Aki nem Steve Jobs, annak azért kell a diploma

Sok technológiai céget egyetemről kiugrott emberek tettek naggyá, de ez nem jelenti azt, hogy az informatika fővárosában senkit nem érdekel a diploma. Sőt, pontosan az ellenkezője az igaz.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

A technológiai szektor ikonikus alakjai közül sokan inkább abbahagyták egyetemi tanulmányaikat, hogy megvalósíthassák álmaikat. Nekik, például Bill Gatesnek, Steve Jobsnak, vagy a Facebook-alapító Mark Zuckerbergnek bejött a húzás. Talán éppen ezért élt a köztudatban az az elképzelés, hogy egy menő informatikai cégnél igazából nem is kell az egyetemi diploma, csak az számít, mennyire jó valaki a kódok világában – írta a Bitport.hu.

Egy kutatás viszont alaposan rácáfol erre a városi legendára. A Burning Glass Technologies mintegy 1,6 millió álláshirdetés információinak elemzéséből ugyanis kiderült, hogy a legnagyobb technológiai vállalatoknak otthont adó Szilícium-völgyben a lehető legmagasabbak a követelmények ebből a szempontból (is).

A papírra leginkább "finnyás" szektor maga az informatika. Míg Egyesült Államok-szerte minden szoftverfejlesztői állást nézve kevesebb mint 60 százaléknál volt kitétel az iskolai végzettség, addig a technológiai cégeknél ez 75, a Szilícium-völgyben pedig 78 százalékos arányt ért el. Az iskolai végzettséget feltételként szabó ajánlatokra szűkítve a vizsgálódást szintén mutatkozik némi eltérés, hiszen a techszektorban és főleg annak központjában az átlagnál magasabbra teszik a lécet.

A cikk teljes formában itt olvasható!

Kemény munka, de megéri magunkat építeni
Régóta létező jelenség, hogy valaki tudatosan felépíti önmagát a külvilág számára, egy-két évtizede azonban ez már az üzleti életben is ismert fogás. Nem olyan régen neve is lett a stratégiának: personal branding, azaz énmárka, ami mögött szinte minden esetben tudatosan komponált személy áll.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo