Toborzás cikkek


Kvártélyért megy dolgozni a magyar?

Kvártélyért megy dolgozni a magyar? 

Céges bérlakás a gyógyír a munkaerőhiányra - írja keddi számában a Népszabadság, amely szerint az álláshirdetési portálokon főleg a vidéki, keresett mérnöki pozíciókat egyre gyakrabban lakhatás biztosításával hirdetik meg.
Ön a legokosabb ember, akit ismer? Nagyágyúk kedvenc interjúkérdései

Ön a legokosabb ember, akit ismer? Nagyágyúk kedvenc interjúkérdései 

Az okos üzletemberek tudják, hogy ha megkérdezik az álláskeresőt arról, mik a legnagyobb szakmai erősségei és hiányosságai, a válasz nem mindig lesz őszinte. Mert ez az, amit a leginkább begyakorolnak otthon a jelöltek. Körmönfontabb, kevésbé hagyományos kérdésekkel kell kipuhatolni a lényeget.
Beindult az üzlet, de kit vegyek fel?

Beindult az üzlet, de kit vegyek fel? 

Ha túl vagyunk az első nagy lépéseken és beindul az üzlet,. akkor jön a következő nagy akadály: meg kell találni azokat az embereket, akik segítenek, hogy továbblépjünk, tovább növekedjünk. Csakhogy ezeknek a tehetségeknek a kiválasztása nem is olyan egyszerű, mint gondolnánk, ezért a Yahoo igazgatóságána elnöke tanácsainak segítségével megmutatjuk, mit kell figyelembe venni a toborzásnál.
Már főnökből sincs elég

Már főnökből sincs elég 

A magyar mikro- és kisvállalkozások 27-27 százaléka tervez létszámbővítést fél éven belül, és leginkább szakmunkásokra lenne szükségük. A mikrovállalkozások 15 százaléka, a kisvállalkozásoknak pedig a harmada középvezetőknek is tudna munkát adni – derül ki a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. friss kutatásából, amely szerint az érintett vállalkozások kétharmada szerint az átlagnak megfelelő fizetést kapnak az alkalmazottaik.
A munkatárs lett a hiányzó nyersanyag

A munkatárs lett a hiányzó nyersanyag 

Egyre több cégvezető véleménye szerint a munkaerő hiány ma már a fejlődést akadályozza. Új beruházások mérlegelése során egyre gyakrabban merül fel a dilemma: vajon lesz-e elég ember a gyártósorokra, az üzembe, vagy a fejlesztési feladatok elvégzésére.
Válaszra se méltatnak? Na az tényleg dühítő

Válaszra se méltatnak? Na az tényleg dühítő 

Rendszeresen visszatérő panasz az álláskeresők részéről, hogy nem kapnak visszajelzéseket a beadott pályázataikkal kapcsolatban, nem tudják, hogy pontosan hol tart a kiválasztási folyamat, illetve hogy számíthatnak-e arra, hogy személyesen is bemutatkozhatnak. Ez a bizonytalanság nem csak más hirdetők irányába tereli a megfelelő jelölteket, de a hirdető cégbe vetett bizalmat is rombolhatja.
Állásinterjú: így jöhet rá kérdés nélkül, hogy ki az ideális jelentkező

Állásinterjú: így jöhet rá kérdés nélkül, hogy ki az ideális jelentkező 

A Shopify vezére, Tobi Lütke a jelentkező életének válságairól kérdez, hogy megtudja, miként tudott kilábalni a mélypontokról. Ez a legjobb jele annak, hogy az illető vajon tettrekész, ötletes, talpraesett személy, akinek fejlett a problémamegoldó készsége.
Y-ok: azért a pénz az úr

Y-ok: azért a pénz az úr 

Gyors karrier, trendi cég és rugalmasság – ez még a fizetésnél is vonzóbb a fiataloknak, legalábbis állítólag. Valójában viszont úgy tűnik, a többség sokkal inkább két lábbal áll a földön. Mi a különbség az álmok és a valóság között az Y generációban?
Felszívódtak a jó melósok

Felszívódtak a jó melósok 

Kevés a jelentkező, hosszú ideig tart a toborzás, a jó jelöltek felszívódtak. Átlagosan háromszáz jelentkezőt kell meghallgatni egy álláshely betöltéséért. A megváltozott viszonyok új toborzási módszereket követelnek meg a cégektől, hogy csökkentsék a kiválasztás költségeit.
Így hozhat azonnali változást a HR a cégben

Így hozhat azonnali változást a HR a cégben 

Mindegy, hogy csak néhány embert, vagy több száz főt alkalmaz a vállalat, egy biztos: a munkavállalók napjait meg kell szervezni, és olyan környezetet kell nekik teremteni, ahol motiváltan és lelkesen végzik a munkájukat. Ebben pedig a HR-nek is van szerepe.

"El vannak tévedve a munkáltatók bérezés terén" 

Az informatikai szakemberhiány egyre komolyabb méreteket ölt Magyarországon, a munkaadók egy része viszont el van tévedve, mit kéne ajánlani, hogy vonzó legyen.

Aki nem Steve Jobs, annak azért kell a diploma 

Sok technológiai céget egyetemről kiugrott emberek tettek naggyá, de ez nem jelenti azt, hogy az informatika fővárosában senkit nem érdekel a diploma. Sőt, pontosan az ellenkezője az igaz.

Így kerüljük el, hogy pokol legyen a videóinterjú 

Egyre gyakoribb, hogy a személyes találkozó előtt a cégek videóinterjúra kérik a jelölteket, de a könnyed beszélgetésből könnyen lehet igazi pokoljárás is. Megmutatjuk, mire kell ügyelnie egy ilyen esemény során a pályázónak és a pályáztatónak.

Új fegyverek kellenek a jó munkaerőért 

Nincsenek könnyű helyzetben a cégek a mai munkaerőhiányos környezetben– és nincsenek könnyű helyzetben a fejvadászok sem, ha embert akarnak találni a nyitott pozíciókra. Egyre kevesebb az elérhető, megfelelően képzett munkaerő, így a toborzási gyakorlaton változtatniuk kellett az elmúlt években. Az online marketing ezt a területet sem kíméli.

Ennyire nincsenek jelöltek 

A munkatársat kereső cégek rendre abba ütköznek, hogy egy-egy állásra nem találnak alkalmas jelölteket. A jelenség nem új keletű, különösen a meghirdetett IT és mérnöki állások esetében már évek óta jellemző. Az egyre több szakmában jellemző helyzet azonban kezd általánossá válni, és emiatt drámai következményekkel fenyeget. Szakemberek szerint a megváltozott munkaerőpiaci viszonyok újfajta stratégiát igényelnek mind a munkaadók, mind a munkavállalók részéről.

Nem csak a diáknak jó a gyakornokság 

Sok szó esik arról, hogy milyen hasznos a fiatalok számára, ha munka közben szerezhetnek tapasztalatot. De nem csak a diákok profitálnak ebből. Sok vállalat időszakos jelleggel, rugalmas beosztásra, vagy csak egyes projektekre keres kisegítő munkaerőt, máskor pedig éppen az utánpótlás biztosítását indítják el ilyen módon. A fiatalok friss tudással rendelkeznek és lelkesek, a legtöbb esetben rövid idő alatt betanulnak, így gyakorlatban és költséghatékonyság oldaláról is hatalmas segítséget nyújtanak a vállalatoknak.

Mire figyeljünk, hogy a megfelelő embert válasszuk? 

A megfelelő jelölt kiválasztása egy adott pozícióra még akkor is nagyon nehéz feladat, ha egyébként szerencsés helyzetben vagyunk és sok jelöltből válogathatunk. A szakmai kompetenciák mellett a pszichológiának is komoly szerepe van. Segítünk elkerülni néhány, a szakemberek által jól ismert csapdát!

Állásinterjú randiként? Miért ne! 

A munka világa és a társkeresés nem is különbözik annyira, mint gondolnánk, ugyanúgy az első benyomás, a testbeszéd dönt az állásinterjún, mint az első randin. A Hays 5 pontban foglalta össze, hogy miért is hasonló ez a két terület.

Amikor felvesszük, már azt is tudjuk, mikor rúgjuk ki 

Egy vállalat HR-szakembere számára mára fontosabbak meghatározott személyiségjegyek, mint az eddigi munkahelyi tapasztalatok és a megszerzett készségek. Ehhez nyújt megfelelő mérési eszközt a big data elemzés, amely a jelölt kiválasztási folyamatában előrejelezheti akár azt is, hogy mekkora eséllyel és mikor hagyja majd el a céget. A digitális adatbányászat így a HR legfontosabb folyamatait írhatja át 2016-ban.

Így dolgozunk pár év múlva 

Sokakat foglalkoztat a kérdés, hogy az innovációs verseny és a globalizálódás milyen hatással van a vállalati szerkezetre, a munkakörökre és a dolgozókra. Nézzük végig a most zajló átalakulásokat a HR és a szervezet életében, amelyek egyben lehetőséget is adnak a sikeres alkalmazkodásra!

Azokat kell felkutatni, akik nem keresnek állást 

Egyre több cég küzd avval, hogy a meghirdetett, gyakran kulcsfontosságú pozíciókat betöltse és megtalálja az adott állásra a megfelelő szakembert. A legjobb jelöltekért folytatott versenyben felértékelődik, hogy ki tudja elérni azokat, akik egyébként maguktól nem keresnének állást.

A toborzás 7 főbűne 

A legjobb emberekre lenne szükség a cég sikeréhez? Hát tegyünk érte! Önteltség azt hinni, hogy a legjobbak csak a mi ajánlatunkra várnak, ahogy hiba az is, ha csak az aktív jelentkezőkből válogatunk.

Döbbenetes módon lehet álláshoz jutni 

Hogyan találja meg a világ legjobb programozóit a Google? Nagyjából úgy, ahogy a Mátrix című filmben láttuk. Még csak jelentkezni sem kell ahhoz, hogy valaki bekerüljön a felvételi eljárásba.

A diákmunka a főállás előszobája 

Egyre több diák él a lehetőséggel, hogy nyári szünetben, egyetemi tanulmányai alatt releváns szakmai tapasztalatot szerezzen leendő hivatásában, a vállalatoknál. A legtöbb cég már az iskolaévek alatt szeretné megnyerni magának a dolgos fiatalokat.

Közösségi portál munkahelyeknek 

Az, hogy egy pozícióba a legmegfelelőbb ember kerüljön, nem csak a szakmai kvalitásokon múlik. Lehet, hogy bár szakmailag minden stimmel, a kiválasztott jelentkező és a cég között mégsem lesz meg az összhang. Amíg nem ismerik egymást, ezt nehéz megmondani – bár számos lehetőség van már arra, hogy mindenféle módon megismerjük a leendő kollégát, vagy jelentkezőként a vágyott munkahelyet.

Hogyan viselkedjen a munkáltató az állásinterjún? 

Az állásinterjú nem csak a felvételiző, de a munkaadó számára is stresszes szituáció. A nagyobb cégeknél az állásinterjúztatást külön ezzel foglalkozó szakemberekre, esetleg külső cégekre bízzák, de a kisebb vállaltok vezetői inkább maguk választják ki a dolgozókat. Temérdek a világhálón fellehető írás ad tippeket a munkakeresőknek, hogyan viselkedjenek egy állásinterjún, mi azonban most inkább a vállalkozóknak segítünk.

Értékes befektetés idősebb munkavállalókat alkalmazni 

Az idősebb munkavállalók alkalmazásának több előnye van, mint hátránya. Egyrészt nagy tapasztalattal rendelkeznek a szakterületükön, másrészt lényegesen különbözik a munkához való hozzáállásuk a fiatalokétól. Hogy ne "essenek ki a rostán" korbarát toborzási módszereket ajánlanak a Hays szakértői.

6 tanács a profi LinkedIn profilhoz 

A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai hálózata és kikerülhetetlen szereplője a közösségi médiának. Az üzleti élet Facebookja a fejvadászok kincsesbányája lett, elsöpörheti az állásközvetítő portálokat, erőteljes befolyással bír a munkakeresők, a vállalatok és az iparágak területén is. A Hays tanácsait követve könnyen kitűnhetünk a tömegből, ezzel is növelve a saját márkaértékünket.

Ne szórjunk ki az ablakon milliókat fölöslegesen 

A hazai cégek közül csak elvétve számítják ki, valójában mekkora költséggel jár egy-egy munkatárs kiválasztása. Pedig akár egy alacsonyabb beosztású, bruttó 200-250 ezer forintos bérkategóriába tartozó munkatárs kiválasztásának költsége is 7-800 ezer forintra tehető.

Így lehetünk nyerők a bértárgyaláson 

Minden kiválasztásnak a része a fizetésről való egyeztetés. Vezetői posztokon előfordul külön ilyen témájú interjú, a legtöbb álláskereső azonban a hagyományos állásinterjún szembesül a cég ajánlatával. Hogyan készüljünk erre és milyen hibákat érdemes elkerülnünk?

Egy jó mondat tuti siker lehet az állásinterjún 

Egy-egy jó időben elhelyezett megjegyzés az állásinterjún máris az esélyesebb jelöltek közé sorolhatja be a pályázót. Melyek azok a fogások, mondatok, amelyek a személyzeti szakembereket elvarázsolják?

Rossz szájízzel távozunk az állásinterjúkról 

A legutóbbi pályázatuk során a munkavállalók kevesebb, mint fele volt elégedett a bánásmóddal, amiben részesült. A pályázók nehezményezik a pályázatok és interjúk eredményével kapcsolatos tájékoztatás hiányát valamint a hirdetésben szereplő homályos munkaköri leírást is.

A fizetésből is engedünk, csak legyen állásunk 

Tíz álláskeresőből kilenc hajlandó engedni az elképzelt fizetéséből, ugyanakkor a beadott pályázatok kicsivel több mint fele tartalmaz olyan állításokat, amelyek nem felelnek meg a valóságnak.

A legdrágább munkaerő az, aki nem marad a cégnél 

A LinkedIn nemrég végzett kutatása szerint az erős munkáltatói márkával rendelkező cégeknek feleannyit kell munkaerő toborzásra költeniük, mint versenytársaiknak és harmadával alacsonyabb náluk a fluktuáció.

Diploma nélkül nehéz helyzetben az álláskeresők 

Rekord számú álláshirdetést adtak fel szeptemberben, de felsőfokú végzettség nélkül továbbra is nehéz elhelyezkedni. Miután mindenki visszatért a nyári szabadságról, a vállalatok új lendülettel igyekeznek feltölteni a megüresedett pozíciókat.

A közösségi oldalak nélkül nem találunk állást! 

Ma már a közösségi média az új álláspiac, és ez a jövőben egyre inkább így lesz. Ennek ellenére sem az álláskeresők, sem pedig a felvételiztetők számára nem mindig egyértelműek melyek a leginkább bevált jó gyakorlatok, módszerek.

Öt ok, amiért érdemes részt venni állásbörzén 

Az állásbörze hatékony fórum lehet az álláskeresők személyes elérésére és a munkáltatói brand építésére, ám ezen kívül is vannak még előnyei, amelyekből néhányat most összegyűjtöttünk.

A szarka és a farka - avagy ki lesz jó vezető 

Minden vállalat életében fontos és elkerülhetetlen kérdés, hogy az állományból ki lesz majd az a szerencsés, aki a későbbiekben a jelenlegi vezetők helyébe léphet, és tovább viheti tevékenységüket. Azonban kiválasztani azt, aki a leginkább rátermett erre a feladatra, már nem olyan egyszerű. A tapasztalatok ráadásul azt támasztják alá, hogy vezetői kinevezésekkor gyakran döntünk rosszul, hiszen ha jól döntenénk, senki sem panaszkodna oly gyakran főnökeikre. Ráadásul számtalan olyan felmérés létezik, ahol a válaszadók a munkahelyi elégedetlenségük fő okának vezetőjüket nevezik meg…

Az öt legidegesítőbb álláskereső típus 

Habár állást találni nem könnyű senkinek sem, azért a munkáltatók sincsenek mindig könnyű helyzetben a kiválasztásnál. Különösen azokkal az álláskeresőkkel, akiket most röviden bemutatunk.

Kreatív munkaerőre vágyik? Legyen kreatív a hirdetés is! 

„Az álláshirdetések piaca gyökeres megújulást igényel” - véli a munkaerő- közvetítéssel és -kölcsönzéssel foglalkozó Job. Az elmúlt években mind a munkaerőpiacon, mind pedig a marketingkommunikációban lezajlott forradalom az álláshirdetésekben nem tükröződik. Többségük unalmasan megfogalmazott, sokszor szinte szó szerint ismétlődő állásleírást tartalmaz anélkül, hogy az állást kínáló cégről bármilyen részletet meg lehetne tudni.

Az időfaktor szerepe a munkaerő felvételben 

Új munkaerőt felvenni hatalmas rizikó. Ahhoz, hogy flottul menjenek a dolgok, az időfaktornak is nagyon fontos szerepe van. A hatékony működés vagy az ideális jelölt elvesztése is múlhat rajta.

Toborozzon sikeresen!  

Minden cég számára nagyon fontos, hogy ha új munkaerőre van szükség, akkor a lehető leghatékonyabban találja meg a tökéletes jelentkezőt. Gondolni kell hát a jövőre - több szempontból is. Szakértőnk tippjei következnek!

Öt mondat, amit kerüljünk az önéletrajzban! 

Öt mondat, amit feltétlenül ki kell hagyni az önéletrajzokból és később a személyes állásinterjúkon is. Elkoptatott közhelyek és lerágott csontnak számító töltelékszavak, amik miatt egy szempillantás alatt hullhat ki a rostán az önéletrajz.

Hogyan találhatunk megbízható munkavállalót? 

Egyre gyakoribb téma a kiválasztásnál vagy szervezeten belüli pozícióváltásnál a lojalitás problémája. A megbízhatóság azonban nem könnyen megfogható tulajdonság, de vannak módszerek, hogyan mérhető.

Szakítsunk a kockás füzettel! 

Hihetetlennek tűnik, de mégis igaz, hogy a 21. században többségében még mindig kockás füzetben, dossziékban, vagy Excel fájlokban történik a toborzás-kiválasztási folyamatok adminisztrációja.

Hét tipp a tuti álláshirdetéshez! 

Látszólag könnyű álláshirdetést írni, ugyanis mindössze az elvárásokat és a cég által kínált előnyöket kell írásos formába önteni. A valóságban azonban az álláshirdetés megírását is tanulni kell, könnyű hibát elkövetni.

Hogyan találhatunk igazi fejvadászt? 

Személyzeti tanácsadók, toborzóirodák, fejvadászok, munkaerő-közvetítők, munkaerő-kölcsönzők. Rengeteg hasonló profilú cég, széleskörű tevékenységi körrel. Nem csoda, ha van némi zavar a fogalmak között, sőt nem egyszerű kiválasztani, kivel érdemes együttműködnünk.

Se tudás, se munkakedv 

Nehézkes Magyarországon a megfelelő munkaerőt megtalálni, a jelöltek képzettsége sok esetben nem felel meg a kívánalmaknak, a jó munkaerőért kiélezett verseny folyik, a munkavállalók pedig alulmotiváltak.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Meglepő, de a hazai Európa egyik legpezsgőbb lakáspiaca

Meglepő, de a hazai Európa egyik legpezsgőbb lakáspiaca 

2023-ban 107 ezer lakás cserélt gazdát Magyarországon. Ez 26,1 százalékos visszaesést jelent az előző évi eredményhez képest.

Infokom

Új EU-s irányelv miatt fájhat a magyar cégek feje

Új EU-s irányelv miatt fájhat a magyar cégek feje  

Az új uniós kibervédelmi irányelv, a NIS2 számos szervezet számára támaszt új követelményeket több különféle területen.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo