Egy vállalkozásnak akár a sikere vagy bukása is múlhat a megfelelően vagy épp rosszul használt infokommunikációs szolgáltatásokon, de ha ez túl drasztikusnak tűnik is, az biztos, hogy jelentős veszteségeket vagy megtakarítást generálhat a terület a cégeknek. Hatékony megoldásnak bizonyulhat az integráció – a távközlési és a vállalati informatikai szolgáltatások összeolvadása –, amely egyszerűsíti a vállalat életét, miközben költséghatékonyabbá és biztonságosabbá teszi a működésüket.
Egységesen, kiszervezve
A vezetékes és mobiltelefonok, táblagépek, laptopok és asztali számítógépek mind fontos részét képezik a cégek mindennapi működésének. Ezek egységes kommunikációs rendszerként való kezelése jelentősen növelheti a mindennapi munka hatékonyságát. A távközlési szolgáltatók is az integrált, felhő alapú szolgáltatások irányába mozdulnak el, ami egyszerűsíti az információkhoz való hozzáférést, és segít megvalósítani az irodai kommunikációs eszközök valóban összehangolt működését. Ha az egész rendszer egy kézben van, a számítógépek, hálózati eszközök, tűzfalak, szoftverek, telefonkészülékek, alközpontok beszerzésével, telepítésével, karbantartásával és fejlesztésével nem kell többé foglalkozni, illetve nincs szükség belső erőforrásokra ahhoz, hogy az adatainkat rendszerezzük, védjük, és komplex módon elérjük. Azért is érdemes egy kézben – alapvetően kiszervezett rendszerben – működtetni a céges kommunikációt, mert így hozhatjuk ki a legtöbbet az egységesség kínálta előnyökből. A menedzselt szolgáltatások esetében az előkészítés, bevezetés és üzemeltetés is a szolgáltató felelőssége, ezáltal a cég belső munkatársai a saját üzleti célokra fókuszálhatnak. A kiszervezéssel a vállalat rugalmassága és a szolgáltatás biztonsága is nő.
Bár az integrált megoldások több előrejelzés szerint is egyértelműen vezető szerepet töltenek majd be, egyelőre a hazai kis- és középvállalatok inkább a mobilalkalmazásokat és a határozott költségcsökkentést jelentő megoldásokat keresik. Egy felmérés szerint azért nem nyitottak az új technológiai megoldásokra, mert úgy gondolják, kis méretük miatt nem profitálnának a használatukból. Szerintük műveleteik nem annyira bonyolultak, hogy komolyabb technológiákra legyen szükségük – áll a Nimbus Ninety Market Trend riportban. Az Enterprise Group szakértői viszont azt mondják: a régóta üzemelő kommunikációs rendszerek elérték határaikat. Képtelenek megfelelni a vállalatok és az alkalmazottak mobilitási és rugalmassági elvárásainak.
A szolgáltatók közötti harc Magyarországon egyelőre a mobilinternet területén zajlik inkább, nem a hangpiacon. Van, hogy az ügyfelek az eddigi tarifáért nagyobb csomagot kapnak, vagy a hang-, SMS- és MMS-előfizetés mellé jár ingyenes adatcsomag. Bár a Strand Consult dán kutatócég idénre már az ingyenes mobiltelefonok trendjének végét jósolja, ennek Magyarországon még nincs nyoma. Valamennyi szolgáltató számos ingyenes vagy jelentős kedvezménnyel értékesített készülékkel csalogatja előfizetőit. Az ingyenes készülékek eltűnése amúgy jelentős hatással lehet a gyártókra is, mivel az újdonságok értékesítésekor főképp erre a csatornára építenek.