Visszajelzés cikkek


Miért nem kapunk visszajelzést az állásinterjú után?

Miért nem kapunk visszajelzést az állásinterjú után? 

Nem csörög a telefon, nem jön az e-mail - Miért nem adnak a cégek visszajelzést az állásinterjú után? Valószínűleg még nem látják ennek hosszú távú negatív hatásait.
Elsősorban egyéniség vagy, nem típus

Elsősorban egyéniség vagy, nem típus 

Mindenki elsősorban egyén, megismételhetetlen elegye különféle személyiségjegyeknek és csak másodsorban képviselője egy típusnak vagy generációnak. Ennek értelmében nincsenek univerzális receptek arra sem, hogy kit hogyan motiváljunk, terheljünk feladatokkal, kérjünk számon és jutalmazzunk. A generációs különbségekről is sok szó esett a Piac & Profit Csapatépítési trendek – 2019 című konferenciáján.
Amiről nem beszélünk a főnökkel, pedig kellene

Amiről nem beszélünk a főnökkel, pedig kellene 

A munkaerőhiány ráirányította a figyelmet a munkáltató és a munkavállaló közötti kapcsolat korábban is ismert, de elhanyagolt részére, a pszichológiai szerződésre. Ha tudatosan kötjük meg, annak érzékelhető hatása lesz a dolgozói elégedettségre ezzel közvetve a vállalat sikerére – hívta fel a figyelmet szakértőnk.
A főnök üldözi el a legtöbb dolgozót

A főnök üldözi el a legtöbb dolgozót 

A pénz miatt hagyják ott a dolgozók a munkájukat, de nem a pénz miatt maradnak. Paradox? Pedig ez az igazság. Egy alapszint felett szinte kizárólag a vezetőn múlik a munkaerő-megtartás.
Így fogadjuk a kritikát, hogy legyen értelme

Így fogadjuk a kritikát, hogy legyen értelme 

A kritikát nagyon nehéz elfogadni, különösen, ha jól megkomponált nyilvános szereplésünket, előadásunkat éri. Pedig sok esetben tényleg jobbá válhatunk általa. Mutatunk három tippet, amit ha megfogadunk, hatékonyabban adhatunk – és fogadhatunk el – visszajelzést, és így jobb előadóvá válhatunk.
Gyakoroljuk a tökéletlenséget, megéri!

Gyakoroljuk a tökéletlenséget, megéri! 

Nem beszélünk félre, tényleg arról lesz szó, miért érdemes belátni, hogy nem tudunk mindent. A magunk szempontjából is megéri, de a cégnek is jót teszünk vele.
Amikor a köszönöm a legjobb válasz

Amikor a köszönöm a legjobb válasz 

Ha visszajelzést adunk vagy kapunk a cégen belül, fontos a megfelelő fogalmazás. Vannak viszont helyzetek, amikor a legegyszerűbb és a legkedvesebb frázis a nyerő: a szimpla köszönöm. Mutatunk néhány ilyet.
A legőszintébb tükör, amit mégis megölelnél

A legőszintébb tükör, amit mégis megölelnél 

Őszintén és természetesen jelez vissza mindenről, amit csinál vele az ember. Mintha tükör lenne minden mozdulatunk és gondolatunk előtt - erre képesek a lovak, amely tulajdonságuk a vezetői önfejlesztés során is használható. Rosszul hangzik a teljes őszinteség? A lovas tréning végén mégis leginkább arra vágyunk, hogy megöleljük az állat nagy, okos fejét.
Cselekvési terv az utolsó negyedévre

Cselekvési terv az utolsó negyedévre 

A nyárnak visszavonhatatlanul vége, már az utolsó szabadságon lévő kollégáról is lekopott a barnaság. Üdv a negyedik negyedévben! Nyakunkon az év vége, ideje átgondolni az ez évre még hátra lévő teendőket.
Ennyin múlik, hogy boldogabbak legyünk a munkahelyen

Ennyin múlik, hogy boldogabbak legyünk a munkahelyen 

A boldogtalan munkavállaló nem hatékony munkavállaló, vagyis rengeteg elpocsékolt pénzt jelent. Tehát nem pusztán emberbaráti jóságból, hanem jól felfogott üzleti érdekből is érdemes a vezetőknek figyelmet fordítaniuk arra, hogy boldogabbá tegyék az alkalmazottakat. Itt van 5 egyszerű dolog, már holnap elkezdheti!

Így sarkalljuk jobb teljesítményre a lazsáló kollégát 

Az elvártnál gyengébb teljesítmény ritkán kap akkora mértékű büntetést a versenyszférában, mint amit megérdemelne. Ugyanakkor az is igaz, hogy attól, hogy egy teljesítmény gyengébb, nem biztos, hogy le kell mondanunk a dolgozóról. Íme néhány tanács, hogyan sarkalhatjuk jobb teljesítményre munkavállalónkat, mielőtt végleg feladnánk.

Néha a kritika jobb az elnézésnél 

Sok vezető azért kerüli a konfrontációt, nehogy elveszítse népszerűségét az alkalmazottai körében. Pedig olykor a konfliktuskerülés következményei akár súlyosabbak is lehetnek, mint maga a konfliktus.

Ne legyen utálatos rituálé a visszajelzés! 

A munkavállalók és a vezetők körében - a világon mindenütt - az utálatos rituálék egyike a visszajelzés. Sok vezető nem szereti, mert nem tartja elég hatékonynak, a munkavállalók pedig sokszor úgy vélik, hogy nem kapnak használható, beépíthető útmutatást. Pláne, ha mindehhez rossz érzelmi környezet, és nem megfelelő kommunikáció is párosul.

Szükség van büntetésre? 

Sokszor és sokat beszéltünk már arról, hogy az igazán eredményes munkahelyi környezet kialakításához motivációra, dicséretre és érdekes feladatokra van szükség. De szakértőnk most azért hozzáteszi, néha büntetésre is...

A dicséret hiányzik, mint egy falat kenyér 

Ön dicséri az embereit? Szakértőnk szerint komoly gond a magyar vállalkozásokban, hogy a vezető nem nyugtázza a jót, a sikeres munkát. Teljesen természetesnek veszi. Bezzeg a hibákért, az elcsúszásokért, a rossz teljesítésért azonnal szól.

Az elnézés ára 

Egy vezetőnek belátónak és empatikusnak kell lennie, de annak is megvan a határa, hogy meddig és milyen ügyek esetében lehetünk elnézőek.

A negatív kritika segíteni is tud 

Senki nem szereti a folyton panaszkodó, kritizáló embereket, ugyanakkor tény, hogy a negatív kritika hasznos is lehet egy menedzser vagy egy cég teljesítménye szempontjából. Persze, csak ha jól csinálják.

Egy egyszerű trükk, amiért szeretni fogják az emberei 

A vezetők feladatai között talán az egyik legnehezebb, hogy értékelni kell a munkatársakat. Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy csináljuk. Ha jól, mindenki jobban jár. A Piac&Profit szakértőjének tanácsai segítenek.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Kitört a háború a magyar bankok között a diákhitelesekért

Kitört a háború a magyar bankok között a diákhitelesekért 

Ponthatár afterparti: kedvezményesővel versenyeznek bankok a diákhitelhez számlát nyitókért.

Adózás

Augusztustól jön a szigorítás, kétszeresére nőnek a bírságok

Augusztustól jön a szigorítás, kétszeresére nőnek a bírságok  

Augusztus 1-től duplájára emelkedik az adókötelezettségek nem vagy nem megfelelő teljesítése esetén kiszabható mulasztási bírság általános mértéke.

Jogi kisokos

A háborúra hivatkozva magasabb bírságot fizethetnek a cégek

A háborúra hivatkozva magasabb bírságot fizethetnek a cégek  

Augusztus 1-től 13 százalékról 15 százalékra emelkedik a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által kiszabható bírság összegének felső határa.

Cégblog

Ilyen benzinkutat sem látott még

Ilyen benzinkutat sem látott még  

Az eddigiekhez képest más modellen alapul az Auchan legújabb csepeli töltőállomása.

Társadalom

Ezért szeretik az emberek az Európai Uniót

Ezért szeretik az emberek az Európai Uniót  

Az európaiak a demokráciát és a gazdasági hatékonyságot tartják az EU fő erősségének.

Infokom

Hogyan készítheti fel cégét az AI-korszakra?

Hogyan készítheti fel cégét az AI-korszakra?  

Alig van túl a vállalati szektor az agilis átálláson, az egyre szélesebb körben alkalmazott forradalmi technológiai megoldások máris újabb szemléletváltást sürgetnek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo