Alapjaiban változtatja meg a munkaerő-toborzást egy új innováció

A jelöltek megszerzésének leggyorsabb, és pénzügyileg leghatékonyabb módszere az úgynevezett crowdstaffing. A toborzási folyamatokat forradalmasító modell lényege, hogy a független, önálló fejvadászok és szakemberek saját szabadidejükkel, kapcsolati hálójukkal szállnak be a keresésbe, hogy a lehető legrövidebb idő alatt a legalkalmasabb jelölt kerüljön kiválasztásra.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Enloyd kvalitatív kutatás segítségével mérte fel a crowdstaffing hazai ismertségét: a több mint száz válaszadó 60 százaléka az innováció által nyújtott előnyök közül az időmegtakarítást emelte ki elsősorban, és nagyjából ugyanennyien emelték ki, hogy a szolgáltatás jobb jelöltet biztosít.

Kép: Pixabay

A munkaerőpiac folyamatosan változik, az elmúlt években pedig rövid idő alatt forradalmi átalakulások mentek végbe, ebbe a trendbe illeszkedik a crowdstaffing is, amely olcsóbb, mint a hagyományos toborzási módszerek, mégis gyorsabb is egyben, hiszen a szabadúszók és az együttműködő toborzó cégek nagy hálózata egy helyre, egy feladatra koncentrálódik.

Az innováció lényege, hogy egy adott szervezet hagyományosan a munkavállalók által végzett toborzási feladatokat általában egy nagyobb embercsoportra bízza nyílt felhívás formájában. Mindez egyszerűen fogalmazva a toborzók egy külső csoportja, illetve az ehhez kapcsolódó toborzási projektek kiszervezése online eszközökön keresztül. A crowdstaffing tehát a toborzás és a közösségi média legjobb kombinációjának eredménye.

Túlnyomó többségben elégedettek, akik már találkoztak vele

Hamarosan induló crowdstaffing szolgáltatása, a ReX bevezetése előtt az Enloyd kvalitatív kutatást készített, hogy felmérje annak hazai népszerűségét, valamint azt, mennyire számít ismertnek a mögötte álló technológia.

A kérdőívet kitöltő több mint száz Magyarországon élő és dolgozó résztvevő 60 százaléka a crowdstaffing által nyújtott előnyök közül az időmegtakarítást emelte ki, ezt követte alig lemaradva, hogy a szolgáltatás jobb jelöltet biztosít. Sokaknak tűnt emellett vonzónak a toborzás ezen új módszerében a pénzmegtakarítás is.

A felmérés szerint a crowdstaffing egyelőre kevésbé számít elterjedt toborzási módszernek, a válaszadók mindössze 4,9 százaléka állította, hogy rendszeresen használja, míg 5,9 százalékkal fordult már elő, hogy használta. A kérdőív arra is kitért, hogy utóbbiak miért nem használják toborzás során a crowdstaffing platformokat. Az eredmények szerint a legtöbbeknél nincs toborzási outsourcing, tehát ezeket a folyamatokat nem helyezik cégen kívülre.

A kitöltők több mint felét az ösztönözné a crowdstaffing platformok használatára, ha az költségmegtakarítással járna, de sokan azt felelték, a nagy számú ajánlott jelölt és a jelöltekre adott garancia is csalogató lenne számukra.

Akik már találkoztak korábban a crowdstaffing platformokkal, kifejezetten jó véleménnyel vannak azokról: közel felük határozottan jobban értékeli a teljesítményüket a hagyományos ügynökségeken való toborzáshoz képest, közel harmaduk pedig kicsit jobbnak tartja ezeket. Mindezt jellemzően a teljesítés idejével, az árral és a garanciával indokolták.

Új crowdstaffing megoldás érkezik a piacra

Tóth Szilvia, a REX projektvezetője a kutatás eredményeit értékelve arról beszélt: a szakemberek, mint minden új módszerrel, úgy a crowdstaffinggal szemben is olyan univerzális elvárásokat támasztanak, mint a megnövekedett minőség, valamint az idő- és pénzmegtakarítás.

„Ezek azok az alapvető jellemzők, melyeket a technológia ismerete nélkül sem kell magyarázni, hiszen a legegyértelműbb előnyök közé tartoznak. Feltűnő volt látni ugyanakkor, hogy a toborzással foglalkozó crowdstaffing platformok közül a kitöltők többsége egyet sem tudott megnevezni, hiszen nem ismer ilyet vagy nem találkozott velük. Voltak, akik olyan platformokat neveztek meg, amelyek ugyan jelöltek felkutatására alkalmasak, mint például a Facebook vagy a LinkedIn, ám nem számítanak crowdstaffing platformnak.” – mondta Tóth Szilvia.

Elmondása szerint ez is jelzi, hogy a legtöbben még nincsenek tisztában azzal, hogyan működnek ezek a megoldások, vagy mi a mögöttük álló technológia lényege. Az egyedüli, valóban a crowdsourcingon alapuló platform, ami többek számára is ismert volt, a Talentuno.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo