Valentin-napi siker? Még mindig nem késett le!

Valentin-napi kapkodás? Korántsem csak a szerelmesekre jellemző! De ahogy vannak kiváló utolsó pillanatos ajándékok, remek, még most is használható marketingötletek is kapcsolhatók a szerelmesek napjához.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szeretjük vagy nem, a Valentin-nap mostanra hazánkban is megkerülhetetlenné vált. Ha vállalkozók vagyunk, legalábbis botorság lenne figyelmen kívül hagyni ezt az ünnepet.

Annál is inkább, mert a Mastercard Love Index idei felmérése szerint minden eddiginél többet költenek a magyarok szerelmükre az év legromantikusabb napján. Rengetegen az utolsó pillanatban. Legyen szó akár egy apró figyelmességről, akár egy extravagáns meglepetésről. Többek között ezt állapította meg a Mastercard Love Index, amely a bankkártyás tranzakciók alapján hároméves periódusban vizsgálja a Valentin-napi költési szokásainkat. A felmérés idén feltárta, hogy romantikus kiadásaink 49 százalékkal nőttek 2014 óta.

A Mastercard adatai szerint a Valentin-nappal összefüggő vásárlások jelentős részére az utolsó pillanatban, február 13-án kerül sor. Összesen 47,4 millió tranzakció történt ezen a napon világszerte az elmúlt három évben – ebből 150 ezer volt a magyarországi tranzakciók száma. Míg az európai virágeladások stagnáltak az elmúlt három Valentin-napon, hazánkban egyre többen választják a kedveskedés e klasszikus formáját: 36 százalékkal fordítunk többet csokrokra. Összességében a Valentin-nap is felértékelődött a magyarok körében: 66 százalékkal költünk többet ezen a napon mint három éve, ez 17 százalékkal az európai átlag fölött van. A Valentin-napi ajándékok online beszerzése is robbanásszerűen megugrott Magyarországon, 125 százalékkal nőtt a netes vásárlások száma. De nemcsak az interneten, az éttermekben is kétszer annyit költünk, mint 2014-ben. Utóbbi kiadások teszik ki a magyarok Valentin-napi költésének 70 százalékát.

Kép: Pixabay

Aki előrelátó volt, biztosan jól felépített akciókkal készült az év első nagy vásárlási lázára – ha idén nem tette, jövőre érdemes –, de ha ez nem történt meg, akkor sincs minden veszve. A Valentin-napot érdemes a közösségi médiában is „méltóképp” megünnepelni, erre pedig szuper utolsó pillanatos ötleteket adunk.

Készítsünk és osszunk meg „must have” tartalmakat

A romantikus idézetek, szerelmes versek, inspiráló, érzelmes szövegrészletek nemcsak a párkapcsolatban élőknél, de az egyedülállóknál is csodát tesznek a szakértők szerint. Nem csak a láthatóságot növeli – a hírfolyamokat szerkesztő algoritmusok is tudják, mi ilyenkor a menő téma –, de komoly ugrást okozhatnak a reakciókban is. Az emberek boldogan lájkolnak, megosztanak, ha pedig sikerül olyan idézetet, képet, bármit találnunk, ami nemcsak a szerelmesek ünnepéhez, de a márkánkhoz is kapcsolódik, a vásárlói elkötelezettség is növekedésnek indul.

Kínáljunk ingyen „ajándékot”

Sokan vannak, akik bizony nem készülnek előre, vagy épp nem akarnak túl nagy erőfeszítést tenni a Valentin-napi ajándék érdekében, mégis szeretnének adni valamit a másiknak. Ezek az emberek kapva kapnak majd rajta, ha egyszerűen személyre szabható és aztán továbbküldhető minivideókat, online képeslap-készítési és -küldési lehetőséget vagy más hasonlót kínálunk.

Használjuk a hashtegeket

Hiába készülünk kiváló akcióval, ha a vásárlók észre sem veszik, micsoda lehetőséget szalasztanának el, ha nem keresnék fel a boltunkat. A hashtag abban segít, hogy egy kulcsszó vagy kifejezés elé illesztve sokkal egyszerűbben lehet rákeresni az adott témára, így a cégünkre is. Ha a posztjaink, a bejegyzéseink, a képeink alatt létrehozzuk a #hashtaggel ellátott kulcsszavakat, arra rákattintva az érdeklődők minden olyan posztot megnézhetnek, amelyet ugyanazzal a hashtaggel láttak el. (Itt olvashat róla részletesebben.) A Valentin-napi akciók esetében vétek lenne kihagyni! Akik az utolsó nap kutatnak ajándék után, jó eséllyel így próbálják meg gyorsan áttekinteni a legjobb ajánlatokat.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo