Még, hogy fizessek valakinek azért, amivel a gyerek magától a fél napját tölti? Ugyan már! Ha már úgyis állandóan a Facebookon lóg, keni-vágja a témát, biztosan megoldja a vállalkozásunk oldalának „home made” menedzselését is - gondolják sokan. Persze vannak született tehetségek, de az eredményes közösségi oldalas jelenlét menedzselése mára bizony külön szakma. Egy amatőr is megoldja, ha fut a szekér. De mi a helyzet akkor, ha gond van? Ha nem jönnek a like-ok, kevés az oldalkedvelés, alacsony az aktivitás? Ha makacs trollok veszik át az irányítást? Ekkor bizony kell egy szakember, aki kihúz bennünket a slamasztikából, és néhány célirányos lépéssel a sikeres működés felé tereli az oldalunkat. Elmondjuk, miben tudhat többet nálunk, miben lehet jobb egy közösségi média szakértő.
Friss információk
A közösségi médiafelületek üzemeltetői gyakran változtatnak a szabályokon, lehetőségeken, ami számunkra a legtöbbször hasznos. Ezeket a változásokat egy szakértő naprakészen követi, és ha a beállításainkon módosítani kell, azonnal lépni tud. Erre nekünk a napi munka mellett nem biztos, hogy marad kapacitásunk, ugye?
A szakértő ismeri a piacot, több profilt hozott létre, kezel már évek óta. A tapasztalatait felhasználva tud számunkra a tevékenységünk, a piacunk igényeihez alakított közösségi média kommunikációs stratégiát alkotni. Olyat, ami megfelel a trendeknek, a közönség érdeklődésének. Bár a bölcsek köve senkinél nem lelhető fel, valószínűleg kevesebb vakvágány és kísérletezés kell majd hozzá, hogy beinduljon az oldal, mint ha magunk próbálkoznánk.
Folyamatosság
A szakértők egyetértenek abban, hogy a közösségi média megjelenésnek csak akkor van értelme, ha rendszeresen és folyamatosan posztolunk. Igen, ez sok idő és energia. Sokkal jobb tehát, ha valakinek az a munkája, hogy izgalmas posztokat találjon ki, és nem a napi feladatok után éjszaka próbál összehozni valamit, ahogy mi tennénk. Egy profi megtervezi és időzíti a posztokat és folyamatosan figyeli az oldalt, ha olyan a megbízási szerződésünk. Kezeli a negatív kommenteket, reagál a pozitív megnyilvánulásokra, üzenetekre. Ezt mind-mind értékelik a követőink! A sikeresség fontos eleme, hogy kedvelőink érezzék, fontosak számunkra, rendszeresen kommunikálunk velük. Egy profi mindig „jelen van” az oldalon, erre pedig egy cégvezetőnek biztos nincs ideje.
Mint mindennek a cég életében, a közösségi média jelenlétnek is úgy van értelme, ha követni tudjuk, hogy milyen eredményeket érünk el vele. Persze a Facebook posztok nem azonnal fognak vásárolni akaró tömegeket mozgatni, de azért itt is ki kell tűzni célokat, mérőszámokat, és követni, hogy hogy haladunk. Egy profi számos eszközt ismer arra, hogy pontosan látható legyen, milyen eredményeket érünk el és képes arra is, hogy a számok mögött lévő okokat feltárja. Megtalálja a kapcsolatokat mondjuk az elérés csökkenése és a szabályozás változása között és ennek megfelelően tud alakítani a stratégián. Ha megvan a probléma, máris tud megoldási javaslatokat kínálni számunkra.