A baby boomerektől a Z generációig: toborzási trendek

A munkaerőpiacra minden generáció saját, egyedi szemléletet és elvárásokat hoz magával, amelyek nemcsak a munkavégzésre, hanem az álláskeresés különböző aspektusaira is kiterjednek. A Munkahelyeink.hu munkavállalói és munkáltatói platform most összeszedte, melyek a napjaink munkaerőpiacán aktívan megjelenő generációk, illetve mik azok a stratégiák, amelyekkel a legjobban meg lehet őket fogni.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Baby boomerek

A baby boomer generációra jellemző, hogy a munkahelyi stabilitás élvez számukra elsőbbséget álláskereséskor. Olyan pozíciók vonzóak számukra, amelyek nemcsak biztos hátteret, hanem versenyképes fizetést és kiemelkedő juttatási csomagot is kínálnak – különös tekintettel az egészség- és nyugdíjjuttatásokra. Toborzás szempontjából bár ez a generáció már használ digitális eszközöket, előfordulhat, hogy lassabban alkalmazkodnak az olyan platformokhoz, mint a LinkedIn, az Instagram vagy az X (korábban Twitter), és gyakran részesítik előnyben a megbízható, offline médiaforrásokat. Annak érdekében, hogy biztosan megszólítsuk őket, mindenképp fontos megemlíteni a vállalati kultúrát, a rugalmas munkavégzés, valamint a részmunkaidős és mentori pozíciók lehetőségét. Az offline források iránti preferenciájuk szintén észlelhető abból, hogy csupán 1 százalékot tesznek ki a Munkahelyeink.hu álláskeresői között.

X generáció

A baby boomer és a millenniál generációk között elhelyezkedő „Gen X” nagyra értékeli a fejlődési lehetőségeket, valamint a munka és a magánélet egyensúlyát. Leginkább olyan pozíciókra jelentkeznek, amelyek előléptetési és tanulási lehetőségeket kínálnak, miközben a munka rugalmas és következetes. Az X generáció, amely a Munkahelyeink.hu felhasználóinak 7 százalékát teszik ki, már digitálisan jártas, és nyomó többségben online forrásokat használ mind a magán, mind az üzleti életben. Prioritást élvez számukra a vállalati kultúra és a munka gyakorlati aspektusainak kombinálása, különös figyelemmel a távmunka és a rugalmas időbeosztás lehetőségére. 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo