Cégsztori cikkek
Nemcsak IT-cég lehet startup
Pontos definíció híján a startup cégek alatt elsősorban informatikai cégeket értünk, pedig egy fizikai terméket előállító vállalkozás is megreformálhatja piacát. Mondjuk egy olyat, aminek mások még a létezéséről sem nagyon tudnak, pedig egymilliárd dolláros piacról beszélünk.
Tajvani titkok Pápán
Bár a Pápai Hús új tajvani tulajdonosának üzleti stratégiáját és szándékait egyelőre még homály fedi, a konkurencia mégis örül a felszámolástól csődeljárásig bukdácsoló versenytárssal kapcsolatos fejleményeknek. Na de miért is?
Kötelesség beszélgetni a vevővel
Otthonukban vagy egy már működő szalonba betársulva is végezhetik tevékenységüket a fodrászok. Mint ahogy a többi szolgáltatásjellegű vállalkozás, a hajszobrászkodás is komoly anyagi és energiabefektetést igényel. Kovács Andrea tíz éve gyakorolja hivatását. A Piac & Profitnak a pálya szépségeiről és nehézségeiről mesélt.
Akinek igénye lenne, pénze nincs rá
Japánba, Amerikába, és Európán belül mindenfelé szállított már bútorokat Kovács Szabolcs mezőkövesdi népi iparművész. Az asztalosmester házi műhelyében hagyományos matyó asztalok, székek, tulipános ládák és szekrények készülnek évszázados technológiával. A modern bútorgyártók a népművészet mestere címmel is kitüntetett alkotó életét megnehezítik, ugyanis manapság már csak a kifejezetten igényes vásárlói rétegtől kap megrendeléseket. Ezt nem csak a divat változása magyarázza, hanem az árszabás is: egy népies asztal ára 150 ezer forint, miközben egy pozdorjából készült hasonló méretben akár 15-20 ezerért is megkapható.
Fejlesztés nélkül lecsap a konkurencia
Pár éve még nem is létezett, mára egyre népszerűbb termék a dobozos, nagy kiszerelésű gyümölcslé. Hiába viszonylag új termékről van szó, fejleszteni folyamatosan muszáj.
Kihalás helyett sikersztori
Az emberek nagy része már temette a mosodákat, azt gondolván, éppúgy eltűnnek majd, ahogy például a szódások. Van viszont, aki elgondolkodott, ha külföldön mennek az önkiszolgáló mosodák, miért ne lehetne sikeres a koncepció itthon is?
Jó üzlet a jó szomszédság
Még mindig lehet újat mutatni a közösségi oldalak területén! Bár a miutcank.hu még nem vetélytársa a Facebooknak, százmilliós táborra készülnek az alapítók.
Egészséges fagyi is lehet sikeres üzlet
Húsz éve fagylaltokkal foglalkozik, álmodik Koncz Andrea a gödöllői Sissi Fagylaltbirodalom tulajdonosa. Amikor két évtizede férjével közösen belevágtak egy balatoni fagyizó üzemeltetésébe, még ő sem gondolta volna, hogy a falon gyülekező receptek egy új korszakot indítanak el az életében.
A siker titka: maguknak tették magasra a lécet
Egy gyerekkora óta tortamániás mestercukrász és egy, a pasztellszínek és cukorvirágok között minimum kontrasztos úriember – ők a prémium minőségű, egyedi tortákat készítő Preston Tortamanufaktúra szíve és lelke.
Éhes diák disznóval álmodik
Testnevelés szakra járt Lépold Robin, mikor egy spanyolországi ösztöndíj alatt rájött mivel is akar igaziból foglalkozni: serrano sonkával. Azóta ebből él, a vállalkozás most már tisztes módon eltartja a családját. Nem mese, színtiszta magyar valóság.
Elkeseredés helyett üzlet lett az ételallergiából
Egészséges, "mentes" kekszekből épített fel üzleti vállalkozást a Majomkenyer.hu csapata. Rátaláltak egy növekvő piacra, de a sikerhez ismeretterjesztést is fel kell vállalniuk.
Esküvőipar: Mások legszebb napja
Moór Dávid nyolc év kemény munkájával elérte, hogy az egyetemistából, aki lagzikban kamerával rohangál, keresett esküvői fotós legyen.
Esküvőipar: a menyasszony csokrán túl
Régen legfeljebb pár csokrot rendeltek az esküvőkre, most már színvilágot és stílust álmodnak az esküvői dekoratőrök. Gyenes Szilvia az egyik legismertebb név Magyarországon.
Az élmény tesz eladhatóvá
35 éves korukra meg kell alapozniuk egzisztenciájukat a cirkuszművészeknek. Ezt Vági Bence, a Recirquel alapító-művészeti vezetője is tudja, és ennek tudatában menedzseli a mind hazánkban, mind külföldön egyre sikeresebb újcirkusz-társulatot. Az eredetileg táncművészként, majd zenés rendezőként végzett szakember szerint leginkább a varázs, illetve az adja el a produkciókat, hogy a néző az életükkel játszó szuperhősöket lát a színpadon.
Tiszta kutya, menő üzlet
A kutyakozmetikusi szakmához sok szeretet, hatalmas adag türelem és állandóan fejlesztett szaktudás kell. A sikeres saját szalonhoz pedig nem árt az sem, ha a nyitás előtt alaposan felmérjük a piacot.
Siker természetesen
Öt év alatt hatalmas fejlődésen ment keresztül a Manna Szappan. Mostanra közel 100 munkatárssal több mint 100 féle terméket állítanak elő. A környezetbarát jelleget pedig mostanra hivatalos minősítés is megerősíti - elsőként Magyarországon.
Trendi szakma helyett a kétkezi munkát válaszotta – és bejött neki
Kulcsár Bence vasverő, avagy kovács. Alig 30 éves, és hisz abban, hogy ez az ősi foglalkozás korszerűbb és előremutatóbb, mint ötezredik grafikusnak lenni. Budapest belvárosában vezeti saját műhelyét, történelmi motívumokat és modern dizájnt is készít. Bár nem könnyen, de azért meg tud élni, és megteremti a saját jövőjét.
A siker titka a bátorság és napi 16 óra munka!
Komoly bátorság és elhivatottság kell ma egy vállalkozás elindításához – mondja Mészáros Gábor. A chocoMe Kft. alapítója a Nemzetgazdasági Minisztérium által első alkalommal odaítélt a Hónap kis- és középvállalkozása cím megnyerése után nyilatkozott a Piac & Profitnak.
Akinek bejött az előremenekülés stratégiája
Három éve még kiugróan magas forgalomról és értékarányos nyereségről árulkodtak az építőiparban tevékenykedő TERC Kft. mérlegei, majd a szektort sújtó piacszűkülés az 1990-ben alapított céget is elérte. Forgalmuk egyharmadát elveszítették, a nyereségük pedig évi közel százmillió forinttal zuhant. Az alapító tulajdonos, Molnár Miklós Konrád kétségbeesés helyett az előremenekülés mellett tette le a voksát: nem épített le, nem csökkentett fizetéseket, ehelyett merészen pályázott, és beruházott.