Hatékony kommunikáció cikkek
Öt ötlet, hogyan kommunikáljon hatékonyabban!
Vannak emberek, akikből úgy kell kihúzni minden szót, mások órákig csacsognak, mégsem derül ki, mit is akarnak mondani valójában. Megint mások cégen belüli hatalmi játszmákat erőltetnek a többiekre, mások pedig zavarukban inkább hallgatnak. A legtöbb vállalkozásban a kommunikáció távolról sem tökéletes, márpedig a zavarok e téren óriási visszaesésekhez vezetnek a hatékonyságban.
3 dolog, amit ne mondjunk bemutatkozáskor
Bemutatkozhatunk úgy, hogy még egy hét múlva is emlékezzenek ránk, és úgy is, hogy azonnal elveszítsék az érdeklődésüket. Szakértőnk ma arról ír, hogy “mit felejtsünk ki” szándékosan az “élő” bemutatkozásunkból, ha több embernek vagy akár egy csoportnak mutatkozunk be.
4 dolog, amit soha többet ne mondjon
A szavak nem csak leírják a körülöttünk lévő világot, értelmet is adnak neki. A szavak, amelyeket használunk, egyben meghatározzák a világot is, amelyben élünk és ahogy élünk benne. Éppen ezért érdemes gondosan megválogatni a szavainkat - bizonyos kifejezéseket pedig teljesen elkerülni. Ezekből mutatunk párat.
Kérdezni is tudni kell!
Ahhoz, hogy információt szerezzünk - többek között a cégünkben zajló dolgokról, kérdésekre lesz szükségünk. Ahhoz viszont, hogy eredményesen szerezzünk információt, egyáltalán nem mindegy, hogy milyenek a kérdéseink! Szakértőnk segít.
Ilyen is van: egy magyarországi sikertörténet
A hazánkban működő szolgáltató központok kétharmada bővítést tervez Magyarországon. A cégek többsége szerint a képzett munkaerő az ország legnagyobb erőssége.
Az emailezés 3 alapszabálya
Az írásbeli kommunikációt az e-mail alaposan megváltoztatta, ennek egyik oka éppen a gyorsasága. Az a tény, hogy gyorsan eljuttathatjuk gondolatainkat, kéréseinket, az elvégzendő feladatot vagy a megoldandó problémát a címzetthez, fura elvárásokat és elegánsnak kevéssé nevezhető viselkedési szokásokat is felszínre hozott. Szakértőnk összeszedte azt a három játékszabályt, amihez érdemes tartani magunkat.
Beszélni nem elég. Értik is?
A vezetés is egy szakma, amit meg kell tanulni, tehát a vezetőnek is megvannak a szerszámai, mint bármely más szakembernek. Bár sok fontos eszköz van, mindegyik közös alapja a kommunikáció.
Szokások, amelyekért kedvelni fogják a munkatársai
Közhellyé vált már a Buckingham–Coffman-féle mondás:„Az emberek a vezetőket hagyják ott, nem pedig a vállalatot.” Minden vezető tudja, hogy ebben a gondolatban bizony sok az igazság. A lojalitást kikényszeríteni nem, csak kiérdemelni lehet. Szakértőnk néhány apró, de annál fontosabb dologra hívja fel a figyelmet, ami segíthet!
A sikeres műhelymunka előkészítése
Minden megbeszélés alapját a tervszerű előkészítő munka jelenti. Szakértőnk, dr. Poór Ferenc áttekinti a különböző típusok jellegzetességeit.
Hogyan vezessünk megbeszélést?
Napjainkban egyre többször hallani vezetőktől, hogy nehéz értekezleteket, megbeszéléseket vezetni, azok menetét a tervezett tárgykörben tartani. A jó meetinghez sokféle tudásra van szükség. Szakértőnk ad egy kis hátteret.
Így nem időpocsékolás a meeting
Az emberek manapság rengeteg megbeszélésen vesznek részt, amit a többség a háta közepére sem kíván. Pedig egy meeting lehet hatékony is, olyan, ami alkalmat ad a tanulásra sőt, akár energiával tölt fel – a Piac & Profit KKV-AKADÉMIÁJÁN megtudhattuk, hogyan.
A hatékony, de népszerű főnök titka
Közismert mondás, hogy a „vezető nem azért van, hogy szeressék”. Persze nem baj, ha a munkája, emberségessége, átlátható és következetesen alkalmazott szabályrendszere miatt kiszámítható, megismerhető és szerethető, de ez csak következmény és nem cél. A gond akkor kezdődik, ha céllá válik és ezért feláldozza az előbbieket. Szakértőnk segít, hogyan lehetünk ezen a téren is még jobb vezetők!
Lájkot vagy rajongót akarunk?
Valószínűleg Mark Zuckerberg sem gondolta 2004-ben, a Facebook alapításakor, hogy közösségi portálja felhasználói egyszerű „mérőszámok” lesznek, és a lájkgyűjtés fontosabbá válik az elköteleződött, potenciális vásárlóknál. Vajon a konkurens vállalkozások versengése hol és mikor ér véget? Szakértőnk körbejárta a témát.
10 üzletgyilkos nyitómondat
Régi mondás, hogy a kommunikáció az üzlet olaja. Ez igaz is, de el is lehet rajta csúszni… Még a legideálisabb körülmények között, a legjobb szándék mellett is előfordulhatnak olyan szituációk, amikor utólag arra eszmélünk, hogy bizonyos dolgokat bizony jobb lett volna, ha ki sem ejtjük a szánkon! Az is megtörténhet persze – és az esetek többségében ennek vagyunk kiszolgáltatva, - hogy a „csatorna” zavar be a pontos adás/vételi folyamatba.
Milliárdokat fizetnek ki feleslegesen a vállalkozások
Elsősorban az információhiány, másrészt az előítéletek, harmadrészt pedig csak lustaság vagy időhiány az oka, hogy nem lépik meg a vállalkozások azokat a praktikus költségcsökkentési lépéseket, amelyekkel kis tételekben, de összességében jelentős mértékben tudnák javítani napi kiadásaik mérlegét.
Egy egyszerű trükk, amiért szeretni fogják az emberei
A vezetők feladatai között talán az egyik legnehezebb, hogy értékelni kell a munkatársakat. Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy csináljuk. Ha jól, mindenki jobban jár. A Piac&Profit szakértőjének tanácsai segítenek.
Az egységben van a céges kommunikáció ereje
Telefon és internet, közösségi oldal és céges kommunikációs csatorna, magán- és üzleti tartalmak tárhelye olvadhat egybe a nagyobb hatékonyság érdekében a közeljövőben.
Tippek, hogy a munkahelyi álomcsapat valósággá váljon
2013 biznisztrendjei között egyértelműen szerepel az együttműködések és az érzelmi intelligencia irányába való elmozdulás – szögezi le blogbejegyzésében Dianne Crampton, a vállalati csapat építésének egyik vezető észak-amerikai szakértője, a TIGERS Success Series alapító elnöke. De mit tehetnek/tegyenek az egyes szervezetek, hogy létrehozzák az együttműködésre épülő, hatékony alkalmazotti környezetet a vállalatuknál?
A stressz és a báránybőrbe bújt farkasok
Korunk kísértő szelleme a stressz. Rengeteget hallani róla, sőt még az állam is támogatja – EU-s pályázatokon keresztül – a stresszkezelő tréningeket. A megoldást azonban az ok megtalálása jelenti még akkor is, ha az sokszor csodálatosan rejtett.
3 tipp, amivel hatékonyabb lesz a reklámszöveg
A jól megírt reklámszövegre igazán érdemes figyelmet fordítani! Szakértőnk apró tippjei, praktikus tanácsai segítségével máris sokkal vonzóbb lehet ugyanaz a tartalom.
Kiken múlik a meeting sikere?
Az ideális környezet nem csak technikai, hanem emberi tényezőkből is áll. Nézzük meg, kiken múlik a jó meeting sikere?
A tökéletes meetinghelyszín kialakítása
A meeting (értekezlet) nem feltétlenül kell, hogy szükséges rossz legyen. Lehet hasznos, konstruktív munka is, ha néhány dologra tudatosan odafigyelünk. Szakértőnk segít!
Mit érdemel a szabályszegő?
A meeting (értekezlet) a legtöbb helyen szükséges rossz. Annak érdekében, hogy hasznos, előremutató, konstruktív munka legyen, olyan szabályokat kell működtetni, amelyek a különbözőségek ellenére biztosítják a kölcsönös bizalom és tisztelet létrehozását és fenntartását.
A jó meeting szabálykönyve
A meeting (értekezlet) a legtöbb helyen szükséges rossz. Sokan azt gondolják, hogy nem lehet elkerülni és kevesen tudják, mit lehetne tenni annak érdekében, hogy hasznos, előremutató, konstruktív munka legyen.
Hogy készítsünk elő egy tárgyalást?
Az eredményes tárgyalás előfeltétele a jó előkészítés. Világos célkitűzés nélkül sok idő megy kárba és az eredmény is kétségesebb lehet. A jó előkészítésnek vannak tematikai, pszichológiai és technikai elemei.
Életmódváltás a kommunikációban
Ahogy hajszolt, stresszes életünkben sokszor szinte luxusnak számít az egészséges életmódnak időt és energiát szentelni, így tűnik a kkv-k működésben „luxusnak” az ügyfelekkel és a munkatársakkal való kommunikáció minőségének tudatos fejlesztése, az erre szánt pénz és figyelem -, annak ellenére, hogy ennek a hanyagságnak hosszútávú, akár végzetes hatása feltehetőleg mindenki előtt nyilvánvaló.
A megértés apró trükkjei
Az üzleti életben kiemelten fontos, hogy vezető, beosztott, munkatársak értsék egymást. Megtehetik, hogy ezzel nem foglalkoznak, de annak nem kívánatos következményei lehetnek, miközben akár az információt adó, akár a fogadó oldalon vagyunk, sokat tehetünk a megértésért.