Egy egyszerű trükk, amiért szeretni fogják az emberei

A vezetők feladatai között talán az egyik legnehezebb, hogy értékelni kell a munkatársakat. Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy csináljuk. Ha jól, mindenki jobban jár. A Piac&Profit szakértőjének tanácsai segítenek.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem hiszem, hogy álmatlan éjszakái vannak az irodabútorzat lakkozása miatt. Nem hiszem, hogy éjszakánként álmatlanul forgolódik az ágyában a fénymásolópapír miatt. Az Ön aggodalmai az emberek miatt vannak. Ezek jelentősen csökkenhetnek, ha megtanuljuk, hogyan lehet jól bánni az emberekkel.

Kép:Pixabay

Itt van két egyszerű tipp.

Soha ne értékelje magát a személyt! Értékelheti azt amit csinált az adott munkavállaló, de soha ne magát az embert. Mondhatja azt, hogy "Nézd már milyen hülyeséget csináltál!" De soha ne mondja azt, hogy "Nézd már milyen hülye vagy!" Mondhatja azt, hogy "Ami kijött a kezed alól elég nagy marhaság." De soha ne mondja azt, hogy "Mekkora nagy marha vagy!"

Hogyan mondjam el?
A feedback vagy visszacsatolás során más személyekkel tudatják a viselkedésmódjukkal, munkastílusukkal kapcsolatos érzéseket és észrevételeket. A fogalmat Kurt Lewin, a laboratóriumi oktatás megalapítója vette át az űrhajózás szakszótárából. Ott azt a folyamatot jelenti, amikor a rakéta jeleket küld a Földre, amelyeket egy irányító berendezés fogad, és ha az űrhajó eltért a kijelölt pályától, akkor igazít azon. A munkahelyi közösség szintén irányító berendezésnek tekinthető, amely jeleket küld, ha a csoport tagja eltért az iránytól, a közösen elfogadott céltól. Ezeket a jeleket – visszajelzéseket – az egyén az irány korrigálására használhatja. A visszajelzés lehetőséget teremt arra, hogy olyannak lássa magát, amilyennek mások látják őt. Fontos szerepe van az önismeret fejlődésében, ennek ellenére sokan szívesebben dugják homokba a fejüket, mint hogy szembenézzenek mások véleményével. A hatékony visszajelzés alapkövetelménye az egyenrangú kommunikáció. Erről itt olvashat bővebben.
Érzi a különbséget? Az egyik megfogalmazás tiszteletben tartja a személyt, a másik leértékeli. Az egyik módot ad a dolog kijavítására, a másik csak elítél. Egyszerű kis trükk, mégis szeretni fogják érte az emberei.

És íme egy másik ötlet a beosztottaink kezelésére. Ha valami probléma van, tegyünk fel kérdéseket! Vezessük rá őket! Ha azonnal, minden előzmény nélkül támadunk, a hatás-ellenhatás törvénye alapján a másik védekezni kényszerül, visszatámad. Ez pedig eleve kizárja, hogy elfogadja, amit mondunk.

Ha azt mondjuk: "Ez így teljesen rossz!", azt biztosan senki nem szívesen fogadja el. Inkább kérdezzük meg tőle: "Szerinted ennek így örülni fog az ügyfél? Szerinted ez így száz százalékosan jó? Te örülnél neki, ha ilyent kapnál?" Ha a választ saját maga fogalmazza meg, a problémát tulajdonképpen maga ismeri fel, mindenki sokkal inkább hajlamos lesz egyetérteni Önnel abban, hogy tényleg van javítanivaló az adott feladat elvégzésén.

Piroska Gyula www.piroskagyulatrening.hu

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo