjuk be az ajtókat a távozók mögött 

A „viszlát, többé ne is lássuk egymást” - mentalitás még egy elbocsátás által terhelt szituációban is nagyon káros. Miért kellene véglegesen bezárni az ajtókat a távozók mögött? Csak nagyon kevés cég veszi vissza azokat a munkatársait, akik így vagy úgy, egyszer már elhagyták a céget - pedig az újra alkalmazás rengeteg lehetőséget rejt.

Az a szerencsés cég, ahol még van munkaerő 

A hazai vállalkozások többsége nehezen talál szakképzett munkaerőt – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból. Főként az ipari és a mezőgazdasági vállalkozások vannak nehéz helyzetben munkaerő-keresés szempontjából. A cégek toborzási szokása leginkább a hagyományos álláshirdetésnél merül ki, de van olyan is, aki közvetlenül az oktatási intézményekben keresi az új munkaerőt.

Hiányzik az Ön cégéből is egy-két IT-szakember? Itt a megoldás! 

Júniustól már hazánkban is elérhető az az IT-toborzó rendszer, amelynek segítségével talán betölthető lesz a 15 ezer betöltetlen magyarországi informatikus állás egy része.

A kultúra hozza a munkaerőt 

„Tud úszni? Nem. És ha megfizetem?” Hofi Géza réges-régi poénja tökéletesen ül azzal kapcsolatban is, hogy hogyan lehet megfelelő munkaerőhöz jutni munkaerőhiányos környezetben. A pénz ebben az esetben sem old meg mindent.

Főnök helyett csapatra épít a jövő vállalata 

A digitális forradalomnak és a most zajló demográfiai, társadalmi, politikai és gazdasági átalakulások kihívásainak megfelelő vállalati működési modell kialakítását tartja a legfontosabbnak a vállalati és a HR vezetők 90%-a. A Deloitte, a Humán erőforrás trendek című legfrissebb felmérésének tanulságai alapján a vállalatoknak át kell gondolniuk szervezeti felépítésüket, utánpótlás és HR-stratégiáikat, ha lépést akarnak tartani a piacot átformáló trendekkel.

Inkább bevándorlók mint közmunkások enyhíthetik a munkaerőhiányt 

Egyre több vállalkozás érzi saját ágazatában a munkaerőhiány jeleit, miközben a pályakezdő fiatalok kivételével nem látják azt a társadalmi csoportot, amely segíthetne ezen a helyzeten. A Policy Agenda KKV Konjunktúra Indexe minimális mértékben növekedett az előző negyedévhez képest.

Miért fizetnék, ha ingyen is dolgozhat? 

A gyakornoki álláshirdetések alatt gyakran olvasni elkeseredett kommenteket, amik arról szólnak, „hurrá, újra egy állás, amiért nem jár fizetés”. Miért éri meg fizetni egy gyakornoknak?

Látják a főnökök a rugalmas munka előnyeit, mégsem használják 

Bár számtalan munkaadó tisztában van azzal, hogy a rugalmas munkahely a személyes teljesítményre jótékony hatással van, sokan valójában mégsem támogatják azt - derül ki az Epson friss, a témát vizsgáló kutatásából.

Mindenki munkaerőre vadászik, mégsem örülünk 

Gyakorlatilag minden szektorban, minden régióban és minden cégméretnél komoly munkaerő-felvételi kedvet mutatnak a Manpower Group friss adatai. A háttérben azonban inkább a munkaerőhiány, mint a fejlesztés áll.

Béralku: ahol nem a legalacsonyabb ár a cél 

A munkaerő felvétel folyamatának egyik legkényesebb pontja a béralku ideje. Főleg a kisebb cégek vezetői tartanak ettől, mivel sok esetben a multik nyújtotta ajánlatokkal kell versenyezniük. A sikeres toborzáshoz látnunk kell, hogy nem a legolcsóbb jelölt a legjobb jelölt, de azt is, hogy van más eszköz is, hogy magunkhoz csábítsunk egy jelöltet, mint a pénz.

Hogyan kössük magunkhoz a fiatalokat? Elmondják ők maguk! 

A fluktuáció minden vállalat számára komoly gond, a vonzó munkahelyek legfőbb célja, hogy hosszú távon is velük akarjanak maradni a dolgozók. De mivel lehet magunkhoz kötni a fiatalokat? Ezúttal elmondják ők maguk!

Hogy fogjuk meg a fiatalokat? Megmondják ők maguk! 

A munkáltatóknak egyre fontosabb, hogy sikeresen tudják megszólítani az Y generáció képviselőit is, de sokszor már az álláshirdetésük sem megfelelő. Első kézből származó információval segítünk: az Y-ok maguk mondják el, mi működik!

Egyre súlyosabb a hiánybetegség 

Új jelenség a magyar gazdaságban a munkaerőpiac „kiszáradása”: miközben történelmi mélységbe süllyedt a munkanélküliségi ráta, s csúcsra jár a foglalkoztatottság, addig soha nem látott mértékű Magyarországon a szakemberhiány.

Hogy érjük el a fiatalokat? Megmondják ők maguk! 

A cégvezetők számára egyre égetőbb kérdés, hogy a munkaerőhiányos környezetben hogyan tegyék vonzóvá magukat a munkavállalók előtt. A munkaerőpiacon egyre meghatározóbb Y generációt sokak számára még elérni is nehéz. Első kézből származó információval segítünk: az Y-ok maguk mondják el, mi működik!

Big data: lehetőség vagy veszély? 

A Trump-modellről, részvényekről, adatbiztonságról, sikeres munkaerő-toborzásról szól a Piac & Profit friss száma, amelyben bemutatkoznak 2016 Üzleti Etikai Díjat nyert cégei is.

Már nem az ajánlás a csodafegyver 

Hiába fedik le egyre inkább az élet minden területét a közösségi felületek, egyre kevésbé jellemző, hogy ismerősökön keresztül találnának állást a munkakeresők. A munkavállalók kétharmada az álláskereső oldalakon böngészi a lehetőségeket, míg a cégek háromnegyede is így keres új dolgozókat – derül ki az nrc kutatásából.

Így veszítjük el a jelentkezőket már a hirdetéssel 

A cégek egyre tisztábban látják, hogy pedálozniuk kell a jó munkaerőért, sokan mégis már az álláshirdetéssel elriasztják azokat a kiváló jelentkezőket, akiket szeretnének megfogni. Lássuk a legalapvetőbb hibákat!

Íme Warren Buffett receptje a kiváló alkalmazott megtalálásához 

A 86 éves Warren Buffett nemcsak a világ talán legsikeresebb befektetője, hanem remek menedzser is. Vállalatát, a Berkshire Hathaway-t sem egyedül építette fel. Üzlettársával, Charlie Mungerrel nagyon hisznek a csapatmunkában. Íme az ő receptje arra, milyen a kiváló alkalmazott.

Harcolni kell a munkaerőért - de hogyan? 

Jó év elé nézhet a magyar gazdaság, de éppen ez jelenthet komoly problémát a kisebb vállalkozásoknak. A munkaerő ugyanis egyre fontosabb erőforrássá válik, és dolgozók elhagyhatják azokat a munkáltatókat, akik nem „kapcsolnak” időben. Szakértőnk segít, mi a megoldás!

280 ezer embernek azonnal lenne munka 

Majdnem háromszázezer embernek azonnal lenne munka a GKI becslése szerint a vállalatok által jelzett munkaerőhiány adatok alapján. A legnagyobb gond a kisvállalatoknál van, akik nehezebben tartják meg a munkaerőt. A béremelés is náluk lesz komoly gond - de nem a pénz az egyetlen, ami számít.

Tényleg nem csak a pénz számít a munkavállalóknak? 

Tud úszni? Nem. És ha fizetek? - Hofi Géza örök érvényű poénja szakértőnk szerint a munkaerő keresésben is releváns. Pénz kell, de van, ami talán még ennél is fontosabb.

Tízből hat dolgozót el lehet csábítani 

Ez az év egyértelműen élénkülést hozott a hazai munkaerőpiacon: a Randstad Workmonitor adatai szerint az utóbbi két évet vizsgálva idén február és július között váltottak állást a legtöbben, a munkavállalók pedig egyre magabiztosabbak az elhelyezkedési esélyeiket illetően. A sikeres toborzást ugyanakkor megnehezíti, hogy a munkavállalók többsége passzív, év végén mindössze 5 százalékuk jelentkezett aktívan álláshirdetésekre.

Nem programozókat, tehetségeket keresnek 

Az informatikai szektorban az egyik legsúlyosabb gond a munkaerőhiány. A versenyképesség megőrzéséhez valószínűleg egészen máshogy kell állni a toborzáshoz és a munkavállalókhoz.

Miért nincs elég jelentkező az álláshirdetésünkre? 

Számos munkaadó számára probléma, hogy a meghirdetett állásokra nem jelentkeznek elegen, bárhogy keresik a jelölteket. A toborzási szakértő elmondja, mi lehet az ok!

Nincs munkaerő? Csak rossz helyen keresi! 

A magyar vállalatvezetők egyre nagyobb része szembesül a súlyos munkaerőhiány okozta gondokkal. Szakértőnk szerint viszont mindig lehet megfelelő dolgozót találni – legfeljebb nem az állástalanok között...

Hirdetés? Ugyan már! Ismerősön keresztül lehet állást találni 

A munkanélküliek több mint 40 százaléka ismerősökön keresztül tudott újra munkába állni tavaly a KSH friss Munkaerőpiaci Helyzetkép kiadványa szerint. A proaktivitás is működik, ha a jelentkező maga keresi meg a munkáltatót.

Fiatalt keres? Csináljon videót! 

Álláshirdetés helyett profi videóval lehet megfogni a legfiatalabb generációs munkavállalókat. Furcsa? Ha nem akarunk belebukni a munkaerőhiányba, muszáj megszokni az újdonságokat.

Ideje újra felfedezni az időseket 

Magyarországon a többség alig várja, hogy végre nyugdíjba mehessen, aki dolgoznia idősebb korában, az viszont alig talál munkát. Mindkét oldal hozzáállásán sürgősen változtatni kell, az idősebb munkavállalók aktivitása nélkül ugyanis komoly gond lesz a gazdaságban.

Itt dolgoznának leginkább a pályakezdők 

2000 gyakornoki pozícióval, 6 szektor 47 munkáltatója szállt ringbe a Colibri Internship Awards 2016 versenyén, ahol kiderült, melyek a legvonzóbb munkahelyek a jövő munkavállalói számára.

A cégek fele nem talál munkást 

A magyar munkaadók 57 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nehezen talál megfelelő munkaerőt, 32 százalékuk szerint a meghirdetett állásokra nincs jelentkező, 31 százalékuk pedig a szakképzett pályázókat hiányolja egy friss felmérésben.

Jó HR, jó cégreputáció 

Kevés cégnél gondolnak rá, hogy nemcsak ők formálnak véleményt az állásra jelentkezőkről, de a folyamat során a pályázó is megítéli a céget. A munkáltatói márkát, a munkáltató jó vagy rossz hírét a dolgozókon kívül azok is építik vagy rombolják, akik végül nem nyerték el a vágyott pozíciót.

Igénytelen álláshirdetéssel akarunk tehetséges dolgozót? 

Alapos reformra szorulnának az álláshirdetések, a többségük igénytelenül megszerkesztett, sablonos fordulatokkal van megtűzdelve, és nem kínál valódi információkat. Miért kellene egy villanyszerelőnek csapatjátékosnak lennie, és ha mindenki versenyképes fizetést kínál, akkor miért nem elégedettek a dolgozók?

Béremelés nélkül nem lesz, aki dolgozzon 

A humánerőforrás ma a legnagyobb üzleti kockázatot hordozó terület, amely stratégiai fontosságúvá vált. A munkaerőhiány akár 10%-os bevételkiesést okozhat. Kell pénz is a megoldáshoz, de a legtöbbet a vezető tehet.

Nem elég megtalálni, a kezét is fogni kell 

Nem könnyű megfelelő új kollégát találni! Hatalmas energiákat fordítunk erre a területre, de a tapasztalatok szerint arra már kevesebbet, hogy az új ember kezét az első napok után se engedjük el, és beilleszkedjen a csapatba. Ne hagyjuk magára, mert gyorsan elszaladhat, és kezdhetjük elölről az egész folyamatot.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo