Aki nem Steve Jobs, annak azért kell a diploma

Sok technológiai céget egyetemről kiugrott emberek tettek naggyá, de ez nem jelenti azt, hogy az informatika fővárosában senkit nem érdekel a diploma. Sőt, pontosan az ellenkezője az igaz.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A technológiai szektor ikonikus alakjai közül sokan inkább abbahagyták egyetemi tanulmányaikat, hogy megvalósíthassák álmaikat. Nekik, például Bill Gatesnek, Steve Jobsnak, vagy a Facebook-alapító Mark Zuckerbergnek bejött a húzás. Talán éppen ezért élt a köztudatban az az elképzelés, hogy egy menő informatikai cégnél igazából nem is kell az egyetemi diploma, csak az számít, mennyire jó valaki a kódok világában – írta a Bitport.hu.

Egy kutatás viszont alaposan rácáfol erre a városi legendára. A Burning Glass Technologies mintegy 1,6 millió álláshirdetés információinak elemzéséből ugyanis kiderült, hogy a legnagyobb technológiai vállalatoknak otthont adó Szilícium-völgyben a lehető legmagasabbak a követelmények ebből a szempontból (is).

A papírra leginkább "finnyás" szektor maga az informatika. Míg Egyesült Államok-szerte minden szoftverfejlesztői állást nézve kevesebb mint 60 százaléknál volt kitétel az iskolai végzettség, addig a technológiai cégeknél ez 75, a Szilícium-völgyben pedig 78 százalékos arányt ért el. Az iskolai végzettséget feltételként szabó ajánlatokra szűkítve a vizsgálódást szintén mutatkozik némi eltérés, hiszen a techszektorban és főleg annak központjában az átlagnál magasabbra teszik a lécet.

A cikk teljes formában itt olvasható!

Kemény munka, de megéri magunkat építeni
Régóta létező jelenség, hogy valaki tudatosan felépíti önmagát a külvilág számára, egy-két évtizede azonban ez már az üzleti életben is ismert fogás. Nem olyan régen neve is lett a stratégiának: personal branding, azaz énmárka, ami mögött szinte minden esetben tudatosan komponált személy áll.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo