Ebben az évben kulcsfontosságú szerep jut a célpiac még pontosabb megismerésének, és a változó fogyasztói igények figyelemmel követésének. Napjainkban, amikor a legtöbb termék és szolgáltatás piacán erős versenyről beszélhetünk, nagyon fontossá válik az, hogy ismerjük a vásárlóink attitűdjeit. Ha időben feltárjuk célcsoportunk változó igényeit, az már versenyelőnyhöz juttathat, a legfőbb cél az kell, hogy legyen, hogy versenytársaink előtt ismerjük fel a változó igényeket.
A tagok véleménye alapján nem várható visszaesés a prémium szolgáltatások kínálatában, azonban a vevők árérzékenysége erősödni fog. Az eddig is már jellemző hatékony adatbázis építés jelentősége 2012-ben is a marketing stratégiák egyik alapeleme lesz. Megnő a marketingkommunikációs üzenetek egyediességének és hitelességnek jelentősége.
A fizetőképes kereslet visszaszorulásával egy tudatosabb vásárlókör fog megszületni, aki tényleg azt a terméket, szolgáltatást választja majd , amely a legjobb ár-érték aránnyal bír, és melynek üzenetével a legkönnyebben azonosulni tud. A 2012-es év során még jobban fel fognak értékelődni az üzleti kapcsolatok, a kkv-k közötti kölcsönös segítségnyújtás, a networking, és a bizalom. (A kkv-k marketing lehetőségeiről szóló összeállításunkat itt olvashatja.)
A közösség ereje
Feltehetően az idei évben is a Facebook marad a legmeghatározóbb közösségi portál és az online marketing egyik meghatározó eszköze. Azonban megfigyelhető lesz a 2011-ben született új közösségi portál, a Google+ további térhódítása is. (A közösségi média lehetőséget teremt márkahű közösség kiépítésére, arra, hogy egy cég irányíthassa a fogyasztói körében a róla zajló diskurzust, s hogy olcsón és egyszerűen kapcsolatot tartson velük.) 2012-ben, ahogy azt már 2011-ben is tapasztalhattuk, jelentős szerep fog jutni a keresőoptimalizálásnak és a Google adwords-nak is. A vélemények alapján a mobil eszközök marketing értéke növekedni fog, és jelentős növekedésre számíthatunk a teljesítmény alapú kampányok, azaz az affiliate alapú megoldások területén is. Előreláthatólag az okos telefonok, érintőképernyős monitorok még több ember otthonába fognak eljutni, és remélhetőleg áruk is mérséklődni fog a növekvő kínálat következménye miatt. Továbbá a mobil marketing is egyre inkább el fog terjedni, az emberek egyre gyakrabban személyre szóló reklámokat fognak kapni mobiljukra és egyre többen a mobiljukról fogják lebonyolítani bizonyos pénzügyi tranzakcióikat.
Számos marketing és technológiai lehetőséget nyújt magában az idei év is. Ahhoz, hogy sikerrel alkalmazzuk ezeket a saját cégben fel kell ismerned a kínálkozó lehetőségeket. Céltudatossággal, a saját célcsoport igényeinek és ízlésének ismeretével, hatékony az ő nyelvükön való, számukra hiteles kommunikációval növelhető az ügyfelek száma.