Korosztály cikkek
Elsősorban egyéniség vagy, nem típus
Mindenki elsősorban egyén, megismételhetetlen elegye különféle személyiségjegyeknek és csak másodsorban képviselője egy típusnak vagy generációnak. Ennek értelmében nincsenek univerzális receptek arra sem, hogy kit hogyan motiváljunk, terheljünk feladatokkal, kérjünk számon és jutalmazzunk. A generációs különbségekről is sok szó esett a Piac & Profit Csapatépítési trendek – 2019 című konferenciáján.
A harmincasok nem félnek a lakáshiteltől
A harmincéves korosztályban a legmagasabb a lakásvásárlással kacérkodók aránya és 41 százalékuk részben lakáshitelből oldaná meg ezt. A kutatás szerint a legtöbben Budapestre vagy a fővárosi agglomerációba mennének, a községek kevésbé vonzó célpontot jelentenek.
Néhány év és itt az alfa-generáció
Milyen szakképzést igényel a 21. század átalakuló technológiai és üzleti környezete? Milyen értékrenddel és szokásokkal érkezik a munkaerőpiacra a 2005 után született alfa-generáció, melynek tagjai már nem is ismerik, milyen az, amikor az életvitelünk még teljesen offline és analóg volt online és digitális helyett? Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit Okos cég című konferenciáján.
Erre figyeljünk, ha meg akarjuk nyerni az Y generációt
Hatalmas változás jön néhány éven belül a munkaerőpiacon: a jelenleg még legnagyobb arányban jelenlévő X generációs munkavállalók 2025-től kisebbségbe kerülnek az Y generációhoz képest.
Ragaszkodunk a bevált nyaralóhelyekhez
A külföldi nyaralást tervező magyarok több mint kétharmada visszatér oda, ahol jól érezte magát, sőt még a korábbi szálláshoz is ragaszkodik – derült ki a Kutatópont Kft. kutatásából.
A negyvenesek viszik a legtöbb lakáshitelt
A 40-45 évesek vették fel a legnagyobb összegű lakáshitelt, átlagosan 9,6 millió forintot a K&H-nál. A fiatalabb, 25-30 éveseknél az átlagos lakáshitel-összeg 8,4 millió forint volt 2017 első tíz hónapjában. A bank által folyósított CSOK-os támogatások többségét, 80 százalékát viszont a 30-45 évesek kapták. A K&H előrejelzése szerint a következő időszakban folytatódhat a növekedés a lakáshitelezési piacon.
Robotok adnak el, és lassan vásárolnak is
A csetbotok és a mesterséges intelligencia is "személyiségek" kreálására irányul. A jövő reklámarcai virtuális personák lesznek. Sőt minden cégnek az algoritmusok és botok felé is kell marketingelnie, mert végeredménynek "ők" fogják nyomni a termékeinket a neten. Bizarr? Félelmetes? Az.
Y generáció: 10 éven belül teljesen átveszik a vezetést
Visszavonulóban a baby boomer generáció, 10 éven belül javarészt eltűnik a munkaerőpiacról, ahogy legidősebb tagjaik betöltik a hatvanat. 2020-ra a munkaerő 50%-át, 2025-re 75%-át fogja kitenni az Y generáció. A fiatal vezetők ma 25-40 éves ipszilonosok.
Kiszolgáltatott célcsoportok
A vállalkozások természetes törekvése, hogy termékeikből, szolgáltatásaikból minél többet értékesítsenek, lehetőleg minél kisebb befektetés, ráfordítás árán. Az is közhely, hogy bár ebből a vállalkozások hasznot húznak, de szerencsés esetben a vásárlók és az ügyfelek számára is előnnyel jár a tranzakció – olvasható a Tiszta verseny blogon.
Hogyan és mit vásárol a Z-generáció?
Pár év, és micsoda különbség! A Z-generáció képviselői most tizenévesek és korántsem a fogyasztói társadalom agyatlan robotjai. Nagyon megnézik, mire adják ki a pénzüket, értéktudatosan vásárolnak. Nem halmoznak fel, de amit divatosnak és menőnek vélnek, azt megszerzik. Csak éppen alaposabb utánajárással és mérlegeléssel, mint a bátyjaik és nővéreik. Ha kell, még a szüleikre is rászólnak.
Nem bírnak a munkahelyen az Y-generációval
Képzeljük el, hogy kizárólag huszonéves alkalmazottakból áll a munkahelyi gárda és csak néhány vezető idősebb. Amerikában már ez a valóság. És olykor gondot okoz a kissé rendhagyóan viselkedő fiatalok megrendszabályozása.
Túl sok fiatal van munka nélkül
A fiatalok munkanélküliségi rátája világszerte kiugróan magas marad az idén is, legalább 2016-ig nem várható csökkenés - közölte a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO) a "Globális foglalkoztatási trendek a fiatalok körében 2012" című jelentésében.