Marketing tippek 2012-re

A MAMASZ Marketing és Üzleti klub szakemberei összegyűjtötték a most kezdődő év várhatóan legfontosabb marketing trendjeit, amelyek alapján megtervezhető az ezévi kommunikáció. 

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Ebben az évben kulcsfontosságú szerep jut a célpiac még pontosabb megismerésének, és a változó fogyasztói igények figyelemmel követésének. Napjainkban, amikor a legtöbb termék és szolgáltatás piacán erős versenyről beszélhetünk, nagyon fontossá válik az, hogy ismerjük a vásárlóink attitűdjeit. Ha időben feltárjuk célcsoportunk változó igényeit, az már versenyelőnyhöz juttathat, a legfőbb cél az kell, hogy legyen, hogy versenytársaink előtt ismerjük fel a változó igényeket.

A tagok véleménye alapján nem várható visszaesés a prémium szolgáltatások kínálatában, azonban a vevők árérzékenysége erősödni fog. Az eddig is már jellemző hatékony adatbázis építés jelentősége 2012-ben is a marketing stratégiák egyik alapeleme lesz. Megnő a marketingkommunikációs üzenetek egyediességének és hitelességnek jelentősége.


Kép:Piac&Profit/FényesGábor

 

2 főszabály
Fontos, hogy a vásárlók érezzék, csak a Te ajánlatod az, amire szükségük van!
Legyél egyedi, de ne veszítsd el a hitelességed, és csak olyat ígérj, amit a terméket vagy a szolgáltatásod valóban teljesíteni is tud!
Legyél kooperatív, és alkalmazkodj a változó környezethez!

A fizetőképes kereslet visszaszorulásával egy tudatosabb vásárlókör fog megszületni, aki tényleg azt a terméket, szolgáltatást választja majd , amely a legjobb ár-érték aránnyal bír, és melynek üzenetével a legkönnyebben azonosulni tud. A 2012-es év során még jobban fel fognak értékelődni az üzleti kapcsolatok, a kkv-k közötti kölcsönös segítségnyújtás, a networking, és a bizalom. (A kkv-k marketing lehetőségeiről szóló összeállításunkat itt olvashatja.)

A közösség ereje

Feltehetően az idei évben is a Facebook marad a legmeghatározóbb közösségi portál és az online marketing egyik meghatározó eszköze. Azonban megfigyelhető lesz a 2011-ben született új közösségi portál, a Google+ további térhódítása is. (A közösségi média lehetőséget teremt márkahű közösség kiépítésére, arra, hogy egy cég irányíthassa a fogyasztói körében a róla zajló diskurzust, s hogy olcsón és egyszerűen kapcsolatot tartson velük.) 2012-ben, ahogy azt már 2011-ben is tapasztalhattuk, jelentős szerep fog jutni a keresőoptimalizálásnak és a Google adwords-nak is. A vélemények alapján a mobil eszközök marketing értéke növekedni fog, és jelentős növekedésre számíthatunk a teljesítmény alapú kampányok, azaz az affiliate alapú megoldások területén is. Előreláthatólag az okos telefonok, érintőképernyős monitorok még több ember otthonába fognak eljutni, és remélhetőleg áruk is mérséklődni fog a növekvő kínálat következménye miatt.  Továbbá a mobil marketing is egyre inkább el fog terjedni, az emberek egyre gyakrabban személyre szóló reklámokat fognak kapni mobiljukra és egyre többen a mobiljukról fogják lebonyolítani bizonyos pénzügyi tranzakcióikat.

Számos marketing és technológiai lehetőséget nyújt magában az idei év is. Ahhoz, hogy sikerrel alkalmazzuk ezeket a saját cégben fel kell ismerned a kínálkozó lehetőségeket. Céltudatossággal, a saját célcsoport igényeinek és ízlésének ismeretével, hatékony az ő nyelvükön való, számukra hiteles kommunikációval növelhető az ügyfelek száma.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo