A baby boomerektől a Z generációig: toborzási trendek

A munkaerőpiacra minden generáció saját, egyedi szemléletet és elvárásokat hoz magával, amelyek nemcsak a munkavégzésre, hanem az álláskeresés különböző aspektusaira is kiterjednek. A Munkahelyeink.hu munkavállalói és munkáltatói platform most összeszedte, melyek a napjaink munkaerőpiacán aktívan megjelenő generációk, illetve mik azok a stratégiák, amelyekkel a legjobban meg lehet őket fogni.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Y generáció, avagy a millenniálok

Míg az Y generáció, azaz a millenniálok, szintén a fejlődési lehetőségeket és a munka és a magánélet egyensúlyát priorizálják, addig ők elődeikkel szemben hajlamosak keresni az egyedi munkarendet kínáló lehetőségeket, illetve erős affinitásuk van a technológia használatához. Érdeklik őket a továbbképzések, különböző munkahelyi tréningek, a technológiai innovációk  és a rugalmas munkabeosztással járó pozíciók. Még aktív munkás éveik csúcsán járva ők teszik ki a Munkahelyeink.hu felhasználóinak 72 százalékát. Toborzás szempontjából kiemelendő számukra a távmunka lehetősége, hangsúlyozva a potenciális egyedi munkabeosztást, illetve a béren kívüli juttatások is vonzóvá tehetnek egy munkahelyet az Y generációnak. 

Z generáció

A Z generáció egy fiatal és sokszínű generáció, amely szívesen tanul és fejlődik karrierje során. Előnyben részesítik a távmunkát és értékelik a digitális elkötelezettséget. A „Gen Z” számára elengedhetetlen a folyamatos tréningek és mentorálás biztosítása, hiszen többségük még nem rendelkezik elegendő tapasztalattal, így iránymutatásra van szükségük. Toborzáskor a millenniálokhoz hasonlóan érdemes megemlíteni a béren kívüli juttatásokat, illetve a távmunkát és a rugalmas munkafeltételeket, valamint fontos kiemelni számukra a folyamatos fejlődés és előrelépés lehetőségét, hiszen a Z generáció nem csak, hogy bérigényben követel többet, mint elődeik, de ha nincs lehetőség az előlépésre, hamar továbbáll munkahelyéről. A munkakereső színtér aktív résztvevőjeként csak az elmúlt évtized második felében jelentkező Z generáció jelenleg a Munkahelyeink.hu felhasználóinak 19 százalékát teszi ki, viszont nem elhanyagolható tény, hogy ők már előnyben részesítik a közösségi média hirdetéseket (Facebook, Instagram) a hagyományos munkakeresési platformokkal szemben.

Véleményvezér

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo