A siker titka a bátorság és napi 16 óra munka!

Komoly bátorság és elhivatottság kell ma egy vállalkozás elindításához – mondja Mészáros Gábor. A chocoMe Kft. alapítója a Nemzetgazdasági Minisztérium által első alkalommal odaítélt a Hónap kis- és középvállalkozása cím megnyerése után nyilatkozott a Piac & Profitnak.

Első alkalommal adták át a Nemzetgazdasági Minisztériumban a Díj a sikeres vállalkozásokért elismerést. A díjakat Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter nyújtotta át a Teva csoport, a ChocoMe Kft., illetve a Clariton Kft. képviselőinek.

„A gazdasági életben is el kell ismerni a teljesítményt, és arra kell buzdítani a vállalkozásokat, hogy folytassák tevékenységüket Magyarországon" – jelentette ki Varga Mihály a díjátadó alkalmával.

Mészáros Gábor átveszi a díjat Kép:NGM

Varga Mihály elmondása szerint a díj létrehozását azért kezdeményezte, hogy a vállalkozások sikerein keresztül a magyar gazdaságra irányítsák a figyelmet. A Díj a sikeres vállalkozásokért elismerést ezentúl havonta átadják majd, három kategóriában. A nemzetgazdasági miniszter elmondta: egy sikeres vállalkozás felépítéséhez elhivatottságra és bátorságra van szükség. A vállalkozások – akár kicsik, akár nagyok  – mindig kockáztatnak, amikor befektetésről döntenek; ezt a bátorságot szeretnék elismerni a díjjal, és arra biztatni a magyar gazdaság minden szereplőjét, hogy bízzon annyira magában és a magyar gazdaság teljesítményében, hogy vállalkozásba kezd.

Megszólal a kkv-nyertes

„Kényszervállalkozóként indult a cégem, miután a gazdasági válság elsodorta az állásomat is, és nem találtam munkát” – mesélte a Piac & Profitnak Mészáros Gábor, a chocoMe tulajdonosa a Hónap kis- és középvállalkozása díj átvétele után. „Amikor belevágtam, mindenki óva intett, ma viszont már a vállalat termékeivel Ausztráliában is találkozhatnak – hangsúlyozta a cégvezető. – Jelzáloghitelt vettem fel a lakásomra, szóval nem kis bátorság kellett ahhoz, hogy belevágjak. Egyedül végeztem minden munkát, a készítéstől kezdve a csomagoláson át, a kiszállításig. Ma viszont már 25 főt foglalkoztatunk, és további 15 külsős vállalkozó dolgozik nekünk.”

A vállalkozó szerint a sikerének a titka a bátorság mellett a kitartás és a napi 14–16 órai munka. A Piac & Profit kérdésére kiemelte, hogy a most induló vállalkozóknak mindenképpen egy réspiacot érdemes megcélozniuk: „Ne másolják le a már létező ötleteket, hanem találjanak ki valami újat, különböztessék meg magukat a piacon.”

Mészáros Gábor szerint egy pillanatra sem szabad leállni. „Már 14 országban elérhetőek termékeink. Én sem dőlök hátra: hamarosan indul az amerikai gyártás, most pedig a keleti nyitásban gondolkozunk, reményeim szerint hamarosan a távol-keleti országokban is kaphatóak lesznek termékeink” – mondta.

Vállalkozás kezdőtőke nélkül
Hallgatva a panaszáradatot, úgy tűnhet, mintha egyáltalán nem is lehetne manapság vállalkozásba kezdeni. Vagy ha mégis, az csak olyanoknak sikerülhet, akik hatalmas kezdőtőkével és egy csomó minden mással rendelkeznek, ami nekünk nincs. Ahelyett, hogy feladnánk, fordítsunk egyet a dolgon: mindenkinek van VALAMIJE! Csak meg kell találni, és felépíteni rá az üzletet.

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo