Ssc cikkek


Bizonytalan munkaerőpiaci helyzettől tartnak a cégvezetők

Bizonytalan munkaerőpiaci helyzettől tartnak a cégvezetők 

A hazai szolgáltató központok (SSC) a tranzakciós, ismétlődő tevékenységek elvégzésétől egyre inkább elmozdulnak a globális üzleti szolgáltatói lét felé, derül ki a PwC kutatásából. A válaszadók mintegy negyedénél nem okozott jelentős, stratégiai változást a vírushelyzet, 8 százalék pedig még feladatkör-bővítést is tervez. A fő kihívásokat a magyarországi SSC-k vezetői leginkább a munkaerő kapcsán látják, ugyanis a megkérdezettek fele tart a bizonytalan munkaerőpiaci helyzettől.
Te is szeretnél itt dolgozni, csak még nem tudod

Te is szeretnél itt dolgozni, csak még nem tudod 

A pályakezdők nem ismerik az SSC-k kínálta lehetőségeket, miközben azok szinte mindent megadnak a leendő Y és Z generációs munkavállalóknak, amire azok vágynak. Ennek egyik bizonyítéka, hogy a jelenleg SSC-ben dolgozók további 5-10 évre biztosan maradnának a szektorban – derül ki a Jobsgarden saját iparági kutatásából
Tovább terjeszkedik itthon az SSC szektor

Tovább terjeszkedik itthon az SSC szektor 

A hazánkban működő szolgáltató központok (shared service center, SSC) kedvelik Magyarországot, többségük a magyarországi működésének további kiterjesztését tervezi. A Deloitte, SSC-k körében készült felmérésének eredményei rávilágítanak a növekedéshez és a munkaerő megtartásához szükséges, legfontosabb jövőbeni tényezőkre, valamint a kormánnyal, az önkormányzatokkal és az oktatási intézményekkel való szakmai együttműködés kiemelt fontosságára.
Az embereken és a robotokon múlik az SSC szektor jövője

Az embereken és a robotokon múlik az SSC szektor jövője 

A magyarországi szolgáltató központok elmúlt három éve egyértelmű sikertörténet: a 25%-ot meghaladó mértékű növekedés mellett a komplex, magas hozzáadott értékű szolgáltatások révén a magyar iparág a nemzetközi élmezőnyben helyezkedik el. A prognosztizált további növekedéshez ugyanakkor alapvető feltétel a magasan képzett, több nyelven beszélő munkaerő megfelelő mennyiségben való rendelkezésre állásra. Az iparág jövőjét e mellett a digitális technológiai forradalom is jelentős mértékben alakítani fogja, és ennek valódi következményeit egyelőre minden szereplő csak találgatja – derül ki a PwC Magyarország által készített felmérésből.
A vidéket is kezdik felfedezni a szolgáltató központok

A vidéket is kezdik felfedezni a szolgáltató központok 

A nemzetközi szolgáltatásokat nyújtó szolgáltató központokban (SSC-k) dolgozók száma éves szinten 13 százalékkal bővült – derül ki a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség éves iparági felméréséből. Az iparágban dolgozók száma évről évre dinamikusan növekszik, mára a szolgáltató központok az autóipar mellett a legtöbb munkahelyet teremtik Magyarországon.
250 ezres kezdő fizetéssel sem lehet elég szakembert találni

250 ezres kezdő fizetéssel sem lehet elég szakembert találni 

Kisvárosnyi ember dolgozik az SSC szektorban, ahol a létszámnövekedés idén és jövőre is elérheti a 10 százalékot. A bővülésnek viszont komoly gátat szabhat a szakemberhiány és a Budapest centrikusság.
Kéz a kézben a kormány és a BT

Kéz a kézben a kormány és a BT 

Stratégiai Együttműködési Megállapodást írt alá Magyarország Kormánya és a BT globális kommunikációs nagyvállalat. A megállapodás célja a BT hazánkban működő szolgáltató központja és Magyarország kormánya között fennálló együttműködés megőrzése és további erősítése.
Így lehet versenyképes a vidék is

Így lehet versenyképes a vidék is 

A szolgáltató központok mára Magyarország legnagyobb foglalkoztatóivá váltak, azonban itt is érezhető az ország "vízfejűsége". Pedig vidékre is lehet csábítani a döntéshozókat, csak tudatosan tenni kell érte.
SSC-ben dolgozik a legtöbb magyar

SSC-ben dolgozik a legtöbb magyar 

Szinte a legnagyobb foglalkoztatók, komplett leányvállalati rendszereket szolgálnak ki az SSC-k (Shared Service Center), azaz a nagy szolgáltató központok. Az előrejelzések szerint a következő 1-1,5 évben itt lesz a legnagyobb a munkaerő-piaci növekedés, amennyiben a jelenlegi kihívásokra sikerül belátható időn belül jó válaszokat adni.
Munka lenne, ember nincs a szolgáltató központokban

Munka lenne, ember nincs a szolgáltató központokban 

Több ezer munkahelyet teremtenének a szolgáltató központok itthon, de egyszerűen nem találnak elegendő képzett munkaerőt. Ez ma az SSC iparág legsúlyosabb problémája, amely megoldásra vár.

Közösségi oldal SSC-knek 

SSC Heroes néven a hazai szolgáltató központok (Shared Service Center) érintettjeit összegyűjtő közösségi portál indult, amely a szektor ismertségét hivatott növelni, és a szakma kommunikációját támogatni. Az oldalon az érintettek mondanak véleményt az egyes cégeknél tapasztalható munkakörülményekről, a menedzsment hozzáállásáról vagy épp az étkezők minőségéről.

Már ezer főt foglalkoztat itthon a British Telecom 

A British Telecom (BT) hazánkban működő Európai Szolgáltató Központjában a munkavállalók száma elérte az ezer főt. Az elkövetkező tizenkét hónapban újabb 150-200 magasan kvalifikált, fiatal magyar munkaerő felvétele a cél.

Négy dolog, ami miatt hátrányba kerülhetünk 

Pörgethetnék a szolgáltatóközpontok a hazai GDP-t, de a kiváló adottságok kiaknázását a gazdaságpolitikának is támogatnia kellene. Hazánk jelenleg jó helyzetben van a régióban, de hamar elvesztheti előnyét.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Pénzszerzés

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban 

Január elsejével lép hatályba a kedvezményes adózású lakhatási támogatási rendszer.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Cégblog

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB  

Az MNB 250 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a Banus Port Zrt.-re.

Klímablog

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra  

4200 cég igényelt forrást összesen 5005 tisztán elektromos hajtású személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez.

Infokom

Nem kell félni a mesterséges intelligenciától?

Nem kell félni a mesterséges intelligenciától? 

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia munkahelyi hatását.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo