Kötelesség beszélgetni a vevővel

Otthonukban vagy egy már működő szalonba betársulva is végezhetik tevékenységüket a fodrászok. Mint ahogy a többi szolgáltatásjellegű vállalkozás, a hajszobrászkodás is komoly anyagi és energiabefektetést igényel. Kovács Andrea tíz éve gyakorolja hivatását. A Piac & Profitnak a pálya szépségeiről és nehézségeiről mesélt.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Fodrásznak lenni életforma – vallja nem egy hajszobrász. Nem elég a szakmát az iskolában megtanulni, hanem évtizedekkel az iskolapad elhagyása után is követni kell az új trendeket és szakmai fogásokat. A fodrász akkor tud megélni, ha képes kialakítani egy megbízhatóan stabil vendégkört, ehhez pedig megfelelő kapcsolatépítési és pszichológiai képesség is szükséges.

„Én szerencsés vagyok. Nyolcadik kerületi egyszemélyes szalonomba még azok is visszajárnak hozzám, akik már elköltöztek a környékről. Az igényesebb vendégeknek fontos, hogy a fodrász jól ismerje őket. Tudja, hogy melyik vendégnek mi az igénye. Kinek milyen a hajtípusa, kinek mi áll jól” – mondja Kovács Andrea fodrász a Piac & Profitnak. A harmincas évei elején járó hölgy egyéni vállalkozóként dolgozik. Szerencsésnek mondhatja magát, mert szalonja a saját tulajdona, ezáltal nem kell a havi bérleti díjat kigazdálkodnia. (És online kasszát sem kell vennie – egyelőre.)

„Szüleim egykor trafikot üzemeltettek itt, de később felhagytak az üzlettel. Egy ideig a helyiség üresen állt, majd én megszereztem a fodrászképesítést. Kézenfekvő volt, hogy ne társuljak be mások szalonjába, ha van hol dolgoznom. Vízszerelőt, kőművest és festőt hívtam, hogy a néhány négyzetméteres helyiséget felújítsák, és kialakítsák a hajmosáshoz való berendezést. Ezt ismerős szakiknak köszönhetően néhány százezer forintból megoldottam. A fodrászszékért 150 ezer forintot fizettem. Természetesen eszközöket, fésűket, hajkeféket, ollókat, ecseteket is vásárolnom kellett, de a vállalkozásom elején beértem az olcsóbbakkal, később viszont professzionálisabbakra cseréltem azokat. A hajnyíró gépem értéke 140 ezer forint. A fogyó kellékek, a samponok, a festékek rendszeres kiadást jelentenek, igaz, nem a sarki boltból, hanem nagykereskedőktől szerzem be azokat” – árulja el Andrea.

Ahol szenvedély a fodrászat
Hatalmas fordulatszámon pörög a Horror Barbie szalon tulajdonosa. Bár alig múlt harminc, több mint tíz éve vállalkozó. Azt állítja, nem veszi túl komolyan magát, de már most többet ért el, mint amit sokan egy életre elterveznek.
Bár mondhatjuk, hogy 2015 a borbélyok divatjának éve Magyarországon, nem erre a hullámra épít Rezi Ádám, az aBorbély tulajdonosa. Hosszú távra tervez, a mai gyerekekben is a későbbi törzsvendéget látja.
Fodrászatokból Dunát lehet rekeszteni, és egyik üzlet olyan, mint a másik. Nem épp az innovációról és az innovátorokról híres ez a szakma. Csakhogy ez nem igaz. Még itt is lehet egyedit, vevőcsalogatót alkotni némi fantáziával és szenvedéllyel. Aki azt gondolja, hogy ha egy fodrászatot látott, már mindet látta, még nem járt olyan szalonban, amely otthonosságra törekszik, és ahol egy vágás után – ha kedve tartja – akár pár taktust is leüthet a zongorán.
A fodrásztól megtudtuk: legtöbb pályatársa nagyobb szalonokban bérel széket.

„Környéktől függően 40–140 ezer forintba is kerülhet egy-egy munkaállomás bérleti díja havonta. Ez az összeg természetesen csak egy műszakra szól, tehát egy széken rendszerint két fodrász is osztozik. Sok ismerősöm a lakásán is fogad vendégeket. Az egyik barátnőm az otthonában levő egykori cselédszobát rendezte be szalonnak. Én csak néha megyek házhoz, főleg nyugdíjas hölgyekhez. Tőlük általában nem kérhetek plusz pénzt a kiszállásért, mert azt nem tudnák megfizetni. Be kell érnem egy kicsit kevesebbel, de legalább vannak állandó bevételi forrásaim” – mosolyog Andrea, és hozzáteszi: havonta legalább 10 ezer forintot kénytelen magazinokra költeni, mert a sorukra várakozó vendégeket nem hagyhatja unatkozni. Felfogása szerint ez az összeg egy szalon rezsiköltségéhez tartozik.

„Hogy minden vendégemmel beszélgetni tudjak, képben kell lennem. Nagyjából ismerem a sztárok magánéletét és az aktuális politikai híreket is. Ezekről mindig úgy beszélek, hogy ne nagyon mondjak véleményt, főleg, ha az különbözik a vendégétől. Hogy hogy hívják Gesztesi Károly és Liptai Claudia kislányát, ugyanúgy tudom álmomból felkeltve is, mint ahogy azt, hogy a hazánkba érkezett brit kormányfő miatt lezárták fél Budapestet. Ehhez a szakmához türelmes személyiség szükséges. Sok vendég nekünk mondja el, ha romokban a házassága, ha egyetemista gyermeke megbukik az államvizsgán, vagy éppen szülni készül a macskája. Nekünk pedig kutya kötelességünk ezeket a témákat érdeklődéssel kezelni!”

K.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo