Az öt legidegesítőbb álláskereső típus

Habár állást találni nem könnyű senkinek sem, azért a munkáltatók sincsenek mindig könnyű helyzetben a kiválasztásnál. Különösen azokkal az álláskeresőkkel, akiket most röviden bemutatunk.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Freestock

Ahogyan az álláskeresők szapulják a HR-eseket, úgy a személyzeti szakembereknek is megvan a véleményük némely álláskeresőről, hogy kik különösen idegesítőek. Együttműködő partnerünk, a Monster.hu öt különböző típust gyűjtött egybe. (Van aki el sem jut az állásinterjúig, mert már a motiváűciós levélben elköveti a legrosszabb hibákat.)

1. A közhelyhalmozó

Nos, ők a HR-esek és interjúztatók 8 napon túl is igen nehezen gyógyuló szakmai ártalmai. Mert a tartalom és a forma náluk nagyjából még a helyén is van az állásinterjún: "mindössze" a lényeg, a személyesség és az önazonosság hiányzik minden megnyilvánulásukból. Így aztán sikeresen valósítják meg a "12 egytucat" típusú, futószalagon gyártott állásinterjú szerepléseket.

2. A szerepjátékos

Jellemzője: a valóshoz képest mindenképp szebb, jobb vagy legalábbis más képet szeretne sugallni magáról. Viselkedése fakadhat önbizalomhiányból, de épp abból is, hogy általa vélelmezett HR-es elvárásoknak, szempontoknak akar görcsösen megfelelni vagy valóban "vaj van a fején." Így aztán rendszeres hobbiként sportot füllent az interjún, nyelvtudását szóban rögtön feltornássza a valósnál magasabb szintre, ám az interjú idegennyelvi blokkjában hamar kiderül a turpisság.

Kreatív munkaerőre vágyik? Legyen kreatív a hirdetés is!
„Az álláshirdetések piaca gyökeres megújulást igényel” – véli a munkaerő- közvetítéssel és -kölcsönzéssel foglalkozó Job. Az elmúlt években mind a munkaerőpiacon, mind pedig a marketingkommunikációban lezajlott forradalom az álláshirdetésekben nem tükröződik. Többségük unalmasan megfogalmazott, sokszor szinte szó szerint ismétlődő állásleírást tartalmaz anélkül, hogy az állást kínáló cégről bármilyen részletet meg lehetne tudni.
3. A job-hopper

Ők azok a többnyire piacképes szakmákkal felvértezett, professzionális CV-vel érkező, valóban bombasztikus állásinterjús szerepléseket produkáló pályázók - akiknek igazából eszük ágában sincs hosszú távon elköteleződni egy adott cég mellett. Így jószerével a munkaszerződésük aláírásakor már kifelé tekintgetnek és az első, kedvezőbb jövedelmet kínáló állásajánlat hallatán, azonnal odébbállnak.

4. A szűkszavú

A szűkszavú álláskereső igen talányos. Habár az önéletrajza gyakran kiváló szakembert valószínűsít, egyáltalán nem kenyere a kommunikáció és az önmarketing. Így aztán harapófogóval kell belőle kihúzni a mondatokat és az interjú fél-háromnegyed órája alatt bármilyen képet alkotni róla komolyan emberpróbáló feladat.

5. A menedzser mama

Ő nem magának keres állást, hanem a kisfiának/kislányának. Nem nyugszik, buzgón tárcsázza a cégeket és tart félórás monológokat az állásexpókon a meghökkent HR-eseknek gyermeke fantasztikus képességeiről. A legmesszebbre merészkedők pedig még az állásinterjúkra is bebocsátást akarnának.

Jó tanácsok állásinterjúhoz – ezúttal a munkáltatónak
Az állásinterjú keresőszóra adott találatok döntő többségben a pályázónak adnak tanácsokat. A munkaadó felvételi interjúval kapcsolatos tevékenységére, magatartására vonatkozóan viszont kevés helyen találunk javaslatokat, módszereket, pedig ez a beszélgetés meghatározó tényező, legtöbbször a döntés előkészítésének záró eleme.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo