A régi módszer hatástalan, ha az új generációt keresed

A munkáltatók versenyeznek az informatikusokért, a hagyományos hirdetésekkel azonban egyre kevésbé érik el a pályakezdőket. Nehéz helyzetben vannak a fiatalok is, akik a valós munkahelyi elvárásokkal gyakran csak az első munkanapokon találkoznak.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mindkét problémára megoldás, ha a munkaadók új módszerekkel szólítják meg a fiatalabb generációt. Az OTP Bank a toborzás területén is keresi az új eszközöket. Felismerve a problémát az igényekre reagálva kreatív eszközökkel és szakmai eseményeken keresztül szólítja meg a fiatalokat.

Kép: Pixabay

A pályakezdők számára problémát jelent, hogy az online elérhető információ mennyisége elenyésző, vagy nem feltétlenül a bennük felmerülő kérdésekre találnak választ. Sokszor csak a belépést követően az első napokban derül ki, milyen valójában az adott munkakör, a munkahely szervezeti kultúrája, valamint a karrierlehetőségeket is nehéz előre feltérképezni.

A szakmai események épp arra biztosítanak lehetőséget a kezdők számára, hogy a tudásszerzés mellett megismerkedhessenek a vállalatokkal, az általuk szervezett versenyeken keresztül pedig beleláthatnak az adott szakma nyújtotta lehetőségekbe.

A hagyományos kommunikációs eszközök, mint a hirdetések és cikkek már nem

Ez a két közmondás drága mulatság a személyzetfelvételben
Vannak olyan tévhitek a toborzásban, amelyeket most már nagyon időszerű lenne elfelejteni, mert nagyon sokba kerülnek a cégekben – hívta fel a figyelmet Nemes-Nagy Szilvia személyzeti tanácsadó.
érik el hatékonyan a fiatalokat. Technológiai fejlesztésekben is élen járó vállalatként az OTB Bank számára fontos, hogy az informatikus pályakezdők megismerjék a cég biztosította lehetőségeket. Ehhez azonban tudni kell a munkavállalók igényeihez alkalmazkodni és meg kell jelenni ott, ahova ők is szívesen mennek. A szakmai rendezvényeken és versenyeken mindkét fél megismerheti a másik oldal igényeit és elvárásait, valamint feltárulnak a karrierlehetőségek a pályakezdők előtt" – mondta el Szőke-Oláh Katalin, az OTP Bank HR marketing vezető tanácsadója.

A fiatalok sikerorientáltak és a gyors eredményekre fókuszálnak, ebből kiindulva érdemes megjelenni az egyetemisták számára rendezett szakmai versenyeken. Emellett a digitalizáció világában felnövő generáció tagjai számára – akik közül sokan saját magukra is influencerekként tekintenek – fontos, hogy lássák a hatásukat a világban. A valós üzleti életből kiemelt esetek nem csak betekintést engednek abba, hogy milyen érdekességeket rejt a szakma, de erősíthetik a tudatot, hogy hatással lehetnek a környezetükre.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo