A siker titka a bátorság és napi 16 óra munka!

Komoly bátorság és elhivatottság kell ma egy vállalkozás elindításához – mondja Mészáros Gábor. A chocoMe Kft. alapítója a Nemzetgazdasági Minisztérium által első alkalommal odaítélt a Hónap kis- és középvállalkozása cím megnyerése után nyilatkozott a Piac & Profitnak.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Első alkalommal adták át a Nemzetgazdasági Minisztériumban a Díj a sikeres vállalkozásokért elismerést. A díjakat Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter nyújtotta át a Teva csoport, a ChocoMe Kft., illetve a Clariton Kft. képviselőinek.

„A gazdasági életben is el kell ismerni a teljesítményt, és arra kell buzdítani a vállalkozásokat, hogy folytassák tevékenységüket Magyarországon" – jelentette ki Varga Mihály a díjátadó alkalmával.

Mészáros Gábor átveszi a díjat Kép:NGM

Varga Mihály elmondása szerint a díj létrehozását azért kezdeményezte, hogy a vállalkozások sikerein keresztül a magyar gazdaságra irányítsák a figyelmet. A Díj a sikeres vállalkozásokért elismerést ezentúl havonta átadják majd, három kategóriában. A nemzetgazdasági miniszter elmondta: egy sikeres vállalkozás felépítéséhez elhivatottságra és bátorságra van szükség. A vállalkozások – akár kicsik, akár nagyok  – mindig kockáztatnak, amikor befektetésről döntenek; ezt a bátorságot szeretnék elismerni a díjjal, és arra biztatni a magyar gazdaság minden szereplőjét, hogy bízzon annyira magában és a magyar gazdaság teljesítményében, hogy vállalkozásba kezd.

Megszólal a kkv-nyertes

„Kényszervállalkozóként indult a cégem, miután a gazdasági válság elsodorta az állásomat is, és nem találtam munkát” – mesélte a Piac & Profitnak Mészáros Gábor, a chocoMe tulajdonosa a Hónap kis- és középvállalkozása díj átvétele után. „Amikor belevágtam, mindenki óva intett, ma viszont már a vállalat termékeivel Ausztráliában is találkozhatnak – hangsúlyozta a cégvezető. – Jelzáloghitelt vettem fel a lakásomra, szóval nem kis bátorság kellett ahhoz, hogy belevágjak. Egyedül végeztem minden munkát, a készítéstől kezdve a csomagoláson át, a kiszállításig. Ma viszont már 25 főt foglalkoztatunk, és további 15 külsős vállalkozó dolgozik nekünk.”

A vállalkozó szerint a sikerének a titka a bátorság mellett a kitartás és a napi 14–16 órai munka. A Piac & Profit kérdésére kiemelte, hogy a most induló vállalkozóknak mindenképpen egy réspiacot érdemes megcélozniuk: „Ne másolják le a már létező ötleteket, hanem találjanak ki valami újat, különböztessék meg magukat a piacon.”

Mészáros Gábor szerint egy pillanatra sem szabad leállni. „Már 14 országban elérhetőek termékeink. Én sem dőlök hátra: hamarosan indul az amerikai gyártás, most pedig a keleti nyitásban gondolkozunk, reményeim szerint hamarosan a távol-keleti országokban is kaphatóak lesznek termékeink” – mondta.

Vállalkozás kezdőtőke nélkül
Hallgatva a panaszáradatot, úgy tűnhet, mintha egyáltalán nem is lehetne manapság vállalkozásba kezdeni. Vagy ha mégis, az csak olyanoknak sikerülhet, akik hatalmas kezdőtőkével és egy csomó minden mással rendelkeznek, ami nekünk nincs. Ahelyett, hogy feladnánk, fordítsunk egyet a dolgon: mindenkinek van VALAMIJE! Csak meg kell találni, és felépíteni rá az üzletet.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo