A régi módszer hatástalan, ha az új generációt keresed

A munkáltatók versenyeznek az informatikusokért, a hagyományos hirdetésekkel azonban egyre kevésbé érik el a pályakezdőket. Nehéz helyzetben vannak a fiatalok is, akik a valós munkahelyi elvárásokkal gyakran csak az első munkanapokon találkoznak.

Mindkét problémára megoldás, ha a munkaadók új módszerekkel szólítják meg a fiatalabb generációt. Az OTP Bank a toborzás területén is keresi az új eszközöket. Felismerve a problémát az igényekre reagálva kreatív eszközökkel és szakmai eseményeken keresztül szólítja meg a fiatalokat.

Kép: Pixabay

A pályakezdők számára problémát jelent, hogy az online elérhető információ mennyisége elenyésző, vagy nem feltétlenül a bennük felmerülő kérdésekre találnak választ. Sokszor csak a belépést követően az első napokban derül ki, milyen valójában az adott munkakör, a munkahely szervezeti kultúrája, valamint a karrierlehetőségeket is nehéz előre feltérképezni.

A szakmai események épp arra biztosítanak lehetőséget a kezdők számára, hogy a tudásszerzés mellett megismerkedhessenek a vállalatokkal, az általuk szervezett versenyeken keresztül pedig beleláthatnak az adott szakma nyújtotta lehetőségekbe.

A hagyományos kommunikációs eszközök, mint a hirdetések és cikkek már nem

Ez a két közmondás drága mulatság a személyzetfelvételben
Vannak olyan tévhitek a toborzásban, amelyeket most már nagyon időszerű lenne elfelejteni, mert nagyon sokba kerülnek a cégekben – hívta fel a figyelmet Nemes-Nagy Szilvia személyzeti tanácsadó.
érik el hatékonyan a fiatalokat. Technológiai fejlesztésekben is élen járó vállalatként az OTB Bank számára fontos, hogy az informatikus pályakezdők megismerjék a cég biztosította lehetőségeket. Ehhez azonban tudni kell a munkavállalók igényeihez alkalmazkodni és meg kell jelenni ott, ahova ők is szívesen mennek. A szakmai rendezvényeken és versenyeken mindkét fél megismerheti a másik oldal igényeit és elvárásait, valamint feltárulnak a karrierlehetőségek a pályakezdők előtt" – mondta el Szőke-Oláh Katalin, az OTP Bank HR marketing vezető tanácsadója.

A fiatalok sikerorientáltak és a gyors eredményekre fókuszálnak, ebből kiindulva érdemes megjelenni az egyetemisták számára rendezett szakmai versenyeken. Emellett a digitalizáció világában felnövő generáció tagjai számára – akik közül sokan saját magukra is influencerekként tekintenek – fontos, hogy lássák a hatásukat a világban. A valós üzleti életből kiemelt esetek nem csak betekintést engednek abba, hogy milyen érdekességeket rejt a szakma, de erősíthetik a tudatot, hogy hatással lehetnek a környezetükre.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo