Ne a Facebook szakin spóroljunk!

A Facebook mára annyira bevett üzleti kommunikációs csatornává vált, hogy ha még nem készített céges Facebook profilt, hamarosan akkor is fog. Van aki már az első lépéseket, a kezdő posztokat is szakértőre bízza, ám van aki csak akkor lép, ha valami gond van. Miért éri meg profi segítséget kérni? Elmondjuk.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Még, hogy fizessek valakinek azért, amivel a gyerek magától a fél napját tölti? Ugyan már! Ha már úgyis állandóan a Facebookon lóg, keni-vágja a témát, biztosan megoldja a vállalkozásunk oldalának „home made” menedzselését is - gondolják sokan. Persze vannak született tehetségek, de az eredményes közösségi oldalas jelenlét menedzselése mára bizony külön szakma. Egy amatőr is megoldja, ha fut a szekér. De mi a helyzet akkor, ha gond van? Ha nem jönnek a like-ok, kevés az oldalkedvelés, alacsony az aktivitás? Ha makacs trollok veszik át az irányítást? Ekkor bizony kell egy szakember, aki kihúz bennünket a slamasztikából, és néhány célirányos lépéssel a sikeres működés felé tereli az oldalunkat. Elmondjuk, miben tudhat többet nálunk, miben lehet jobb egy közösségi média szakértő.

Friss információk

A közösségi médiafelületek üzemeltetői gyakran változtatnak a szabályokon, lehetőségeken, ami számunkra a legtöbbször hasznos. Ezeket a változásokat egy szakértő naprakészen követi, és ha a beállításainkon módosítani kell, azonnal lépni tud. Erre nekünk a napi munka mellett nem biztos, hogy marad kapacitásunk, ugye?

Sokan bezárhatnák a boltot, ha holnap megszűnne a Facebook
Téves az az elképzelés, mely szerint az online közösségi terek csak kapcsolat –és márkaépítésre jók. Már most komoly szerepet kapnak ezek az oldalak az értékesítésben is, és a jövőben ez egyre inkább így lesz. Ezt támasztják alá a már ma is szembetűnő trendek, és az RG Stúdió Kft. friss kutatása is.
Megalapozott irány

A szakértő ismeri a piacot, több profilt hozott létre, kezel már évek óta. A tapasztalatait felhasználva tud számunkra a tevékenységünk, a piacunk igényeihez alakított közösségi média kommunikációs stratégiát alkotni. Olyat, ami megfelel a trendeknek, a közönség érdeklődésének. Bár a bölcsek köve senkinél nem lelhető fel, valószínűleg kevesebb vakvágány és kísérletezés kell majd hozzá, hogy beinduljon az oldal, mint ha magunk próbálkoznánk.

Kép:Flickr/Joe The Goat Farmer

Folyamatosság

A szakértők egyetértenek abban, hogy a közösségi média megjelenésnek csak akkor van értelme, ha rendszeresen és folyamatosan posztolunk. Igen, ez sok idő és energia. Sokkal jobb tehát, ha valakinek az a munkája, hogy izgalmas posztokat találjon ki, és nem a napi feladatok után éjszaka próbál összehozni valamit, ahogy mi tennénk. Egy profi megtervezi és időzíti a posztokat és  folyamatosan figyeli az oldalt, ha olyan a megbízási szerződésünk. Kezeli a negatív kommenteket, reagál a pozitív megnyilvánulásokra, üzenetekre. Ezt mind-mind értékelik a követőink! A sikeresség fontos eleme, hogy kedvelőink érezzék, fontosak számunkra, rendszeresen kommunikálunk velük. Egy profi mindig „jelen van” az oldalon, erre pedig egy cégvezetőnek biztos nincs ideje.

Az "eredendő bűn"
Sokan már az első lépésnél komoly hibát követnek el a céges Facebook megjelenés elindításakor: óriási hiba magánszemélyként regisztrálni a céget! Ez egyre cikibb, és a lehetőségeink is korlátozottabbak lesznek. Mondjunk egy roppant egyszerű példát? Ha vállalkozásként regisztrálunk, és ha a helyi vállalkozás opciót választjuk, a vevőinknek, partnereinknek lehetőségük less arra, hogy bejelentkezzenek, ha nálunk járnak. Így minden ismerősük látja a hírfolyamában, egyre több emberhez eljut a “hírünk”. De az információk megadásánál is több lehetőséget kapunk ilyenkor. Külön jelölhetjük a nyitva tartást, stb.
Elemzés

Mint mindennek a cég életében, a közösségi média jelenlétnek is úgy van értelme, ha követni tudjuk, hogy milyen eredményeket érünk el vele. Persze a Facebook posztok nem azonnal fognak vásárolni akaró tömegeket mozgatni, de azért itt is ki kell tűzni célokat, mérőszámokat, és követni, hogy hogy haladunk. Egy profi számos eszközt ismer arra, hogy pontosan látható legyen, milyen eredményeket érünk el és képes arra is, hogy a számok mögött lévő okokat feltárja. Megtalálja a kapcsolatokat mondjuk az elérés csökkenése és a szabályozás változása között és ennek megfelelően tud alakítani a stratégián. Ha megvan a probléma, máris tud megoldási javaslatokat kínálni számunkra.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo