A régi módszer hatástalan, ha az új generációt keresed

A munkáltatók versenyeznek az informatikusokért, a hagyományos hirdetésekkel azonban egyre kevésbé érik el a pályakezdőket. Nehéz helyzetben vannak a fiatalok is, akik a valós munkahelyi elvárásokkal gyakran csak az első munkanapokon találkoznak.

Mindkét problémára megoldás, ha a munkaadók új módszerekkel szólítják meg a fiatalabb generációt. Az OTP Bank a toborzás területén is keresi az új eszközöket. Felismerve a problémát az igényekre reagálva kreatív eszközökkel és szakmai eseményeken keresztül szólítja meg a fiatalokat.

Kép: Pixabay

A pályakezdők számára problémát jelent, hogy az online elérhető információ mennyisége elenyésző, vagy nem feltétlenül a bennük felmerülő kérdésekre találnak választ. Sokszor csak a belépést követően az első napokban derül ki, milyen valójában az adott munkakör, a munkahely szervezeti kultúrája, valamint a karrierlehetőségeket is nehéz előre feltérképezni.

A szakmai események épp arra biztosítanak lehetőséget a kezdők számára, hogy a tudásszerzés mellett megismerkedhessenek a vállalatokkal, az általuk szervezett versenyeken keresztül pedig beleláthatnak az adott szakma nyújtotta lehetőségekbe.

A hagyományos kommunikációs eszközök, mint a hirdetések és cikkek már nem

Ez a két közmondás drága mulatság a személyzetfelvételben
Vannak olyan tévhitek a toborzásban, amelyeket most már nagyon időszerű lenne elfelejteni, mert nagyon sokba kerülnek a cégekben – hívta fel a figyelmet Nemes-Nagy Szilvia személyzeti tanácsadó.
érik el hatékonyan a fiatalokat. Technológiai fejlesztésekben is élen járó vállalatként az OTB Bank számára fontos, hogy az informatikus pályakezdők megismerjék a cég biztosította lehetőségeket. Ehhez azonban tudni kell a munkavállalók igényeihez alkalmazkodni és meg kell jelenni ott, ahova ők is szívesen mennek. A szakmai rendezvényeken és versenyeken mindkét fél megismerheti a másik oldal igényeit és elvárásait, valamint feltárulnak a karrierlehetőségek a pályakezdők előtt" – mondta el Szőke-Oláh Katalin, az OTP Bank HR marketing vezető tanácsadója.

A fiatalok sikerorientáltak és a gyors eredményekre fókuszálnak, ebből kiindulva érdemes megjelenni az egyetemisták számára rendezett szakmai versenyeken. Emellett a digitalizáció világában felnövő generáció tagjai számára – akik közül sokan saját magukra is influencerekként tekintenek – fontos, hogy lássák a hatásukat a világban. A valós üzleti életből kiemelt esetek nem csak betekintést engednek abba, hogy milyen érdekességeket rejt a szakma, de erősíthetik a tudatot, hogy hatással lehetnek a környezetükre.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo