A baby boomerektől a Z generációig: toborzási trendek

A munkaerőpiacra minden generáció saját, egyedi szemléletet és elvárásokat hoz magával, amelyek nemcsak a munkavégzésre, hanem az álláskeresés különböző aspektusaira is kiterjednek. A Munkahelyeink.hu munkavállalói és munkáltatói platform most összeszedte, melyek a napjaink munkaerőpiacán aktívan megjelenő generációk, illetve mik azok a stratégiák, amelyekkel a legjobban meg lehet őket fogni.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Minden generáció egyedi perspektívát és elvárásokat hoz magával a munkaerőpiacra, amelyek nem csak a munkavégzésre, hanem a munkaszervezés különböző aspektusaira - ideértve az álláskeresést, a munka és a magánélet egyensúlyát, illetve a munkahelyi hatékonyságot - is hatással vannak. Ezek a generációs eltérések lehetnek enyhébbek és könnyebben összeegyeztethetők, de lehetnek mélyebb különbségek is, amelyek túlnyomó többségben a kommunikációs diszkrepanciákból, egyéni értelmezésekből és az élet különböző szakaszaiban szerzett tapasztalatokból erednek.

Hogyan lehet megtalálni a legjobbakat? (Kép: Pexels)
Hogyan lehet megtalálni a legjobbakat? (Kép: Pexels)

A Munkahelyeink.hu munkavállalói és munkáltatói platform most összeszedte, melyek a napjaink munkaerőpiacán aktívan megjelenő generációk, illetve mik azok a stratégiák, amelyekkel a legjobban meg lehet őket fogni.

Generációs különbségek a munka világában

Napjaink munkaerőpiacán jelenleg négy különböző generációba tartozó jelentkezők keresik helyüket. A legidősebb álláskeresők a piacon jelenleg az úgynevezett „baby boomerek”, akik a legközelebb vannak a nyugdíjas éveik eléréséhez. Őket követi az 1964 és 1979 között születetett X generáció, majd az 1980-1995 között született Y generáció, azaz a millenniálok. A legfiatalabb munkavállalók a Z generáció tagjai, akik a kilencvenes évek végétől 2009-ig születettek csoportját képviselik. A munkaadók számára a sikeres toborzáshoz kulcsfontosságú, hogy megértsék és hatékonyan kiszolgálják ezt a sokszínű közönséget, hiszen a megfelelő munkavállaló megtalálása már akár egy olyan apróságon is múlhat, mint a megszólítás stílusa.

Véleményvezér

Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.
Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo