Közösségi oldal SSC-knek

SSC Heroes néven a hazai szolgáltató központok (Shared Service Center) érintettjeit összegyűjtő közösségi portál indult, amely a szektor ismertségét hivatott növelni, és a szakma kommunikációját támogatni. Az oldalon az érintettek mondanak véleményt az egyes cégeknél tapasztalható munkakörülményekről, a menedzsment hozzáállásáról vagy épp az étkezők minőségéről.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:Pixabay

A szolgáltató központokról (SSC - Shared Service Center) sokaknak máig a call centerek jutnak eszükbe, miközben már nagy multinacionális cégek komplexebb feladatokat ellátó kihelyezettségeiről beszélhetünk. A szektor napjainkra az egyik legtöbb hazai munkavállalót foglalkoztató ágazattá nőtte ki magát, és az elkövetkezendő 1-1,5 évben is itt várható a legnagyobb arányú munkahelybővítés. A jó fizetéseknek, illetve a folyamatos előrelépési esélyeknek köszönhetően itthon is adott a vonzó karrierépítés lehetősége a sokszor külföldre vágyó magyar fiataloknak.

Az Ernst & Young által a közelmúltban elvégzett Nemzeti SSC felmérés szerint közel 80 vállalat rendelkezik hazánkban szolgáltató központtal, amelyek több, mint 30 ezer ember számára biztosítanak munkalehetőséget. Ezzel Lengyelország után hazánk a második legkedveltebb ebből a szempontból Európában, ráadásul a központok 68%-a további bővítéseket is tervez. Hatékonyságukat leginkább a jól képzett munkaerővel, a nyelvtudással, valamint az alacsony költségekkel magyarázzák a döntéshozók.

A terület vezetői szerint a további töretlen fejlődés egyik legfontosabb gyakorlati kihívása  a közeljövőben a szektor megítélésének és kommunikációjának javításában rejlik. Ennek adhat lendületet az első tematikus szakmai közösségi portál, az SSC Heroes. Az oldalra a szektorban dolgozók, illetve az iránta érdeklődők regisztrálhatnak, és többek között az egyes cégeknél fennálló munkakörülményekről, előrelépési- és munkalehetőségekről, vagy akár az étkezők minőségéről is tájékozódhatnak. Az információk ráadásul első kézből származnak, ugyanis a regisztrált munkáltatók és munkavállalók anonim módon osztják meg tapasztalataikat különböző témakörökben.

Nagy, és bővül
Világszinten is igen jelentős bővülés várható a szolgáltató központok piacán, a szektor globális fejlődéséből pedig egyértelműen profitál majd Magyarország és a hazai kis- és középvállalkozások is. Akár beszállítóként, akár a szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfélként nyerhetnek a növekedésből.
Külön érdekesség, hogy az egyes munkakörök fizetési statisztikáit is vezeti a rendszer. A legmagasabb és legalacsonyabb határértékeken kívül az átlagérték is megtalálható  az egyes pozíciókhoz tartozó fizetések kapcsán, amelynek hitelességét ráadásul a készítők is próbálják növelni a szándékoltan túlzó, fals adatok moderálásával.

„A hazai központok dolgozói nagyrészt az Y generáció 25-30 éves fiataljai, akikre manapság a kivándorlási hajlandóság leginkább jellemző. Meg szeretnénk mutatni nekik, hogy ebben a szektorban itthon is van lehetőség komoly szakmai tapasztalatra szert tenni, ráadásul kifejezetten magasnak számító kezdő fizetésért.” – mondta Balázsik Péter, az SSC Heroes alapítója a célokról.

A jelenleg béta üzemmódban működő angol nyelvű portál a közösségi funkciókon kívül híroldalként is funkcionál, így mostantól az összes hazai SSC témájú hír egy helyen megtalálható lesz.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo