Szolgáltató központok cikkek


Az embereken és a robotokon múlik az SSC szektor jövője

Az embereken és a robotokon múlik az SSC szektor jövője 

A magyarországi szolgáltató központok elmúlt három éve egyértelmű sikertörténet: a 25%-ot meghaladó mértékű növekedés mellett a komplex, magas hozzáadott értékű szolgáltatások révén a magyar iparág a nemzetközi élmezőnyben helyezkedik el. A prognosztizált további növekedéshez ugyanakkor alapvető feltétel a magasan képzett, több nyelven beszélő munkaerő megfelelő mennyiségben való rendelkezésre állásra. Az iparág jövőjét e mellett a digitális technológiai forradalom is jelentős mértékben alakítani fogja, és ennek valódi következményeit egyelőre minden szereplő csak találgatja – derül ki a PwC Magyarország által készített felmérésből.
250 ezres kezdő fizetéssel sem lehet elég szakembert találni

250 ezres kezdő fizetéssel sem lehet elég szakembert találni 

Kisvárosnyi ember dolgozik az SSC szektorban, ahol a létszámnövekedés idén és jövőre is elérheti a 10 százalékot. A bővülésnek viszont komoly gátat szabhat a szakemberhiány és a Budapest centrikusság.
Így lehet versenyképes a vidék is

Így lehet versenyképes a vidék is 

A szolgáltató központok mára Magyarország legnagyobb foglalkoztatóivá váltak, azonban itt is érezhető az ország "vízfejűsége". Pedig vidékre is lehet csábítani a döntéshozókat, csak tudatosan tenni kell érte.
SSC-ben dolgozik a legtöbb magyar

SSC-ben dolgozik a legtöbb magyar 

Szinte a legnagyobb foglalkoztatók, komplett leányvállalati rendszereket szolgálnak ki az SSC-k (Shared Service Center), azaz a nagy szolgáltató központok. Az előrejelzések szerint a következő 1-1,5 évben itt lesz a legnagyobb a munkaerő-piaci növekedés, amennyiben a jelenlegi kihívásokra sikerül belátható időn belül jó válaszokat adni.
Ezek a szektorok mozgatják az irodapiacot

Ezek a szektorok mozgatják az irodapiacot 

Az idei első félévben közel 120 ezer négyzetméternyi új irodaterületet adtak bérbe Budapesten, ennek körülbelül felét az IT-szektorban, az energetikai ágazatban és az állami szférában dolgozó vállalatok, valamint a szolgáltató központok szívták fel.
Munkaerőhiány Magyarországon – már külföldről toboroznak

Munkaerőhiány Magyarországon – már külföldről toboroznak 

Habár igazi sikertörténet a magyarországi szolgáltató központok jelenléte, háromnegyedük állandó munkaerőhiánnyal küzd. Az egyre súlyosabb szakemberhiányt már csak úgy tudják enyhíteni, hogy Romániából és Ukrajnából toboroznak munkaerőt.
Közösségi oldal SSC-knek

Közösségi oldal SSC-knek 

SSC Heroes néven a hazai szolgáltató központok (Shared Service Center) érintettjeit összegyűjtő közösségi portál indult, amely a szektor ismertségét hivatott növelni, és a szakma kommunikációját támogatni. Az oldalon az érintettek mondanak véleményt az egyes cégeknél tapasztalható munkakörülményekről, a menedzsment hozzáállásáról vagy épp az étkezők minőségéről.
Már ezer főt foglalkoztat itthon a British Telecom

Már ezer főt foglalkoztat itthon a British Telecom 

A British Telecom (BT) hazánkban működő Európai Szolgáltató Központjában a munkavállalók száma elérte az ezer főt. Az elkövetkező tizenkét hónapban újabb 150-200 magasan kvalifikált, fiatal magyar munkaerő felvétele a cél.
Négy dolog, ami miatt hátrányba kerülhetünk

Négy dolog, ami miatt hátrányba kerülhetünk 

Pörgethetnék a szolgáltatóközpontok a hazai GDP-t, de a kiváló adottságok kiaknázását a gazdaságpolitikának is támogatnia kellene. Hazánk jelenleg jó helyzetben van a régióban, de hamar elvesztheti előnyét.
Ilyen is van: egy magyarországi sikertörténet

Ilyen is van: egy magyarországi sikertörténet 

A hazánkban működő szolgáltató központok kétharmada bővítést tervez Magyarországon. A cégek többsége szerint a képzett munkaerő az ország legnagyobb erőssége.

Csak profiknak 

Világszinten is igen jelentős bővülés várható a szolgáltató központok piacán, a szektor globális fejlődéséből pedig egyértelműen profitál majd Magyarország és a hazai kis- és középvállalkozások is. Akár beszállítóként, akár a szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfélként nyerhetnek a növekedésből.

Ahol a bölcsészdiploma sem akadály 

A hazai szolgáltatóközpontok jelentős bővülésen mentek keresztül az elmúlt években, és mára összesen már több mint 25 ezer munkavállalót alkalmaz ez a szektor, ám a további növekedést az egyre súlyosabb szakemberhiány akadályozza.

Nem elég a jó fizetés? 

Meglehetősen ellentmondásos helyzetben vannak az üzleti szolgáltató központok Magyarországon. Színvonalas munkával, kimagasló munkakörülményekkel és feltételekkel, vonzó környezettel várják a munkavállalókat, mégis, rendre nehézségbe ütköznek, hogy megfelelően képzett, idegen nyelven beszélő, felkészült munkatársakat találjanak.

Egy háttérben futó sikertörténet 

Fokozottabb figyelmet érdemelnének a szolgáltató központok Magyarországon, hiszen új munkahelyek ezreit létrehozva, magas hozzáadott értékkel bíró projekteket vonzottak be az országba. De ami még fontosabb, a jelenlegi szolgáltató központok további bővülést terveznek véghezvinni a közeljövőben.

Az országkockázat és a fluktuáció a szárnyaló iparág mumusa 

A magyarországi szolgáltató központok a legnagyobb kockázatként a nyelvismeret hiányát és a munkaerő-fluktuációt jelölik meg, de közülük sokaknak nem mindegy az ország kockázati besorolása sem.

Lépniük kell a magyar szolgáltatóközpontoknak 

Gyökeres átalakulás zajlik a szolgáltatóközpontok piacán, a cégek szolgáltatásainak köre és minősége is rohamosan változik, a szervezetek minden korábbinál jobban globalizálódnak. Az átalakulás a Magyarországon működő központok számára is lépéskényszert jelent – mutat rá az EY legfrissebb iparági elemzése. A tanulmányból az is kiderül, hogy a közép- és hosszútávú siker érdekében a szolgáltatóközpontoknak hat fontos területre kell koncentrálniuk.

Felmérik a szolgáltató központokat 

Országos szolgáltató központi felmérést indít az EY. A nemzetközi tanácsadó cég a Nemzeti Külgazdasági Hivatallal együttműködésben készíti el a szektor átfogó elemzését. A felmérésben több mint hetven cég vesz részt.

Nekünk is jól jön: brutális bővülés a szolgáltató központok piacán 

Rendkívüli mértékben, évi tízezer milliárd dollárral bővülhet a szolgáltató központok piaca a következő három évben. A bevétel növekedése mellett szolgáltatásaik köre és minősége is fejlődik, a szervezetek pedig minden korábbinál jobban globalizálódnak majd – mutat rá az Ernst & Young legfrissebb iparági jelentése. Magyarország egyre növekvő szerepet játszik a szolgáltató központok világában.

Hazai szolgáltató központok lehetnek a nemzetközi trendek nyertesei 

A Deloitte hatodik alkalommal elkészült globális felmérése szerint egyre inkább jellemző, hogy a cégek a költséghatékonyság mellett más szempontokat is figyelembe vesznek a szolgáltató központok létrehozásakor, vagy az egyes folyamatok kiszervezésekor. A cég ezért arra számít, hogy a nemzetközi trendek nyertesei között a magyarországi SSC-k is ott lesznek majd.

Új szolgáltató központ nyílik Budapesten 

A Systemax EMEA (európai, közel-keleti és afrikai piacokért felelős) Páneurópai Technológiai Termékcsoportja új szolgáltató központot nyit Budapesten- jelentették be ma a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a cég képviselői. Az új létesítmény, amely Budapest központjában, a Corvin sétányon található, a társaság páneurópai terjeszkedését hivatott támogatni, és megnyitására a tervek szerint 2013 tavaszán kerül majd sor. Az alkalmazotti létszám év végéig várhatóan eléri a kétszázat.

Minden adott a sikerhez Magyarországon 

A szolgáltató központoknak leginkább a támogatási rendszer, az adózási környezet és a képzett magyar erőforrások miatt érdemes megjelenniük, illetve bővíteni tevékenységüket Magyarországon. Emellett hazánkban a közép-európai és nyugati nyelveket beszélők elérhetősége és a meglévő szaktudás - a lassan csökkenő költségelőny mellett is - hosszú távú előnyt biztosít a vállalatoknak.

Ritka nyelvért plusz pénz jár 

Míg a 25 év alattiak közül minden harmadik munkanélküli, egyre több fiatal dolgozik szolgáltató központokban. Az SSC-k az átlagnál jobb juttatásokat biztosítanak a pénzügyi vagy informatikai ismerettel rendelkező, nyelveket beszélő pályakezdőknek, ráadásul folyamatosan bővülnek, ami az uniós elvárások teljesítését segítheti.

Pénzt ér a minősítés 

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által kidolgozott minősítési bizonyítvánnyal rendelkező pályázók az elmúlt 6 évben összesen 7,5 milliárd forint európai uniós támogatást nyertek el, és megközelítőleg 18,9 milliárd forint értékű beruházást valósítottak meg. Az objektív, szakmai minősítési rendszer elemeit a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség is beépítette pályázati kritériumrendszerébe. A 2014-től induló új uniós pályázati ciklusra készülve a Szövetség fejleszti osztályozási rendszerének kritériumait, ami tovább javítja a források lehívásának hatékonyságát, és a hazai logisztikai szolgáltató központok versenyképességét.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Cégblog

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB  

Az MNB 250 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a Banus Port Zrt.-re.

Klímablog

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra  

4200 cég igényelt forrást összesen 5005 tisztán elektromos hajtású személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez.

Infokom

Nem kell félni a mesterséges intelligenciától?

Nem kell félni a mesterséges intelligenciától? 

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia munkahelyi hatását.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo