Ideális munkaerő a közösségi oldalak segítségével?

Az interneten található információk értékét hazánkban is egyre több munkáltató ismeri fel – ezeket tudatosan használva pedig az álláskeresők is újabb értékes eszközt kapnak a kezükbe. A munkavállalók kiválasztása során számos multinacionális vállalat jött rá arra, hogy a tradicionális feltételek - mint az elvégzett iskola minősége, jegyek, szakmai tapasztalat – helyett sokkal hatékonyabb mérőszámokat is be tudnak venni a keresési folyamatban.

Nem könnyű a megfelelő munkaerő kiválasztása - kép: PP Archív

A legújabb megközelítés alapján a munkavállalók kiválasztásánál az alkalmazkodási képesség, a tanulási hajlam, a rugalmasság és az érzelmi intelligencia kerültek előtérbe. Ezeket a tulajdonságokat egy önéletrajzban, vagy egy állásinterjúban nehéz elemezni, a jelentkezők internetezési szokásaiból azonban pontosan modellezhetőek.

Önéletrajzunk és referenciáink a szakmai munkásságunkról, a felvételi beszélgetéseink pedig az adott pozíció iránti érdeklődésünkről pontos képet adnak, személyiségünket leghatékonyabban azonban a közösségi médiában való aktivitásunk, internetes érdeklődési körünk, keresési szokásaink és fogyasztásunk (Figyelem! Ezek Magyarországon szigorúan csak a jelentkező beleegyezésével ellenőrizhető tartalmak.) tükrözi. 2013-ban ezért számolnunk kell azzal, hogy minden lábnyom, amit online hagyunk magunkról pozitív, vagy negatív irányba is befolyásolhatja a rólunk kialakult képet.

A 60-as években elterjedt állásbörzéket a 90-es évek végén a nagyvállalatok saját honlapjaira kirakott álláshirdetései váltották, amiket a 2000-es évek elejétől, az állásportálok tettek elavulttá. A következő lépés ezen oldalak és a közösségi felületek lehetőségeinek egyesítése. A közös ismerős megtalálása, a referenciák begyűjtése és ellenőrzése, valamint a személyiség jegyek feltérképezése a kezdetek óta segíti az álláskeresést, illetve a munkatárstoborzást, az új lehetőségek csupán lépésről-lépésre gyorsabbá és biztonságosabbá tették ezeket a folyamatokat.

A tradicionálisnak számító eszközök, mint az önéletrajz és a motivációs levél mellett most online szakmai tevékenységünk biztosítja a kiemelt figyelmet egy jelentkezésnél: egy számítástechnikai cégnél pozitívum, ha aktív résztvevők vagyunk a szakmai fórumokon, autókereskedőként számít, ha kommenteljük a téma cikkeit, egy élelmiszeripari vállalat pedig értékelheti, ha gasztro mini-blogot vezetünk.

„Minden cég arra törekszik, hogy megtalálja a legideálisabb jelöltet és minden álláskereső szeretné megtalálni a számára legmegfelelőbb pozíciót. A klasszikus eszközök mellett ezt a folyamatot számos eszközzel segíthetjük.” – nyilatkozta Zsédely Krisztián, a Profession.hu értékesítési vezetője. - „Életünk egyre nagyobb részét az interneten töltjük, kapcsolati hálónkat is a közösségi média segítségével ápoljuk. Ezeket a trendeket kihasználva tehetjük hatékonyabbá a munkakeresés folyamatát.

A tesztek szerepe a munkaerőfelvételben
Tesztekkel bármely munkakörre való alkalmasságot, a szükséges kompetenciát, kompetenciákat „mérhetjük” a feladatok adott szintjén, fontos, vagy kevésbé fontos feladatok esetén. A felvételi eljárásban a teszt csak egy ’forrást’ képvisel, a pályázati anyagokból nyert információkat egészíti ki, teszi teljesebbé. Nem mindegy azonban, hogy használjuk!

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo