Aki nem Steve Jobs, annak azért kell a diploma

Sok technológiai céget egyetemről kiugrott emberek tettek naggyá, de ez nem jelenti azt, hogy az informatika fővárosában senkit nem érdekel a diploma. Sőt, pontosan az ellenkezője az igaz.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: SXC

A technológiai szektor ikonikus alakjai közül sokan inkább abbahagyták egyetemi tanulmányaikat, hogy megvalósíthassák álmaikat. Nekik, például Bill Gatesnek, Steve Jobsnak, vagy a Facebook-alapító Mark Zuckerbergnek bejött a húzás. Talán éppen ezért élt a köztudatban az az elképzelés, hogy egy menő informatikai cégnél igazából nem is kell az egyetemi diploma, csak az számít, mennyire jó valaki a kódok világában – írta a Bitport.hu.

Egy kutatás viszont alaposan rácáfol erre a városi legendára. A Burning Glass Technologies mintegy 1,6 millió álláshirdetés információinak elemzéséből ugyanis kiderült, hogy a legnagyobb technológiai vállalatoknak otthont adó Szilícium-völgyben a lehető legmagasabbak a követelmények ebből a szempontból (is).

A papírra leginkább "finnyás" szektor maga az informatika. Míg Egyesült Államok-szerte minden szoftverfejlesztői állást nézve kevesebb mint 60 százaléknál volt kitétel az iskolai végzettség, addig a technológiai cégeknél ez 75, a Szilícium-völgyben pedig 78 százalékos arányt ért el. Az iskolai végzettséget feltételként szabó ajánlatokra szűkítve a vizsgálódást szintén mutatkozik némi eltérés, hiszen a techszektorban és főleg annak központjában az átlagnál magasabbra teszik a lécet.

A cikk teljes formában itt olvasható!

Kemény munka, de megéri magunkat építeni
Régóta létező jelenség, hogy valaki tudatosan felépíti önmagát a külvilág számára, egy-két évtizede azonban ez már az üzleti életben is ismert fogás. Nem olyan régen neve is lett a stratégiának: personal branding, azaz énmárka, ami mögött szinte minden esetben tudatosan komponált személy áll.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo