Marketing tippek 2012-re

A MAMASZ Marketing és Üzleti klub szakemberei összegyűjtötték a most kezdődő év várhatóan legfontosabb marketing trendjeit, amelyek alapján megtervezhető az ezévi kommunikáció. 

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ebben az évben kulcsfontosságú szerep jut a célpiac még pontosabb megismerésének, és a változó fogyasztói igények figyelemmel követésének. Napjainkban, amikor a legtöbb termék és szolgáltatás piacán erős versenyről beszélhetünk, nagyon fontossá válik az, hogy ismerjük a vásárlóink attitűdjeit. Ha időben feltárjuk célcsoportunk változó igényeit, az már versenyelőnyhöz juttathat, a legfőbb cél az kell, hogy legyen, hogy versenytársaink előtt ismerjük fel a változó igényeket.

A tagok véleménye alapján nem várható visszaesés a prémium szolgáltatások kínálatában, azonban a vevők árérzékenysége erősödni fog. Az eddig is már jellemző hatékony adatbázis építés jelentősége 2012-ben is a marketing stratégiák egyik alapeleme lesz. Megnő a marketingkommunikációs üzenetek egyediességének és hitelességnek jelentősége.


Kép:Piac&Profit/FényesGábor

 

2 főszabály
Fontos, hogy a vásárlók érezzék, csak a Te ajánlatod az, amire szükségük van!
Legyél egyedi, de ne veszítsd el a hitelességed, és csak olyat ígérj, amit a terméket vagy a szolgáltatásod valóban teljesíteni is tud!
Legyél kooperatív, és alkalmazkodj a változó környezethez!

A fizetőképes kereslet visszaszorulásával egy tudatosabb vásárlókör fog megszületni, aki tényleg azt a terméket, szolgáltatást választja majd , amely a legjobb ár-érték aránnyal bír, és melynek üzenetével a legkönnyebben azonosulni tud. A 2012-es év során még jobban fel fognak értékelődni az üzleti kapcsolatok, a kkv-k közötti kölcsönös segítségnyújtás, a networking, és a bizalom. (A kkv-k marketing lehetőségeiről szóló összeállításunkat itt olvashatja.)

A közösség ereje

Feltehetően az idei évben is a Facebook marad a legmeghatározóbb közösségi portál és az online marketing egyik meghatározó eszköze. Azonban megfigyelhető lesz a 2011-ben született új közösségi portál, a Google+ további térhódítása is. (A közösségi média lehetőséget teremt márkahű közösség kiépítésére, arra, hogy egy cég irányíthassa a fogyasztói körében a róla zajló diskurzust, s hogy olcsón és egyszerűen kapcsolatot tartson velük.) 2012-ben, ahogy azt már 2011-ben is tapasztalhattuk, jelentős szerep fog jutni a keresőoptimalizálásnak és a Google adwords-nak is. A vélemények alapján a mobil eszközök marketing értéke növekedni fog, és jelentős növekedésre számíthatunk a teljesítmény alapú kampányok, azaz az affiliate alapú megoldások területén is. Előreláthatólag az okos telefonok, érintőképernyős monitorok még több ember otthonába fognak eljutni, és remélhetőleg áruk is mérséklődni fog a növekvő kínálat következménye miatt.  Továbbá a mobil marketing is egyre inkább el fog terjedni, az emberek egyre gyakrabban személyre szóló reklámokat fognak kapni mobiljukra és egyre többen a mobiljukról fogják lebonyolítani bizonyos pénzügyi tranzakcióikat.

Számos marketing és technológiai lehetőséget nyújt magában az idei év is. Ahhoz, hogy sikerrel alkalmazzuk ezeket a saját cégben fel kell ismerned a kínálkozó lehetőségeket. Céltudatossággal, a saját célcsoport igényeinek és ízlésének ismeretével, hatékony az ő nyelvükön való, számukra hiteles kommunikációval növelhető az ügyfelek száma.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo