Mitől jobbak a jobbak?

A versenyképes vállalatok adatbányászatban is ügyesebbek, mint társaik, az ideális munkaerő nemcsak kreatív, de jó kapcsolatteremtő is, a jövő vezetője közösségi platformon építi a vállalati kultúrát, és üzletet is itt köt. Az IBM új felméréséből kiderül, hogyan alakítja át az ügyvezetők szerint a technológia a menedzsment eszközeit.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

64 országban, 1700 ügyvezető megkérdezésével készített felmérést az IBM a vállalatirányítás és a technológia kapcsolatáról, az eredmények 18 iparágról adnak átfogó képet. Ez az ötödik kutatás az IBM kétévenkénti globális ügyvezetői felméréseinek sorában, mely mindig személyes tanácsadói interjúk formájában zajlik.

A technológia alapvetően átformálja az üzleti kommunikációt, és jelentős változásokat hoz a szervezeten belüli kapcsolattartás módjában is. Az ügyvezetők nagy többsége - 71 százaléka - szerint a következő három évben a technológia lesz a szervezet életét legjobban befolyásoló tényező, megelőzve a változó gazdasági és piaci környezet hatásait. A kutatás rámutat, hogy az e-mail és a telefon helyett a vezetők elsősorban a közösségi hálózatok használatára törekendek majd, ha közvetlenebb kapcsolatot keresnek ügyfeleikkel, partnereikkel vagy a fiatalabb munkatársakkal.

„Az ügyvezetői felmérések 2004-es elindítása óta ez az első alkalom, hogy a vállalatvezetők a technológiát jelölik meg legmeghatározóbb külső tényezőként, megelőzve az évekig konzekvensen első helyen szereplő piaci és emberi tényezőket. Mi magunk is azon dolgozunk, hogy ezek a technológiák egyszerűbbé, átláthatóbbá, sikeresebbé tegyék a vállalatok működését." - tette hozzá Veres Zsolt, az IBM Magyarország vezérigazgatója, aki személyesen is részt vett a hazai vezetőkkel bonyolított mélyinterjúkban.

 
A kollektíva tudata

Jelenleg az ügyvezetők mindössze 16 százaléka használ közösségi üzleti platformokat, hogy kapcsolatot építsen vagy ápoljon az ügyfeleivel. Az elkövetkező 3-5 évben ez az arány 57 százalék is lehet, így a személyes beszélgetés mellett a második legfontosabb csatornává léphet elő. „A felmérés egyik legérdekesebb eredménye, hogy az ügyvezetők mennyire egyformán gondolkodnak a közösségi média jelentőségéről és hatásáról" - nyilatkozott Bridget van Kralingen, az IBM Globális Üzleti Szolgáltatások vezető alelnöke. „Az emberi kapcsolatok elszemélytelenedéséről szóló panaszok helyett azt halljuk, hogy többségük azok elmélyítésére, a közösségi hálózatokban rejlő lehetőségek megragadására törekszik, és a kollektív intelligencia kiaknázásával új együttműködési modelleket igyekszik kialakítani."

A vezér lájkolja a ötleted

A sikeres szervezetekben 30 százalékkal gyakrabban említették, hogy a nyitottság a vállalati kultúra része, ami gyakran a közösségi média együttműködést és innovációt ösztönző használatában mutatkozik meg. Gyakran olyan új munkavégzési modelleket alkalmaznak, amelyek a szervezet kollektív intelligenciájára és hálózataira építve új ötleteket, megoldásokat kínálnak a nagyobb jövedelmezőség és a növekedés elérésére. A kutatás szerint a vezetők a szervezeti struktúra újraformálásának eszközeként tekintenek a technológiára. 53 százalékuk tervezi a technológia alkalmazását kapcsolatépítésre külső partnerekkel, szervezetekkel, 52 százalékuk a kiváló belső együttműködés elősegítésére helyezte a hangsúlyt.

Mitől jobbak a jobbak?

A partneri kapcsolatok sosem voltak ennyire fontosak, mint most. 2008-ban a megkérdezett ügyvezetők alig több mint fele tervezett kiterjedt partnerkapcsolati tevékenységet, arányuk most több mint kétharmad.

Az ügyvezetők a világ minden táján arra törekednek, hogy ügyfeleikről minél részletesebb tudást szerezzenek: tízből hét ügyvezető jelentős összegeket fordít arra, hogy a vállalatnál rendelkezésre álló ügyféladatokból üzletileg hasznos információt nyerjen. Az ügyvezetők az adatrobbanás következményeit érzékelve egyre inkább felismerik, hogy kifinomultabb üzleti elemzési módszerekre van szükség a hálózatokon, mobiltelefonokon és a közösségi média oldalakon összegyűjtött adatok kiaknázásához. Az értékes információ kinyerése erősen kihat a vállalat teljesítményére. A felmérésből kiderül, hogy az átlagnál eredményesebb szervezetek kétszer hatékonyabbak az adatok megszerzésében és kiaknázásában, mint kevésbé sikeres társaik. A jobb teljesítményt nyújtó vállalatok 84 százalékkal jobbak abban is, hogy a megszerzett információt üzleti tevékenységükben aktivizálják.

Az ideális munkaerő

A kapcsolatait kiterjesztő vállalat a világra nyitott dolgozókat feltételez, ehhez a vezetők szerint négy tulajdonságra van szükség: 75 százalékuk a kapcsolatteremtő képességet, 67 százalékuk a kommunikációs készségeket, 61 százalékuk a kreativitást, szintén 61 százalékuk a rugalmasságot említette. A vállalati munkaerő következő generációjának tagjai már könnyen megtalálják helyüket a nyitott csapatmunkában. A vezetők feladata, hogy segítsék őket a fejlődésben, például a formális kereteket nélkülöző teammunkával, a tapasztalaton alapuló tanulási technikák támogatásával, a hozzáadott értéket létrehozó dolgozói hálózatok ösztönzésével. A felmérés szerint az együttműködésre alapozott innováció koordinálását az ügyvezetők nem bízzák a személyzeti vezetőkre, inkább igyekeznek személyes példát mutatva vezetni saját területüket.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo