Ragaszkodunk a bevált nyaralóhelyekhez

A külföldi nyaralást tervező magyarok több mint kétharmada visszatér oda, ahol jól érezte magát, sőt még a korábbi szálláshoz is ragaszkodik – derült ki a Kutatópont Kft. kutatásából.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

A hazai felnőtt lakosság 37,3 százaléka említette idén májusban, hogy tervez 2018-ban nyaralást. Több alkalommal történő nyári pihenést mindössze 7,9 százaléka a populációnak fontolgat, míg a többség (29,4 százalék) egy alkalommal számol a napos hónapokban kikapcsolódással.

A nyári szabadság eltöltése az átlagnál inkább jellemző a 18-39 évesekre, a magas végzettségűekre, valamint a fővárosban, vagy nagyvárosban élőkre. 

A nyaralástól elmaradás legfőbb indoka az anyagi forrás hiánya (58,9 százalék), valamint az egészségügyi helyzetére hivatkozik az elmaradók 12,5 százaléka, illetve 11,3 százalék ragaszkodik otthonához és a megszokás érzete erősíti a nyaralástól elzárkózást.

Azon válaszadók, akik a nyári melegben áldoznak időt a rekreációra, elsősorban a belföldi nyaralás mellett voksolnak, 63,4 százaléka a válaszadóknak Magyarországon tölti a nyári szabadságát. Az országhatárokon belüli kalandozás inkább a 60 év felettiekre (81,9 százalék) és az alacsonyabb végzettségűekre (74,4 százalék) jellemző, a külföldi úti cél az átlagnál jobban megszólítja a 30-39 éveseket (30,0 százalék), és a felsőfokú végzettségűeket (30,2 százalék).

A felmérésből kiderül, a vízpart rendelkezik a legnagyobb vonzerővel nyáron. A vizsgált magyar lakosság a tó parti üdülést részesíti előnyben (41,3 százalék), illetve a tengerparti pihenést (26,2 százalék) és a folyóparti pihenést (11,7 százalék).” – mondta el Rabcsánszki Laura a Kutatópont Kft. projektigazgatója.

További népszerű aktivitás a nyáron a városnézés (18,9 százalék), a wellness program (16,1 százalék), valamint a fesztivál látogatás (9,4 százalék). Míg a tengerparti pihenés a külföldi desztináció miatt, inkább a 60 év alattiak számára kecsegtető, addig a tó és folyópartokat minden korosztály előszeretettel látogatja. További érdekességek a korcsoportok szerint, hogy a fesztiválok szinte kizárólag a 30 év alattiakat tudják megszólítani (24,5 százalék), a városnézéshez inkább 30 felett jön meg a látogatói kedv, miközben a wellness szolgáltatások a fiatalokat és szépkorúakat egyaránt vonzza.

Így használd ki a szabadságot vagy a hétvégét
Ha megfogadunk pár tanácsot, akkor a nyaralás alatt valóban kipihenhetjük magunkat, és kihozhatjuk a szabadságunkból a maximumot, így hosszú távon a munkában is eredményesebben teljesíthetünk.
A külföldi úticélt választók 35,0 százaléka Horvátországgal szemez idén nyáron, további 18,0 százalék Görögországba, 15,6 százalék Olaszországba tervez nyaralást. A belföldi utazók fele még nem döntött a lokációról, akik mégis, azok nyári kedvelt régiója a Dél-Dunántúl (17,2 százalék), valamint Észak-Magyarország (14,5 százalék), megyei bontásban magasan preferált Somogy, Heves és Veszprém megye, utóbbi 3 megye közül kettő mellett a Balaton közelsége szól.

Megvizsgálva a szállásfoglalási módokat belföldi és külföldi lokáció szerinti bontásban, azt tapasztaljuk, hogy a magyarországi desztináció esetén az ismerősnél történő elszállásolás (32,7 százalék), a szállásadóval közvetlenül történő egyeztetés (26,4 százalék), illetve az internetes szállásfoglaló oldalak (23,6 százalék) dominálnak, addig az országhatárokon túli barangolásnál az internetes szállásfoglaló oldalak a legfőbb segítség (35,8 százalék), majd az utazási irodán keresztüli foglalás (31,9 százalék) jellemző a célcsoportra.

További vizsgálat tárgyát képezte a külföldi nyaralás során történő helyekhez ragaszkodás vs. újdonságok kipróbálása. A külföldi utazást tervezők 49,4 százaléka rendkívül ragaszkodó, velük már előfordult már, hogy ugyanarra a településre és szállásra látogattak el külföldön, további 17,7 százalék arról számolt be, hogy ugyanazon a településen már jártak, de új szállást próbáltak ki, míg a külföldön nyaraló lakosság 33,0 százaléka keresve az újdonságokat, mindig új desztináció felé veszi az irányt.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 
Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo