Az új szolgáltató központ feladata a társaság páneurópai terjeszkedési stratégiájának támogatása, adminisztratív és back office feladatok ellátása, és a működési hatékonyság javítása. A létesítmény emellett a Systemax kelet-közép-európai értékesítési és marketing tevékenységének központjaként is szolgál. A létesítmény vezetését Sandy Price, a Systemax EMEA régióért felelős alelnöke látja majd el, aki ebből a célból Budapestre költözik. A projekt a Systemax és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) partnerségi együttműködésének eredménye.
Perminder Dale, a Systemax Európai Technológiai Csoportjának vezérigazgatója a következőket nyilatkozta: „Örömmel jelenthetem be, hogy hosszas és alapos mérlegelést követően, amelyek során számos lehetséges kelet-európai helyszínt vizsgáltunk meg, úgy döntöttünk, hogy új szolgáltató központunkat Budapesten, a Corvin-sétányon alakítjuk ki. A helyszín ideális bővülő páneurópai tevékenységünk támogatására, tömegközlekedéssel könnyen megközelíthető, és a magyar piacon nagyon jól képzett munkaerő áll rendelkezésünkre. A HITA egy igazán nagyszerű és együttműködő partner, már alig várjuk a létesítmény megnyitását, és bízunk benne, hogy sokéves eredményes és sikeres működés elé nézünk a magyar piacon.”
Faragó Péter, a HITA elnökhelyettese hozzátette: „A Systemax Európa egyik legnagyobb számítástechnikai termékforgalmazó társasága, és nagy örömünkre szolgál, hogy hazánkat választották. Világszínvonalú létesítményük is bizonyítja a Budapest kiemelkedő értékét és üzleti vonzerejét, és megmutatja, hogy jelentős beruházások és fejlesztések zajlanak a fővárosban.”
A Systemax EMEA Technológiai Csoportjának árbevétele 2011-ben meghaladta az 1.1 milliárd dollárt, többcsatornás értékesítési platformján keresztül a társaság ügyfelek széles skáláját szolgálja ki – lakossági ügyfeleket, cégeket, állami szervezeteket és mikrovállalkozásokat egyaránt. A termékek és szolgáltatások forgalmazása többek közt webáruházak (online sales platformok) és a célpiacokon működő, az adott piacnak megfelelő nyelven elérhető telefonközpontokon (call center) keresztül, MISCO és WStore márkanév alatt történik. A társaság több százezer számítástechnikai márkaterméket is forgalmaz a legnagyobb gyártóktól. Az EMEA csoport jelenleg az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Olaszországban, Hollandiában, Németországban, Spanyolországban és Svédországban található ügyfeleket szolgálja ki helyi irodáiból és írországi, belgiumi, ausztriai és svájci távszolgáltatási központjaiból.