Az állásbörzék az utóbbi tíz évben elfogadottá és népszerűvé váltak a HR-ben illetve az álláskeresésben. Milyen előnyök kínálkoznak még a vállalatoknak? Ehhez ad öt tippet együttműködő partnerünk, a Monster.hu.
Több ezer fiatal egy helyen. A legnagyobb hazai állásbörzékre 7-8 ezer álláskereső látoghat el. Egy-egy rendezvényen több száz önéletrajz gyűjthető főként pályakezdőktől, szakmai gyakorlatot tervezőktől. A pályakezdők erénye, hogy hajtja őket a bizonyítási vágy, tele vannak ambíciókkal és formálhatóak. Ez a friss, lelkes és az átlagosnál olcsóbb munkaerő pedig jól jön a cégeknek.
Adatbázis építés. Az állásbörze elsősorban a nagyvállalatok toborzási terepe, ám már kkv-k is feltűnnek a forgatagban. A kicsik vagy anyagi vagy személyi erőforrásból származó okokból ódzkodnak a részvételtől. Sokan nem tudják megengedni, hogy egy-két emberük napokig az állásbörzével foglalkozzon. Akik közülük érkeznek, főleg adatbázis-építés céljából jönnek. Ha megüresedik egy hely vagy bővülnének, akkor ezekhez az adatokhoz nyúlnak. (Persze addig is biztos körülmények között kell tárolni őket!)
A legjobbak már elhalászhatóak. Főként multi cégek próbálnak állásbörzéjükön trainee (gyakornoki) programjukhoz tehetséges fiatalokat toborozni. Felismerték a tehetségekért folyó harc már állásbörzén, a hallgatókkal kezdődik.
Viszonylag olcsó a részvétel. Az állásbörzés részvétel nettó 150-800 ezer forint közötti befektetést jelent a stand helyétől és nagyságától függően. Ezért a pénzért a cég a stand mellett megjelenési lehetőséget kap a börze újságjában és az állásbörze honlapján. Az árat nagyban befolyásolja, milyen állásbörzéről van szó. A kisebb, főiskolás börzék olcsóbbak, a nagy budapestieknél mélyebben a zsebbe kell nyúlni.
Marketing célból is hasznos. Ugyan a vállalatok többsége az állásbörzén önéletrajzot gyűjt,emellett megpróbál vonzó munkaadóként feltűnni a hallgatóság előtt, a rendezvénynek tehát marketing szerepe is van. Sőt, egyre több cég viszi ki az állásbörzére termékeit, ad kóstolót, stb.