Egy nemrégiben lefolytatott vizsgálat szerint a fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok egyre szívesebben kísérleteznek olyan új módszerekkel, amelyekkel közvetlen, kétirányú kapcsolatot alakíthatnak ki és tarthatnak fenn a vásárlóikkal. A közösségi médiához, illetve a mobiltechnológiákhoz köthető csatornák használata egyre nagyobb segítséget nyújt a fogyasztási cikkeket gyártó vállalatoknak abban, hogy rutinosan alkalmazzák a közvetlen fogyasztói értékesítési modellt. (A marketingszakma újra felfedezte a szájreklám ősi módszerét.)
Ennek megfelelően a következő 12 hónap során várhatóan 24-ről 41 százalékra nőhet azon vállalatok aránya, amelyek a termékeiket közvetlenül a fogyasztóknak értékesítik, vonja le a következtetésr az Economist Intelligence Unit (EIU) által az Oracle Consumer Goods támogatásával készült kutatás. Ebben világszerte 221 fogyasztási cikkeket gyártó vállalat vezetőjét kérték, hogy határozza meg, miként építik be marketingstratégiáikba az olyan új csatornákat, mint a közösségi média vagy a mobiltechnológiák.
A vizsgálat azt is kimutatta, hogy a következő 12 hónapban ezek a fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok a közösségi médiát már a termékpromócióba (74 százalék), a fogyasztói visszajelzések begyűjtésébe (63 százalék), valamint az ügyfélszolgálatba is (62 százalék) beépítik. (Bár a marketingeszközök alkalmazása jelentősen növelheti a külföldi megjelenés sikerességét, kevés kkv használja ki az ebben rejlő lehetőségeket, leginkább a financiális gondok miatt.)
Elsőszámú marketingeszközzé válik a közösségi média
Emellett az ügyvezetők 74 százaléka válaszolta azt, hogy a közösségi médiát a következő 12 hónapban előtérbe helyezik a fogyasztói hűség erősítése érdekében. Míg a közösségi médiát jelenleg csupán a válaszadók 17 százaléka nevezte meg prioritásként, addig az elkövetkező 12 hónapra vetítve már közel kétszer annyian, mintegy 33 százalék válaszolt úgy, hogy ez a terület kiemelt fontossággal bír majd.
A trendek a közösségi média és a mobiltechnológiák marketingcélú felhasználásának egyre növekvő szerepét tükrözik.
- A fogyasztói cikkek gyártói a vásárlók bevonzása és bevonása érdekében egyre intenzívebben fedezik fel az olyan új csatornák, például a mobiltechnológiák és a közösségi média marketingstratégiába való integrálásának lehetőségeit. A tanulmány megállapításai alapján a közvetlen fogyasztói interakció nem csupán elterjedőben van, hanem egyre inkább elengedhetetlen a globális gazdaságban – szögezte le Cassandra Moren, az Oracle fogyasztói cikkek marketingjéért felelős főigazgatója.
A kutatás megmutatta, hogy a rendkívüli versenyben a fogyasztási cikkek gyártói a fogyasztókkal való érintkezési pontok kínálta valamennyi lehetőséget igyekeznek kiaknázni. Az EIU jelentése szerint ez a fizikai és digitális környezetek egyenrangú ötvözését követeli meg, vagyis a közösségi média és a mobilplatformok alkalmazását. (A kkv-k továbbra sem használják ki az internet által nyújtott számos kedvező lehetőséget.)
Ennek ellenére a válaszadók és más, fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok vezetői is úgy látják, hogy a kialakulóban lévő e-kereskedelmi törekvéseik nem veszik fel a versenyt a meglévő kiskereskedelmi csatornákkal, inkább csak kiegészítik azokat. Végeredményben azonban elkötelezettek a fogyasztókat közvetlenül célzó stratégiák erősítése mellett.