Szupercikkek a Facebookon

Már hónapokkal ezelőtt tudni lehetett, hogy a legnagyobb közösségi oldal egy olyan megoldáson dolgozik, amellyel egy kicsit még jobban magához tudja láncolni a médiacégeket. A beígért rendszer elindult, a tartalomgyártók minden kívánalmának megfelelő formában.

Kép: Pixabay

A megoldás egy különleges felületet biztosít a tartalomgyártóknak, amelyet a felhasználók a mobil alkalmazásban is azonnal meg tudnak nyitni. A cikkeket interaktív elemekkel, azonnal induló videókkal, forgatható térképekkel, hangalámondással és számos egyéb dologgal lehet szinesíteni. A nagyobb fotókat például érintés nélkül, a telefon döntésével is végig lehet pásztázni.

A másik fontos elem a gyorsaság. A Facebook az Instant Articles kapcsán állandóan arra hivatkozik, hogy a felhasználók nem tolerálják az akár csak néhány másodperces betöltési időket. Ennek megfelelően az új megoldás lényegesen zökkenőmentesebb lesz. Ígéretük szerint tízszer rövidebb idő alatt jöhetnek be a hírfolyamba ágyazott anyagok ahhoz képest, mint ahogy eddig egy Facebookon lekattintott cikk megnyílt egy külön oldalon – írta együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.

Ami még meglepőbb, hogy a Facebook egyáltalán nem ragaszkodik a reklámok feletti kontrollhoz. A médiavállalkozások maguk is értékesíthetik a felületet, amely esetben a bevétel teljes egészében őket illeti. Emellett lehetőség van arra is, hogy a Facebook hozza a hirdetőt. Ez esetben egy méltányosnak mondható, 30 százalékos jutalék illeti Mark Zuckerberg birodalmát.

A Facebook ezzel a kezdeti, meglehetősen gáláns ajánlatcsomaggal nyilvánvalóan igyekszik nagy lendületet adni a programnak, amelyet a mostani kilenc médiavállalkozás mellett még rengeteg új partnerrel szándékozik erősíteni. Ugyanakkor bármennyire is jónak tűnnek a kezdeti paraméterek, az óvatosság nem árt a másik oldalon.

A közösségi oldal ugyanis eddig már bizonyította, hogy a felhasználói érdekekre hivatkozva gond nélkül és meglehetősen sűrűn szabja át mind a céges oldalak felületét, mind az elérést befolyásoló játékszabályokat. Ez a függőség, kockázati tényező nem hogy nem tűnik el, de még erősödni is fog azoknál a vállalatoknál, amelyek felszállnak az Instant Articles most induló vonatára.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

Így ne vesszünk el a közösségi oldalak rengetegében
Számtalan közösségi oldal, online felület kínálgatja magát, hogy megjelentessük rajta üzeneteinket, kapcsolatot tartsunk rajongóinkkal, fogyasztóinkkal – vagyis láthatóvá váljunk. A bőség zavara fenyeget… 2015-ben hogyan teremtsünk kapcsolatot és osszuk meg az üzenetet az új online világgal?

Véleményvezér

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo