Aki nem Steve Jobs, annak azért kell a diploma

Sok technológiai céget egyetemről kiugrott emberek tettek naggyá, de ez nem jelenti azt, hogy az informatika fővárosában senkit nem érdekel a diploma. Sőt, pontosan az ellenkezője az igaz.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A technológiai szektor ikonikus alakjai közül sokan inkább abbahagyták egyetemi tanulmányaikat, hogy megvalósíthassák álmaikat. Nekik, például Bill Gatesnek, Steve Jobsnak, vagy a Facebook-alapító Mark Zuckerbergnek bejött a húzás. Talán éppen ezért élt a köztudatban az az elképzelés, hogy egy menő informatikai cégnél igazából nem is kell az egyetemi diploma, csak az számít, mennyire jó valaki a kódok világában – írta a Bitport.hu.

Egy kutatás viszont alaposan rácáfol erre a városi legendára. A Burning Glass Technologies mintegy 1,6 millió álláshirdetés információinak elemzéséből ugyanis kiderült, hogy a legnagyobb technológiai vállalatoknak otthont adó Szilícium-völgyben a lehető legmagasabbak a követelmények ebből a szempontból (is).

A papírra leginkább "finnyás" szektor maga az informatika. Míg Egyesült Államok-szerte minden szoftverfejlesztői állást nézve kevesebb mint 60 százaléknál volt kitétel az iskolai végzettség, addig a technológiai cégeknél ez 75, a Szilícium-völgyben pedig 78 százalékos arányt ért el. Az iskolai végzettséget feltételként szabó ajánlatokra szűkítve a vizsgálódást szintén mutatkozik némi eltérés, hiszen a techszektorban és főleg annak központjában az átlagnál magasabbra teszik a lécet.

A cikk teljes formában itt olvasható!

Kemény munka, de megéri magunkat építeni
Régóta létező jelenség, hogy valaki tudatosan felépíti önmagát a külvilág számára, egy-két évtizede azonban ez már az üzleti életben is ismert fogás. Nem olyan régen neve is lett a stratégiának: personal branding, azaz énmárka, ami mögött szinte minden esetben tudatosan komponált személy áll.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo