Marketing tippek 2012-re

A MAMASZ Marketing és Üzleti klub szakemberei összegyűjtötték a most kezdődő év várhatóan legfontosabb marketing trendjeit, amelyek alapján megtervezhető az ezévi kommunikáció. 

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Ebben az évben kulcsfontosságú szerep jut a célpiac még pontosabb megismerésének, és a változó fogyasztói igények figyelemmel követésének. Napjainkban, amikor a legtöbb termék és szolgáltatás piacán erős versenyről beszélhetünk, nagyon fontossá válik az, hogy ismerjük a vásárlóink attitűdjeit. Ha időben feltárjuk célcsoportunk változó igényeit, az már versenyelőnyhöz juttathat, a legfőbb cél az kell, hogy legyen, hogy versenytársaink előtt ismerjük fel a változó igényeket.

A tagok véleménye alapján nem várható visszaesés a prémium szolgáltatások kínálatában, azonban a vevők árérzékenysége erősödni fog. Az eddig is már jellemző hatékony adatbázis építés jelentősége 2012-ben is a marketing stratégiák egyik alapeleme lesz. Megnő a marketingkommunikációs üzenetek egyediességének és hitelességnek jelentősége.


Kép:Piac&Profit/FényesGábor

 

2 főszabály
Fontos, hogy a vásárlók érezzék, csak a Te ajánlatod az, amire szükségük van!
Legyél egyedi, de ne veszítsd el a hitelességed, és csak olyat ígérj, amit a terméket vagy a szolgáltatásod valóban teljesíteni is tud!
Legyél kooperatív, és alkalmazkodj a változó környezethez!

A fizetőképes kereslet visszaszorulásával egy tudatosabb vásárlókör fog megszületni, aki tényleg azt a terméket, szolgáltatást választja majd , amely a legjobb ár-érték aránnyal bír, és melynek üzenetével a legkönnyebben azonosulni tud. A 2012-es év során még jobban fel fognak értékelődni az üzleti kapcsolatok, a kkv-k közötti kölcsönös segítségnyújtás, a networking, és a bizalom. (A kkv-k marketing lehetőségeiről szóló összeállításunkat itt olvashatja.)

A közösség ereje

Feltehetően az idei évben is a Facebook marad a legmeghatározóbb közösségi portál és az online marketing egyik meghatározó eszköze. Azonban megfigyelhető lesz a 2011-ben született új közösségi portál, a Google+ további térhódítása is. (A közösségi média lehetőséget teremt márkahű közösség kiépítésére, arra, hogy egy cég irányíthassa a fogyasztói körében a róla zajló diskurzust, s hogy olcsón és egyszerűen kapcsolatot tartson velük.) 2012-ben, ahogy azt már 2011-ben is tapasztalhattuk, jelentős szerep fog jutni a keresőoptimalizálásnak és a Google adwords-nak is. A vélemények alapján a mobil eszközök marketing értéke növekedni fog, és jelentős növekedésre számíthatunk a teljesítmény alapú kampányok, azaz az affiliate alapú megoldások területén is. Előreláthatólag az okos telefonok, érintőképernyős monitorok még több ember otthonába fognak eljutni, és remélhetőleg áruk is mérséklődni fog a növekvő kínálat következménye miatt.  Továbbá a mobil marketing is egyre inkább el fog terjedni, az emberek egyre gyakrabban személyre szóló reklámokat fognak kapni mobiljukra és egyre többen a mobiljukról fogják lebonyolítani bizonyos pénzügyi tranzakcióikat.

Számos marketing és technológiai lehetőséget nyújt magában az idei év is. Ahhoz, hogy sikerrel alkalmazzuk ezeket a saját cégben fel kell ismerned a kínálkozó lehetőségeket. Céltudatossággal, a saját célcsoport igényeinek és ízlésének ismeretével, hatékony az ő nyelvükön való, számukra hiteles kommunikációval növelhető az ügyfelek száma.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo