A baby boomerektől a Z generációig: toborzási trendek

A munkaerőpiacra minden generáció saját, egyedi szemléletet és elvárásokat hoz magával, amelyek nemcsak a munkavégzésre, hanem az álláskeresés különböző aspektusaira is kiterjednek. A Munkahelyeink.hu munkavállalói és munkáltatói platform most összeszedte, melyek a napjaink munkaerőpiacán aktívan megjelenő generációk, illetve mik azok a stratégiák, amelyekkel a legjobban meg lehet őket fogni.

Y generáció, avagy a millenniálok

Míg az Y generáció, azaz a millenniálok, szintén a fejlődési lehetőségeket és a munka és a magánélet egyensúlyát priorizálják, addig ők elődeikkel szemben hajlamosak keresni az egyedi munkarendet kínáló lehetőségeket, illetve erős affinitásuk van a technológia használatához. Érdeklik őket a továbbképzések, különböző munkahelyi tréningek, a technológiai innovációk  és a rugalmas munkabeosztással járó pozíciók. Még aktív munkás éveik csúcsán járva ők teszik ki a Munkahelyeink.hu felhasználóinak 72 százalékát. Toborzás szempontjából kiemelendő számukra a távmunka lehetősége, hangsúlyozva a potenciális egyedi munkabeosztást, illetve a béren kívüli juttatások is vonzóvá tehetnek egy munkahelyet az Y generációnak. 

Z generáció

A Z generáció egy fiatal és sokszínű generáció, amely szívesen tanul és fejlődik karrierje során. Előnyben részesítik a távmunkát és értékelik a digitális elkötelezettséget. A „Gen Z” számára elengedhetetlen a folyamatos tréningek és mentorálás biztosítása, hiszen többségük még nem rendelkezik elegendő tapasztalattal, így iránymutatásra van szükségük. Toborzáskor a millenniálokhoz hasonlóan érdemes megemlíteni a béren kívüli juttatásokat, illetve a távmunkát és a rugalmas munkafeltételeket, valamint fontos kiemelni számukra a folyamatos fejlődés és előrelépés lehetőségét, hiszen a Z generáció nem csak, hogy bérigényben követel többet, mint elődeik, de ha nincs lehetőség az előlépésre, hamar továbbáll munkahelyéről. A munkakereső színtér aktív résztvevőjeként csak az elmúlt évtized második felében jelentkező Z generáció jelenleg a Munkahelyeink.hu felhasználóinak 19 százalékát teszi ki, viszont nem elhanyagolható tény, hogy ők már előnyben részesítik a közösségi média hirdetéseket (Facebook, Instagram) a hagyományos munkakeresési platformokkal szemben.

Véleményvezér

Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo