Hét tipp a közösségi oldalak hasznosítására

A kapcsolati háló bővítése minden modern üzletember kiemelt célja kellene, hogy legyen, mivel a hasznos kapcsolatokon keresztül nem csak a fontos információk és üzelti lehetőségek, hanem tippek és új megoldások is bőségesen áramlanak. A kapcsolati háló bővítésére ahasznos eszközaz internet, ám a szakemberek nem a Facebook-ot, hanem a LinkedIn-t használják.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 


Kép:PParchív

A LinkedIn-t nem véletlenül nevezik a a szakemberek Facebook-jának. A LinkedIn-en létrehozhatunk egy szakmai profilt, és kapcsolatba léphetünk kollégákkal, barátokkal, partnerekkel, sőt, a potenciális munkáltató- vagy munkavállaló-jelöltekkel is. Kiváló módszer új szakmai lehetőségek, új célközönség kereséséhez, csoportokhoz való csatlakozáshoz és új lehetőségek felfedezéséhez. Manapság általában is az internetet tartják a legalkalmasabbnak a kapcsolati háló kiépítésére, de a kézfogás nehezen helyettesíthető...

Mivel a LinkedIn a Facebook-hoz hasonlóan sok millió regisztrált felhasználóval bír, első ránézésre nehéznek tűnhet egy használható kapcsolati háló kiépítése más, komoly szakemberekkel. Az alábbiakban néhány, a kezdéshez szükséges tippet adunk. (A Facebook céges felhasználásához itt adtunk tippeket.)

1. Szakítsunk rá időt!

A LinkedIn-re úgy kell gondolni, mint egy blogra: nem csak az a célja, hogy másoknak legyen mit olvasniuk, hanem valami újat kell mutatni. Próbáljuk meg naponta néhány alkalommal frissíteni a profilunkat, és igyekezzünk követni mások frissítéseit. Osszunk meg információkat, és fűzzünk kommenteket mások megosztásaihoz.

A Facebook használóktól eltérően a LinkedIn tagjai jellemzően csak heti néhány alkalommal lépnek be az oldalra, így nagyon fontos, hogy mindig legyen valami újdonság a profilunkon azok számára, akik megnézik azt. Ezzel megmutathatjuk, hogy elszántan és komolyan szeretnénk kapcsolati hálót kiépíteni más szakemberekkel.

2. Csak hasznos kapcsolatokat hozzunk létre!

Nyerő megoldás a válságban!
Az évek óta tartó gazdasági visszaesésben a személyes kapcsolatokon alapuló, bizalomra épülő, hosszú távú üzleti kapcsolatok színtereit keresik leginkább a kis- és középvállalatok vezetői. A Piac&Profit Klub - az Üzleti Kapcsolatok Klubja ezekre az értékekre épít, s garantálja a kölcsönös előnyökön, korrekt üzleti partnerségen, akár hosszú távú üzleti barátságokon alapuló üzleti partneri hálózat jelentős bővülését a klubtagok számára. A kis- és középvállalatok részvételére szerveződött eddigi, mintegy 250 Piac & Profit-konferencián egyre erőteljesebben fogalmazódott meg a kkv-vezetők igénye a személyes bemutatkozásra, az üzleti partnerszerzés bensőségesebb, bizalomra épülő lehetőségeire. Mindannyian tudjuk, az üzleti kapcsolatok legtöbbje még mindig a személyes ismeretségen, ajánlásokon, bizalmi alapon épül. A vállalkozások legfőbb problémája a kapcsolatépítés, önmaguk, szolgáltatásaik, termékeik megismertetése s ezáltal hosszú távú üzleti partneri viszony kialakítása.

Egy másik, egyszerű módszer hálózat építéséhez az, ha aktívan dolgozunk annak bővítéséért. Azonban mindig ügyeljünk arra, hogy a létrehozott kapcsolatok valóban hasznosak is legyenek. Ne igazoljunk vissza egy bejelölést csak azért, mert éppen az hiányzik, hogy meglegyen a száz kapcsolat! Szánjunk időt arra, hogy olyan embereket találjunk, akik tényleg a segítségünkre lehetnek, vagy tanulhatunk tőlük. Elsőként érdemes mindig a közelünkben tevékenykedő szakemberekkel kapcsolatba lépni.

3. Fontos az időpont

Annyi kapcsolatot, megjegyzést és frissítést hozhatunk létre, amennyit csak akarunk, de ezeket érdemes a megfelelő időpontban tenni, hogy igazán kihasználhassuk a LinkedIn-ben rejlő lehetőségeket. A tagok jelentős része inkább a délutáni órákban jelentkezik be, ezért a tevékenységet érdemes erre a periódusra  időzíteni, hogy minél többen láthassák az aktivitást.

Ahogy mondani szokás, minden iparágnak megvan a maga csúcsidőszaka. Kísérletezzünk különböző időpontokkal, és próbáljuk meg követni, mennyien kísérik figyelemmel az egy adott periódusban tett bejegyzéeket, majd hasznosítsuk a tapasztaltakat. A vadász is a kiszemelt vad legaktívabb napszakában megy vadászni.

4. Vegyünk részt csoportokban!

Ha csatlakozunk egy csoporthoz, próbáljunk meg aktívan részt venni a közösségben. Ez nem csak tudásunk gazdagítására és új lehetőségek felfedezésére jó, de az új kapcsolatok létrehozását is segíti az aktív kommentálás és a beszélgetésekben való részvétel.

5. Adjunk értéket!

Minden, amit megosztunk a LinkedIn-en, a saját termékünk. Ha értékes információt teszünk közzé, azzal a területünk szakértőjeként tűnhetünk fel. Nem kell, hogy minden saját szerzemény legyen, amit megosztunk: közzétehetünk híreket, cikkeket és mások bejegyzéseit is. A hozzáadott érték új kapcsolatokat szülhet, hiszen más tagok is észreveszik, hogy fontos információkat tudhatnak meg tőlünk.

6. Ajánljuk a profilt!

Ha más közösségi oldalakon is jelen vagyunk, az adatlapjaidon mindenképpen hozzunk létre egy, a LinkedIn profilodhoz vezető hivatkozást. Üzleti témájú levelezés során pedig az aláíráshoz is illesszük hozzá a LinkedIn profil címét. Ez is sok új lehetőséget nyit meg kapcsolati háló bővítésére.

7. Használjuk a Facebookot is!

Habár a Facebook inkább a barátokkal, régi osztálytársakkal való kapcsolattartásra szolgál, valójában kiváló eszközt biztosít a LinkedIn-es hálózat építéséhez. Csatlakozzunk és aktívan vegyünk részt a szakmához kapcsolódó Facebook csoportokban. Ha valaki ennek kapcsán ismerősnek jelöl, jelezzük neki, hogy Facebook fiókot magánéleti célokra tartjuk fenn, azonban a Linkedin-en megtalálhatja a szakmai profilt. A Facebook és a LinkedIn nem egyforma, egymást helyettesítő szolgáltatások, érdemes inkább egyetlen hatalmas eszközként tekinteni rájuk.

Hozzuk ki a legtöbbet a LinkedIn-ből ezeknek az egyszerű tippeknek a segítségével. Kérdezzük meg magunktól, hogyan tudnánk valódi, szakmai kapcsolatépítési tapasztalatainkat alkalmazni a közösségi médiafelületeken, és hogyan lehetne online eszközökkel új lehetőségekkel élni.

Forrás: Under30 CEO.

Véleményvezér

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár 

Az ember azt hinné, hogy az emberek a végtelenig vezethetők ígéretekkel.
Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére

Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére 

Nagyon vonzóak az ingyenes étkezések.
Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén

Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén 

Mindenhol szabad a véleménynyilvánítás, vagy csak a Facebookon?
Argentínában beszántják az adóhivatalt

Argentínában beszántják az adóhivatalt 

Nem Orbán Viktort követik.
Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo