Szolgáltató központok cikkek


Az embereken és a robotokon múlik az SSC szektor jövője

Az embereken és a robotokon múlik az SSC szektor jövője 

A magyarországi szolgáltató központok elmúlt három éve egyértelmű sikertörténet: a 25%-ot meghaladó mértékű növekedés mellett a komplex, magas hozzáadott értékű szolgáltatások révén a magyar iparág a nemzetközi élmezőnyben helyezkedik el. A prognosztizált további növekedéshez ugyanakkor alapvető feltétel a magasan képzett, több nyelven beszélő munkaerő megfelelő mennyiségben való rendelkezésre állásra. Az iparág jövőjét e mellett a digitális technológiai forradalom is jelentős mértékben alakítani fogja, és ennek valódi következményeit egyelőre minden szereplő csak találgatja – derül ki a PwC Magyarország által készített felmérésből.
250 ezres kezdő fizetéssel sem lehet elég szakembert találni

250 ezres kezdő fizetéssel sem lehet elég szakembert találni 

Kisvárosnyi ember dolgozik az SSC szektorban, ahol a létszámnövekedés idén és jövőre is elérheti a 10 százalékot. A bővülésnek viszont komoly gátat szabhat a szakemberhiány és a Budapest centrikusság.
Így lehet versenyképes a vidék is

Így lehet versenyképes a vidék is 

A szolgáltató központok mára Magyarország legnagyobb foglalkoztatóivá váltak, azonban itt is érezhető az ország "vízfejűsége". Pedig vidékre is lehet csábítani a döntéshozókat, csak tudatosan tenni kell érte.
SSC-ben dolgozik a legtöbb magyar

SSC-ben dolgozik a legtöbb magyar 

Szinte a legnagyobb foglalkoztatók, komplett leányvállalati rendszereket szolgálnak ki az SSC-k (Shared Service Center), azaz a nagy szolgáltató központok. Az előrejelzések szerint a következő 1-1,5 évben itt lesz a legnagyobb a munkaerő-piaci növekedés, amennyiben a jelenlegi kihívásokra sikerül belátható időn belül jó válaszokat adni.
Ezek a szektorok mozgatják az irodapiacot

Ezek a szektorok mozgatják az irodapiacot 

Az idei első félévben közel 120 ezer négyzetméternyi új irodaterületet adtak bérbe Budapesten, ennek körülbelül felét az IT-szektorban, az energetikai ágazatban és az állami szférában dolgozó vállalatok, valamint a szolgáltató központok szívták fel.
Munkaerőhiány Magyarországon – már külföldről toboroznak

Munkaerőhiány Magyarországon – már külföldről toboroznak 

Habár igazi sikertörténet a magyarországi szolgáltató központok jelenléte, háromnegyedük állandó munkaerőhiánnyal küzd. Az egyre súlyosabb szakemberhiányt már csak úgy tudják enyhíteni, hogy Romániából és Ukrajnából toboroznak munkaerőt.
Közösségi oldal SSC-knek

Közösségi oldal SSC-knek 

SSC Heroes néven a hazai szolgáltató központok (Shared Service Center) érintettjeit összegyűjtő közösségi portál indult, amely a szektor ismertségét hivatott növelni, és a szakma kommunikációját támogatni. Az oldalon az érintettek mondanak véleményt az egyes cégeknél tapasztalható munkakörülményekről, a menedzsment hozzáállásáról vagy épp az étkezők minőségéről.
Már ezer főt foglalkoztat itthon a British Telecom

Már ezer főt foglalkoztat itthon a British Telecom 

A British Telecom (BT) hazánkban működő Európai Szolgáltató Központjában a munkavállalók száma elérte az ezer főt. Az elkövetkező tizenkét hónapban újabb 150-200 magasan kvalifikált, fiatal magyar munkaerő felvétele a cél.
Négy dolog, ami miatt hátrányba kerülhetünk

Négy dolog, ami miatt hátrányba kerülhetünk 

Pörgethetnék a szolgáltatóközpontok a hazai GDP-t, de a kiváló adottságok kiaknázását a gazdaságpolitikának is támogatnia kellene. Hazánk jelenleg jó helyzetben van a régióban, de hamar elvesztheti előnyét.
Ilyen is van: egy magyarországi sikertörténet

Ilyen is van: egy magyarországi sikertörténet 

A hazánkban működő szolgáltató központok kétharmada bővítést tervez Magyarországon. A cégek többsége szerint a képzett munkaerő az ország legnagyobb erőssége.

Csak profiknak 

Világszinten is igen jelentős bővülés várható a szolgáltató központok piacán, a szektor globális fejlődéséből pedig egyértelműen profitál majd Magyarország és a hazai kis- és középvállalkozások is. Akár beszállítóként, akár a szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfélként nyerhetnek a növekedésből.

Ahol a bölcsészdiploma sem akadály 

A hazai szolgáltatóközpontok jelentős bővülésen mentek keresztül az elmúlt években, és mára összesen már több mint 25 ezer munkavállalót alkalmaz ez a szektor, ám a további növekedést az egyre súlyosabb szakemberhiány akadályozza.

Nem elég a jó fizetés? 

Meglehetősen ellentmondásos helyzetben vannak az üzleti szolgáltató központok Magyarországon. Színvonalas munkával, kimagasló munkakörülményekkel és feltételekkel, vonzó környezettel várják a munkavállalókat, mégis, rendre nehézségbe ütköznek, hogy megfelelően képzett, idegen nyelven beszélő, felkészült munkatársakat találjanak.

Egy háttérben futó sikertörténet 

Fokozottabb figyelmet érdemelnének a szolgáltató központok Magyarországon, hiszen új munkahelyek ezreit létrehozva, magas hozzáadott értékkel bíró projekteket vonzottak be az országba. De ami még fontosabb, a jelenlegi szolgáltató központok további bővülést terveznek véghezvinni a közeljövőben.

Az országkockázat és a fluktuáció a szárnyaló iparág mumusa 

A magyarországi szolgáltató központok a legnagyobb kockázatként a nyelvismeret hiányát és a munkaerő-fluktuációt jelölik meg, de közülük sokaknak nem mindegy az ország kockázati besorolása sem.

Lépniük kell a magyar szolgáltatóközpontoknak 

Gyökeres átalakulás zajlik a szolgáltatóközpontok piacán, a cégek szolgáltatásainak köre és minősége is rohamosan változik, a szervezetek minden korábbinál jobban globalizálódnak. Az átalakulás a Magyarországon működő központok számára is lépéskényszert jelent – mutat rá az EY legfrissebb iparági elemzése. A tanulmányból az is kiderül, hogy a közép- és hosszútávú siker érdekében a szolgáltatóközpontoknak hat fontos területre kell koncentrálniuk.

Felmérik a szolgáltató központokat 

Országos szolgáltató központi felmérést indít az EY. A nemzetközi tanácsadó cég a Nemzeti Külgazdasági Hivatallal együttműködésben készíti el a szektor átfogó elemzését. A felmérésben több mint hetven cég vesz részt.

Nekünk is jól jön: brutális bővülés a szolgáltató központok piacán 

Rendkívüli mértékben, évi tízezer milliárd dollárral bővülhet a szolgáltató központok piaca a következő három évben. A bevétel növekedése mellett szolgáltatásaik köre és minősége is fejlődik, a szervezetek pedig minden korábbinál jobban globalizálódnak majd – mutat rá az Ernst & Young legfrissebb iparági jelentése. Magyarország egyre növekvő szerepet játszik a szolgáltató központok világában.

Hazai szolgáltató központok lehetnek a nemzetközi trendek nyertesei 

A Deloitte hatodik alkalommal elkészült globális felmérése szerint egyre inkább jellemző, hogy a cégek a költséghatékonyság mellett más szempontokat is figyelembe vesznek a szolgáltató központok létrehozásakor, vagy az egyes folyamatok kiszervezésekor. A cég ezért arra számít, hogy a nemzetközi trendek nyertesei között a magyarországi SSC-k is ott lesznek majd.

Új szolgáltató központ nyílik Budapesten 

A Systemax EMEA (európai, közel-keleti és afrikai piacokért felelős) Páneurópai Technológiai Termékcsoportja új szolgáltató központot nyit Budapesten- jelentették be ma a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a cég képviselői. Az új létesítmény, amely Budapest központjában, a Corvin sétányon található, a társaság páneurópai terjeszkedését hivatott támogatni, és megnyitására a tervek szerint 2013 tavaszán kerül majd sor. Az alkalmazotti létszám év végéig várhatóan eléri a kétszázat.

Minden adott a sikerhez Magyarországon 

A szolgáltató központoknak leginkább a támogatási rendszer, az adózási környezet és a képzett magyar erőforrások miatt érdemes megjelenniük, illetve bővíteni tevékenységüket Magyarországon. Emellett hazánkban a közép-európai és nyugati nyelveket beszélők elérhetősége és a meglévő szaktudás - a lassan csökkenő költségelőny mellett is - hosszú távú előnyt biztosít a vállalatoknak.

Ritka nyelvért plusz pénz jár 

Míg a 25 év alattiak közül minden harmadik munkanélküli, egyre több fiatal dolgozik szolgáltató központokban. Az SSC-k az átlagnál jobb juttatásokat biztosítanak a pénzügyi vagy informatikai ismerettel rendelkező, nyelveket beszélő pályakezdőknek, ráadásul folyamatosan bővülnek, ami az uniós elvárások teljesítését segítheti.

Pénzt ér a minősítés 

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által kidolgozott minősítési bizonyítvánnyal rendelkező pályázók az elmúlt 6 évben összesen 7,5 milliárd forint európai uniós támogatást nyertek el, és megközelítőleg 18,9 milliárd forint értékű beruházást valósítottak meg. Az objektív, szakmai minősítési rendszer elemeit a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség is beépítette pályázati kritériumrendszerébe. A 2014-től induló új uniós pályázati ciklusra készülve a Szövetség fejleszti osztályozási rendszerének kritériumait, ami tovább javítja a források lehívásának hatékonyságát, és a hazai logisztikai szolgáltató központok versenyképességét.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Karácsony, feketeleves nélkül – interjú

Karácsony, feketeleves nélkül – interjú 

Egyre ijesztőbb hírek jönnek az online, telefonos pénzügyi bűncselekmények, lopások és csalások terjedéséről, lényegében bárki potenciális áldozat lehet.

Költségkímélés

Valami elindult: országosan csökkenek a bérleti díjak

Valami elindult: országosan csökkenek a bérleti díjak 

Az országos albérletpiacon novemberben is csökkent az átlagos lakbér havi összevetésben, mégpedig 0,6 százalékkal.

Pénzszerzés

Hányan örülhetnek a kormány legújabb döntésének?

Hányan örülhetnek a kormány legújabb döntésének?  

Változik a babaváró hitel igényléséhez kapcsolódó korhatár.

Jogi kisokos

Így ne legyen lehúzás a karácsonyi vásárlásokból

Így ne legyen lehúzás a karácsonyi vásárlásokból  

A vásárlásainkat tudatosan és körültekintően végezzük, miközben tisztában vagyunk fogyasztói jogainkkal is.

Klímablog

Teslára hajtanak a hazai cégek az e-autó pályázaton

Teslára hajtanak a hazai cégek az e-autó pályázaton 

A Tesla érte el elsőként a félezres igényelt darabszámot a 30 milliárd forintos keretösszegű vállalati e-autó pályázaton.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo