Mindössze néhány év, és a jelenleg sem teljesen „komplikációmentes” munkaerőpiac újabb izgalmakat ígér. „A betöltött állásokat jelenleg uraló X generáció 2025-től kisebbségbe kerül, miközben egyre nagyobb teret követelnek maguknak az Y generáció tagjai. A cégek számára ez hatalmas kihívást fog jelenteni, hiszen, ha egyetlen jelzővel leírható az 1980-95 között született korosztály, az a lojalitás hiánya” – hívta fel a figyelmet Steigervald Krisztián, az Emocionális Marketing Kft. generációs szakértője.
„Az Y generáció munkaerőpiaci erőfölénye különösen hangsúlyos lehet a hosszú távon működő, így jellemzően 2, 3 vagy akár 4 generációt is foglalkoztató cégek esetében – amilyenek például a hazai családi tulajdonú vállalatok. Az ő számukra ezért különösen érzékeny terület lehet a különböző korosztályú munkavállalók hatékony együttműködésének megvalósítása” – hangsúlyozta ki Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.
A szakemberek néhány hasznos tippet is adnak arra, hogyan érdemes a cégen belüli generációs ellentéteket kezelni.
Az Y generáció esetében javasolják, hogy ne a lojalitásukra fókuszáljunk – ami nincs, vagy legalábbis jóval alacsonyabb szinten jellemző a korábbi korosztályokhoz képest – hanem az őket meghatározó nyitottságra, érdeklődésre.
Békéljenek meg a gondolattal, hogy a koruk miatt nem fogják tisztelni őket a fiatalabb kollégák, csak a viselkedésük miatt.
Általánosságban érdemes figyelni arra, hogy ne automatikusan fiatal munkavállalót keresnek egy új vagy megüresedett pozícióba.A toborzáshoz ma már gyakorlatilag elengedhetetlen közösségi oldalt használva mindenképpen figyeljünk arra, hogy a tartalom és az üzenetek megfogalmazása is a korosztály nyelvezetével és vizuális világával valósuljon meg.