Magyar lett a YouTube

Elindította lokalizált, „Magyarországra hangolt” változatát a világszerte népszerű közösségi videomegosztó. A magyar nyelvű tartalmak előtérbe kerülése mellett fontos lépés a tartalomkészítők, tartalomsugárzók, hirdetők és márkák számára is.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A magyarországi internetezők eddig is a YouTube globális közösségének tagjai voltak. Ez az országban a harmadik legnépszerűbb weboldal a maga havi több mint 2,7 millió látogatójával (a 18-49 éves korosztályban). A mostani változás azt jelenti, hogy lehetőséget adunk rá, hogy a magyar videók készítői, és az erre kíváncsi internetezők Magyarországról - és a világ más tájairól - sokkal könnyebben egymásra találjanak" - mondta Matthew Glotzbach, a YouTube európai igazgatója.

A YouTube megállapodást kötött az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesülettel. Ennek köszönhetően a magyar tartalom előállítók számára mostantól anyagi haszonnal jár, ha feltöltik videóikat a YouTube-ra. A megegyezés a társaság által képviselt széles zenei repertoárra vonatkozik, amennyiben a videókat Magyarországról elérhetővé teszik a YouTube-on. Bevétel akkor keletkezik, ha a YouTube partnereinek videóihoz hirdetések társulnak. (A közösségi médiában való megjelenés a MAMASZ Marketing és Üzleti Klub 2012-es marketingtippjei között is szerepel. Egyelőre a facebook a legfontosabb, amelynek üzleti használatához itt olvashat tippeket.)

„A YouTube lokalizált változatának indulásával olyan tartalomterjesztési modell jelenik meg Magyarországon, ami egyszerre teszi lehetővé, hogy a zenerajongók könnyen eljussanak az alkotásokhoz, az alkotók pedig megérdemelt díjazásukhoz. Örömmel dolgozunk a YouTube-bal együtt azon, hogy a felhasználási adatok alapján pontosan minden szerzőhöz eljussanak az őt megillető díjak. Ez nagy lépést jelent a gazdaságilag fenntartható zeneipar kialakulása felé" - mondta dr. Szinger András, az Artisjus Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület főigazgatója.

Előny a feltöltőnél
A videomegosztó segítségével a korábbinál sokkal nagyobb közönség érhető el a magyar tartalom előállítók számára is. Emellett lehetőség nyílik pontosan nyomon követni, hogy kik is a feltöltött tartalom fogyasztói. A YouTube új bevételi forrást is jelent, amiből a tartalom tulajdonosa több mint ötven százalékkal részesedik.

A YouTube lokalizálása más tartalom-előállítók számára is új utakat nyit. A YouTube megállapodást kötött a Sziget Kulturális Szervezőirodával, az MTVA-val, a TV2-vel, a Jégkorong Szövetséggel, az 1g Records, a CLS Records és a Tom Tom Records kiadókkal, valamint a WMMD hazai digitális-zenei tartalom aggregátorral. A sor további partnerekkel egészülhet ki, a hazai internetezők pedig az ily módon tovább gazdagodó videó kínálatot élvezhetik. Az alkotók megjelölhetik a feltöltött alkotásokat eredetiként, a rendszer pedig automatikusan kiszűri az ahhoz hasonló, vagy azzal azonos tartalmakat. A jogtulajdonos ezután szabadon dönthet, hogy letiltja a felhasználást, vagy, amivel a tapasztalatok szerint mindenki jobban jár, a videó kapcsán keletkező bevételekre tart igényt.

Az amatőr vagy professzionális videokészítők számára a YouTube lokalizálása egyúttal azt is jelenti, hogy hamarosan Magyarországon is elindul a YouTube Partner Program, mely lehetővé teszi, hogy a videomegosztó oldalra feltöltött alkotásaik után részesedjenek azoknak a reklámoknak a bevételeiből, amiket a YouTube videóik mellett megjelenít.  Ha a rajongók tartalmat töltenek fel, megosztanak, vagy a tartalom valamely elemét újból felhasználják, az a tapasztalatok szerint nemhogy hátrányt jelent a jogtulajdonosnak, de megsokszorozza a nézettséget és népszerűséget. A hazai hirdetők pedig a YoutTube lokalizálásával hozzájutnak számukra korábban nem elérhető innovatív hirdetési megoldásokhoz, többek között a True View formátumhoz, mely könnyedén "átugorható", nem tolakodó reklám megjelenítést kínál.

A YouTube esetében mindössze egy videokamera és internet hozzáférés szükséges ahhoz, hogy bárki a globális párbeszéd részévé váljon. A portál a világ látnivalóinak és hangjainak élő archívuma, a legnagyobb létező ilyen gyűjtemény. A YouTube a közelmúltban lépte át a napi négy milliárd video-megtekintést, ez annyi, mintha a világ népességének több mint a fele minden nap megnézne egy videót. Az oldalra percenként újabb hatvan órányi videót töltenek fel, tehát másodpercenként egy órányit.

A YouTube lokalizálásának köszönhetően mostantól a youtube.hu URL-t használva, vagy Magyarországról a youtube.com-ot megnyitva, alapértelmezettként a YouTube lokalizált, "Magyarországra hangolt" változata jelenik meg. Amennyiben valaki valamely más ország lokalizált változatát, vagy a nemzetközi oldalt kívánja használni, ezt mindössze néhány kattintással könnyedén megteheti a YouTube nyitóoldalának aljára görgetve.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo