Ilyen is van: egy magyarországi sikertörténet

A hazánkban működő szolgáltató központok kétharmada bővítést tervez Magyarországon. A cégek többsége szerint a képzett munkaerő az ország legnagyobb erőssége.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az egyik legnagyobb gond a jó munkaerő megszerzése - és megtartása - Kép: SXC

„A szolgáltató központok magyarországi jelenléte egyértelmű sikertörténet, különösen az elmúlt öt év vonatkozásában. Ez a felívelés tovább tarthat, hiszen az itt jelenlévő cégek kétharmada bővítést tervez. A központoknak ugyanakkor számos gyakorlati kihívásra is válaszolniuk kell, amelyek közül különösen fontos a megfelelő képzettséggel rendelkező munkaerő utánpótlása. Egyebek mellett ezt is segítheti a szektor és a kormányzat közötti együttműködés” – mondta Havas István az EY vezérigazgatója a jelentést bemutató konferencián. (A magyar cégek beszállítóként is profitálhatnak a fellendülésből.)

Szolgáltató központok (shared service center – ssc) már a kétezres évek eleje óta léteznek Magyarországon, csak az utóbbi időben kaptak nagyobb publicitást. Nem csoda, hiszen míg a legtöbb ágazatban leépítésekről vagy jobb esetben is csak stagnálásról tudnak beszámolni a statisztikák, addig a szolgáltató központokban foglalkoztatott dolgozók száma folyamatosan bővül.

„Magyarország a szolgáltató központok egyik európai központjává vált, miután egyre több termelő vállalat hozza Magyarországra szolgáltatási üzletágait is. Mára a kis híján 80 szolgáltató központ több mint 30 ezer embernek ad munkát” – hangsúlyozta Szijjártó Péter a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára a találkozón.

Elégedettség és bővítési kedv jellemzi a szolgáltató központok

Magyarországot az elmúlt öt évben gyakrabban választották szolgáltató központjaik helyszínéül a globális vállalatok. A jelenleg hazánkban működő cégek 38 százaléka ebben az időszakban kezdte meg működését. Különösen pozitív, hogy a válaszadók 87 százaléka szerint vállalatuknak sikerült elérnie vagy felülmúlnia az induláskor kitűzött célokat – mutat rá az EY Nemzeti SSC Felmérés.

A magyarországi központok globális szintű szolgáltatásokat nyújtanak, kétharmaduk úgy nyilatkozott, hogy operációjukkal mintegy húsz piacot látnak el. Az általuk kiszolgált országok sorát Németország és Franciaország vezeti – derül ki jelentésből. A cégek többsége a sokoldalúan képzett munkaerőt, a munkavállalók nyelvtudását és az alacsony költségeket tartja az ország legnagyobb erősségének.

A Magyarországon működő szolgáltató központok 68 százaléka bővítést tervez. Ennek keretében több mint hetven százalékuk ötvennél több munkahelyet teremtene a következő időszakban. Szolgáltatásaik közül leginkább a pénzügyi és az ügyfélszolgálati funkcióik bővítését tervezik.

Egy háttérben futó sikertörténet
Fokozottabb figyelmet érdemelnének a szolgáltató központok Magyarországon, hiszen új munkahelyek ezreit létrehozva, magas hozzáadott értékkel bíró projekteket vonzottak be az országba. De ami még fontosabb, a jelenlegi szolgáltató központok további bővülést terveznek véghezvinni a közeljövőben.
Gyakorlati kihívások a munkaerő, az oktatás és kommunikáció terén

A felméréshez kapcsolódó konzultáció során a szolgáltató központok vezetői négy pontban foglalták össze a szektor előtt álló gyakorlati kihívásokat. Ezek között szerepel a munkaerő megszerzése és megtartása, a jelenlegi oktatási rendszerek és gyakorlatok hatékonyabbá tétele, a kormányzati és uniós támogatások rendszerének finomhangolása, valamint a szektor kommunikációjának javítása.

Sorsdöntő stratégiai kérdések előtt a központok

Az EY elemzése szerint a jövőjüket alapvetően befolyásoló stratégiai kérdésekre is választ kell adniuk a szolgáltató központoknak. Ezek közül az egyik legfontosabb, hogyan tudják úgy átalakítani szervezetüket, hogy megfeleljenek az új piaci elvárásoknak. A szektorban ugyanis globális korszakváltás zajlik. Az úgynevezett első generációs, döntően egy-egy funkciót ellátó központok aránya folyamatosan csökken. Ezzel szemben egyre jobban növekszik a többfunkciós második generációs és multifunkcionális globális üzleti központok száma, amelyek már komplex folyamatokat támogatnak.

A hosszú távú siker és a befektetési célok legteljesebb elérése érdekében a szolgáltató központoknak nagy hangsúlyt kell fektetniük a projekt menedzsmentre, a tudásátadás biztosítására és a folyamathatékonyságra. Ennek egyik fontos eleme lehet - például a pénzügyi funkciókat ellátó központok esetében - a pénzügyi jelentési folyamataik centralizálása, amellyel nagyobb mértékű standardizálást és jobb minőségi mutatókat érhetnek el, valamint költséghatékonyabbá tehetik a könyvvizsgálatot.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo