Egy csapat egyetemista mert nagyot álmodni. Egy olyan közösségi oldalt hoztak létre, ami némileg más élményt, más szolgáltatásokat nyújt a felhasználóknak, mint a már jól ismert hasonló portálok. Az elképzelés szerint a honlap segítségével az egyazon környéken lakók barátkozhatnak, vagy kérhetnek egymástól bármiféle segítséget. A miutcank.hu jelenleg 33 ezer regisztrált felhasználóval büszkélkedhet, de a tulajdonosok egy határainkon átívelő vállalkozást szeretnének kiépíteni 100 milliós táborral.
A miutcank.hu Magyarország első lakóközösség-építő oldala. A közel egy éve működő portál folyamatosan fejlődik, és egyre több felhasználója van. A fejlesztőknek nem az a fő céljuk, hogy a Facebookot kiüssék a nyeregből, más a koncepciójuk. Míg a legnagyobb közösségi oldal arra ad lehetőséget, hogy a személyes ismerősök tartsák egymással a kapcsolatot, a miutcank.hu nem kifejezetten az egymást már ténylegesen ismerő személyeknek biztosít kapcsolattartó felületet, hanem az egymáshoz közel lakóknak. Az ilyen módon kötött ismeretségek természetesen tényleges emberi kapcsolatokká válhatnak, ha az adott felhasználók úgy szeretnék. Az emberközeliség kedvéért, és persze biztonsági okokból, a felhasználók először csak egymás keresztnevét láthatják.
Az oldal segítségével a szomszédok megbeszélhetik a környékükön felmerülő problémákat. Megkérdezhetik, vajon tudja-e valaki, miért van feltörve hetek óta az aszfalt egy járdaszakaszon, közös kezdeményezést szervezhetnek a közeli játszótéren összetört hinta cseréje érdekében az önkormányzatnál, illetve ki-ki felteheti a kérdést a közös falon, tudna-e valaki egy biciklipumpát kölcsönadni.
Lesz ez még siker
A közösségi funkció azonban üzleti vállalkozásként is működőképes, bár a tulajdonosok úgy számolnak, még legalább három évig kell ahhoz építkezniük, hogy tevékenységükből pénzt is lássanak. Állításuk szerint üzleti szempontból a miutcank.hu egyelőre bukás, de hisznek benne, hogy jól jövedelmező vállalkozássá fejlődnek.
Bevételeiket nem elsősorban direkt hirdetésekből szeretnék szerezni, hanem a lakóközösségek számára releváns információkból.
Speciális szolgáltatás
A hirdetési szisztéma egyik fontos sajátossága, hogy a kommunikáció nem egyirányú. A hagyományos hirdetésekkel szemben nem csupán a hirdető közli üzenetét a célközönséggel, hogy egy adott időszakban éppen milyen akciót tart, hanem a hirdetéseket elolvasók is kapcsolatba léphetnek a hirdetőkkel. Esetleg még alkudhatnak is a hentessel, időpontot foglalhatnak a fodrászhoz, vagy csak egyszerűen érdeklődhetnek egy termékről, esetleg felkérhetik az üzletet, hogy szerezzenek be egy bizonyos árucikket.
Az ötletgazdák fontosnak tartják, hogy megfelelő kapcsolatot építsenek ki az önkormányzatokkal, a civil szervezetekkel és a releváns cégekkel. A kérdésre, hogy tartanak-e attól, hogy az ötleten felbuzdulva hamarosan megjelenik a konkurencia egy tőkeerősebb cég támogatásával, egyértelmű nemmel feleltek. Több hasonló kezdeményezést láttak korábban külföldön, de egyik sem ért még el az övékhez fogható sikereket. A csapat úgy véli, ha sikeresen kiépítik a lokális közösségeket – erre a jelek szerint minden esélyük megvan –, olyan stabil bázissal rendelkeznek majd, ami biztossá teszi a cég helyzetét. Jelenleg 33 ezer felhasználóval bírnak, de hosszú távú céljuk, hogy – külföldön is építkezve – egy 100 milliós közösséget építsenek ki.
K.