Közösségi oldal SSC-knek

SSC Heroes néven a hazai szolgáltató központok (Shared Service Center) érintettjeit összegyűjtő közösségi portál indult, amely a szektor ismertségét hivatott növelni, és a szakma kommunikációját támogatni. Az oldalon az érintettek mondanak véleményt az egyes cégeknél tapasztalható munkakörülményekről, a menedzsment hozzáállásáról vagy épp az étkezők minőségéről.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép:Pixabay

A szolgáltató központokról (SSC - Shared Service Center) sokaknak máig a call centerek jutnak eszükbe, miközben már nagy multinacionális cégek komplexebb feladatokat ellátó kihelyezettségeiről beszélhetünk. A szektor napjainkra az egyik legtöbb hazai munkavállalót foglalkoztató ágazattá nőtte ki magát, és az elkövetkezendő 1-1,5 évben is itt várható a legnagyobb arányú munkahelybővítés. A jó fizetéseknek, illetve a folyamatos előrelépési esélyeknek köszönhetően itthon is adott a vonzó karrierépítés lehetősége a sokszor külföldre vágyó magyar fiataloknak.

Az Ernst & Young által a közelmúltban elvégzett Nemzeti SSC felmérés szerint közel 80 vállalat rendelkezik hazánkban szolgáltató központtal, amelyek több, mint 30 ezer ember számára biztosítanak munkalehetőséget. Ezzel Lengyelország után hazánk a második legkedveltebb ebből a szempontból Európában, ráadásul a központok 68%-a további bővítéseket is tervez. Hatékonyságukat leginkább a jól képzett munkaerővel, a nyelvtudással, valamint az alacsony költségekkel magyarázzák a döntéshozók.

A terület vezetői szerint a további töretlen fejlődés egyik legfontosabb gyakorlati kihívása  a közeljövőben a szektor megítélésének és kommunikációjának javításában rejlik. Ennek adhat lendületet az első tematikus szakmai közösségi portál, az SSC Heroes. Az oldalra a szektorban dolgozók, illetve az iránta érdeklődők regisztrálhatnak, és többek között az egyes cégeknél fennálló munkakörülményekről, előrelépési- és munkalehetőségekről, vagy akár az étkezők minőségéről is tájékozódhatnak. Az információk ráadásul első kézből származnak, ugyanis a regisztrált munkáltatók és munkavállalók anonim módon osztják meg tapasztalataikat különböző témakörökben.

Nagy, és bővül
Világszinten is igen jelentős bővülés várható a szolgáltató központok piacán, a szektor globális fejlődéséből pedig egyértelműen profitál majd Magyarország és a hazai kis- és középvállalkozások is. Akár beszállítóként, akár a szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfélként nyerhetnek a növekedésből.
Külön érdekesség, hogy az egyes munkakörök fizetési statisztikáit is vezeti a rendszer. A legmagasabb és legalacsonyabb határértékeken kívül az átlagérték is megtalálható  az egyes pozíciókhoz tartozó fizetések kapcsán, amelynek hitelességét ráadásul a készítők is próbálják növelni a szándékoltan túlzó, fals adatok moderálásával.

„A hazai központok dolgozói nagyrészt az Y generáció 25-30 éves fiataljai, akikre manapság a kivándorlási hajlandóság leginkább jellemző. Meg szeretnénk mutatni nekik, hogy ebben a szektorban itthon is van lehetőség komoly szakmai tapasztalatra szert tenni, ráadásul kifejezetten magasnak számító kezdő fizetésért.” – mondta Balázsik Péter, az SSC Heroes alapítója a célokról.

A jelenleg béta üzemmódban működő angol nyelvű portál a közösségi funkciókon kívül híroldalként is funkcionál, így mostantól az összes hazai SSC témájú hír egy helyen megtalálható lesz.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo