Timár Gigi cikkei


Timár Gigi cikkei

Mennyi lesz idén a fizetési borítékban?

Mennyi lesz idén a fizetési borítékban? 

Ezekben a napokban jutnak hozzá a munkavállalók az első, 2014-es szabályok szerint számított fizetésükhöz. Nem volt idén sok változás szja fronton, de a családi járulékkedvezmény miatt örülhetnek a többgyermekes, alacsony jövedelmű családok, bonyolultabb adminisztráció vár viszont a vállalkozásokra.
Hogyan védjük ki a likviditási problémákat?

Hogyan védjük ki a likviditási problémákat? 

A 2014-es évre vonatkozó adózási szabályváltozások hatással vannak arra is, hogy a cégek hogyan tudnak áfa befizetéseikkel és visszaigénylésükkel gazdálkodni. A szabályozás ismeretével és néhány jó tippel elkerülhető, hogy az áfa miatt keletkezzenek likviditási gondok a cégünkben.
Akár milliós megtakarítást is hozhat a jó bankhasználat

Akár milliós megtakarítást is hozhat a jó bankhasználat 

Sok szó esik mostanában arról, mekkora terhet jelent a cégeknek a tranzakciós adó bevezetése, számos cég gondolkozik az újabb teher elkerülésének lehetséges módjain. Gergely Péter a Bankráció.hu szakértője szerint viszont sokkal inkább a bankhasználati szokásainkat kellene racionalizálni a jelentős megtakarítás érdekében. Ha ebben tudatosak vagyunk, a plusz adónál lényegesen nagyobb terheket is megspórolhatunk.
Pénz a résben

Pénz a résben 

Aki a kicsit nem becsüli, az a nagyot nem érdemli. A mondás teljes igazságtartalmát most nem boncolgatnánk, de az biztos, hogy jó kereskedő a kis üzletet sem kezeli mellékesként. Főleg nem válságos időben. Pláne akkor, ha egy másik mondást is ideidézünk: sok kicsi bizony sokra megy!
Semmi sem szent?

Semmi sem szent? 

A vállalkozók tudvalevőleg az átlagnál nagyobb kockázatvállaló hajlandóságú, újító szemléletű emberek. Az is közhely, hogy az üzleti életben nagyon is szerencsés, ha valaki olyan első benyomást tud gyakorolni (persze, csak ha az pozitív), amit nem felejtenek el. Mégis, ha valaki külsejében vagy viselkedésében kicsit mást mutat, mint az „üzleti életben elvárt”, akkor annak minimum zseninek kell lennie ahhoz, hogy a bizniszvilág elfogadja. Legalábbis így volt ez sokáig.
A legextrémebb bónuszok

A legextrémebb bónuszok 

De mit adtak nekünk a rómaiak? – hangzik a kérdés a Monthy Python társulat kultikus filmjében. Hasonlóan hosszú felsorolás következhet arra a felvetésre, hogy mit ad a munkáltató. A béren kívüli juttatások között néhány extrém példa is van.
Adjuk meg, ami a testé!

Adjuk meg, ami a testé! 

A fenntarthatóság azt jelenti, hogy nem szipolyozzuk ki a természeti kincseinket, nem éljük fel a gazdasági javakat, nem zsigereljük ki a munkatársainkat, és nem fosztjuk ki saját szervezetünket sem. Amit elhasználunk, azt vissza kell pótolni, legyen szó a környezetünkről vagy saját magunkról.
Mit szervezzünk ki?

Mit szervezzünk ki? 

A kiszervezés (outsourcing) az elmúlt évek egyik sokat hangoztatott, de keveset magyarázott üzletvezetési fogalma. Persze, azt értjük belőle, hogy valamivel nem nekünk kell foglalkozni a cég számos teendője közül, és több időnk marad a kulcstevékenységekre. De mit csinál az, akinek kiadunk egy adott területet?
3 kulcsszó az őszinte társadalmi felelősségvállaláshoz

3 kulcsszó az őszinte társadalmi felelősségvállaláshoz 

Egyre több az olyan felelősségteljesen működő vállalat, amely nemcsak szlogenek szintjén, hanem valóban odafigyel működésének tágan és szűken vett érintettjeire.
6 üzleti modell, amely a fenntartható gondolkodás szülötte

6 üzleti modell, amely a fenntartható gondolkodás szülötte 

A fenntarthatóság az üzleti életben sokszor még mindig valamiféle kiegészítésként, lehetséges „extraként” jelenik meg. Pedig akár üzleti modell is lehet.

Mit csinál nyáron a Mikulás? 

Szezonális vállalkozást üzemeltetni különleges életforma. Megfeszített munkatempójú, pihenés nélküli időszakok után jut némi idő a lazításra, majd jön a következő szezonra való felkészülés. Vagy éppen folyamatos a túlterhelés, mert két – vagy több – teljesen különböző bizniszben kell egyszerre helytállni.

Így nem időpocsékolás a meeting 

Az emberek manapság rengeteg megbeszélésen vesznek részt, amit a többség a háta közepére sem kíván. Pedig egy meeting lehet hatékony is, olyan, ami alkalmat ad a tanulásra sőt, akár energiával tölt fel – a Piac & Profit KKV-AKADÉMIÁJÁN megtudhattuk, hogyan.

Bizalom nélkül nincs csapat, csapat nélkül nincs siker 

Sok szó esik manapság az egész világot sújtó bizalomhiányról. Egy cégen belül azonban a „ragasztó” a bizalom a csapaton belül. Ez, és a munkatársak valódi megismerése alapja a jó csapat és így a sikeres cég létrejöttének – derült ki a Piac&Profit KKV-Akadémiáján. Elmondjuk, hogy csináljuk!

Ön mennyire stresszes? Tesztelje! 

Országos stresszfelmérést indított a Semmelweis Egyetem (SE)Magatartástudományi Intézete, a bárki által elérhető kérdőív kitöltése anonim, a válaszadók azonnali visszajelzést kapnak saját eredményeikről.

Olcsóbb benzin jön a héten 

November 13-án, szerdán a benzin ára akár változatlan is maradhat, de akár 4-5 forinttal is mérséklődhet. A gázolaj ára 2-3 forinttal lehet olcsóbb.

A következő negyedévben az eredmények már csak stagnálhatnak 

Eladói nyomás alá kerültek tegnap a tengerentúli börzék. AZ EKB váratlan kamatvágása mozgatta a devizapiacokat. Az MNB a jelzálogalapú devizahitelek esetében referenciakamathoz kötött árazást vezetne be és maximalizálná a felszámítható kamatmarzsot. Csökkenésre számítunk ma a tőzsdén.

ÉNmárka: már nem opció! 

Az énmárka építése többé már nem lehetőség, hanem a hatékony vezetés feltétlen velejárója. Azok, akiknek sikerült felépíteniük és folyamatosan fejleszteniük, kétségkívül gyorsabban tudnak előrelépni munkájukban, hatékonyabban képesek irányítani a csapatot.

A tudatos tervezés nem luxus 

Nincs stratégiai tervezés, sem utódlás sem egyéb területen a hazai kkv-knál - ez derült ki a CIB Stafétabot kutatásából. A cégvezetők azonban viszonylag realistábbak lettek, nem a folyamatos növekedést, csak a cég stabil működését és a vevők megtartását látják az igazi sikernek.

Cégátalakulás: ezzel is növelhető a hatékonyság 

Beolvadás vagy kiválás? Bt-ből Kft? Kinek jó ez? Bárkinek lehet! Előfordulhat, hogy vállalkozásának cégformája korlátozza üzleti terveit, de a változás akár az üzletfelek bizalmát is növelheti. A szervezeti forma változásának praktikus vonatkozásairól szólt a Piac&Profit KKV-Akadémiájának legutóbbi napja.

Légy magad a változás, amelyre vágysz! 

Vannak emberek, akik hivatásukat úgy végzik, hogy azzal pozitív rendszerszintű változást idéznek elő. A társadalmi vállalkozások, melyek miközben üzletelnek, a társadalmi igazságosság szempontjait érvényesítik a gazdaságban, feltehetően egyre fontosabb szerephez jutnak majd a világban. Mögöttük sok esetben egy olyan erős vízióval bíró ember, „változáshozó” áll, aki a külvilág logikájával sokszor ellentétesen, erős hittel képvisel fontos és végül sikert hozó ügyeket.

Mégsem "rosszfiú" a bioetanol? 

Sok támadás érte mostanában az eddig az egekbe emelt bioetanolt. A Magyar Bioetanol Szövetség szerint viszont alaptalanok a vádak és szándékos félrevezetésnek köszönhető, hogy Európa elfordul ettől a tiszta üzemanyagtól.

Határon túli fiatalok tanulhatnak a magyar cégektől 

19 fiatal kárpát-medencei vállalkozó kap lehetőséget, hogy hazai cégeknél tanulja meg a vállalkozás csínját-bínját a most indult Kárpát Régió Fiatal Vállalkozói Program keretében. A program célja a gazdasági ismeretek terjesztése révén támogatni a magyar fiatalok szülőföldön való boldogulását, a helyi üzleti lehetőségek kiaknázását, új vállalkozások és új munkahelyek létrehozását, hozzájárulva ezáltal a szomszédos országokkal való partnerségi együttműködés erősítéséhez.

Mit csinál nyáron a Mikulás? 

Szezonális vállalkozást üzemeltetni egészen különleges életforma. Az üzlet ritmusának köszönhetően a megfeszített munkatempójú, pihenés nélküli időszakok után jut némi idő a lazításra, majd jön a következő szezonra való felkészülés – ha sikerül elég tartalékot felhalmozni. Van, aki több, különböző szezonban futó profil váltogatásában találta meg a megoldást.

Miért kéne minden vezetőnek blogot írnia? 

Ha azt mondjuk, hasznos lenne, ha minden vezető saját blog írásába fogna, elsőre biztosan csak az a reakció, hogy arra aztán végképp nincs idő. Pedig valóban hasznos lenne, elmondjuk, miért!

Ezen múlik egy prezentáció sikere 

Ha valaki hangyabetűkkel teleírt diákról olvassa fel nekünk háttal állva, suttogva a mondandóját, miközben egy tollat pattintgat, magunk sem akarnánk tőle mást, csak hogy minél előbb tűnjön el. Van néhány jó tanácsunk, hogy eredményes és követhető legyen az előadásunk!

Vállalkozás kezdőtőke nélkül 

Hallgatva a panaszáradatot, úgy tűnhet, mintha egyáltalán nem is lehetne manapság vállalkozásba kezdeni. Vagy ha mégis, az csak olyanoknak sikerülhet, akik hatalmas kezdőtőkével és egy csomó minden mással rendelkeznek, ami nekünk nincs. Ahelyett, hogy feladnánk, fordítsunk egyet a dolgon: mindenkinek van VALAMIJE! Csak meg kell találni, és felépíteni rá az üzletet.

4 tanács a munka és magánélet egyensúlyának fenntartásához  

Az üzletembereknek komoly nyomással kell megküzdeniük, ha a munkájukat és a magánéletüket szeretnék összhangba hozni. Egy kutatás szerint mi magyarok más nemzeteknél nehezebben tudjuk összeegyeztetni a munkánkat az egyéb kötelezettségeinkkel.

Akciózni mindig megéri. De hogy csináljuk? 

Az akciók minden kereskedelmi területen a leggyakrabban használt értékesítésösztönző eszközök közé tartoznak. Mindenhol villognak a vörös „SALE” feliratok, a százalékjelek és a dátumok, hogy meddig él a különleges ajánlat. Mit tud az akció, amit nem lehet túlszárnyalni?

Az egységben van a céges kommunikáció ereje 

Telefon és internet, közösségi oldal és céges kommunikációs csatorna, magán- és üzleti tartalmak tárhelye olvadhat egybe a nagyobb hatékonyság érdekében a közeljövőben.

Miniszabit mindenkinek! 

A miniszünidő kifejezés valószínűleg a brit kultuszregény, a Bridget Jones naplója elsöprő sikerével honosodott meg a magyar nyelvben. Bridget szerint ugyanis miniszünidőre menni valakivel azt jelenti, hogy a másik igazán fontos – vagyis a legfenségesebb dolgok közé tartozik a világon. Ha a szingliség angol prototípusával nem is azonosulnánk teljes mértékben, annyiban valószínűleg a legtöbb ember egyetért Bridgettel, hogy néhány napra elszabadulni a hétköznapokból felérhet egy hosszú szabadsággal. Ha elég jól csináljuk.

Macskatetem ajándékba?  

A vállalati ajándékok esetében már korántsem csak a szándék a fontos, hanem a megfelelő tárgy kiválasztása is. A Regus felmérése szerint a legbizarrabb ajándékok között mumifikált fej és macskatetem is volt.

Külön szabályozás kéne a kis cégekre 

A mikrovállalkozásokra és az önfoglalkoztató egyéni vállalkozókra külön politikát kellene kidolgozni és alkalmazni – Németh László, az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) elnöke szerint.

Új szelek az utazásban 

Az utazás a legtöbb ember számára előkelő helyen szerepel a vágyak listáján. Ma már tulajdonképpen bárhová el lehet jutni a világon, a kérdés inkább az, hogy hogyan akarjuk felfedezni az ismeretlent vagy kipihenni a fáradalmainkat. Mutatjuk a legfrissebb trendeket!

Költség és haszon a világjobbításban 

A források korlátozottak, a világ problémái pedig számosak. Mire költenénk a világ jobbítása érdekében, ha lenne négy évünk és hetvenötmilliárd dollárunk? Björn Lomborg szerint a sorrendet annak alapján érdemes meghatározni, hogy mely tevékenységekkel lehet egységnyi ráfordítással a legnagyobb hasznot elérni.

Összhang nélkül nincs hosszú kapcsolat 

A vevő és az eladó közötti kapcsolatban az összhang és a megfelelés olyan tényezőkkel áll összefüggésben, mint a közös küldetés, jövőkép, kultúra, együttműködési módszerek, vezetésfelfogás, illetve elvárások. Minél nagyobb fokú az összhang és a megfelelés, annál erősebb a hűség.

Oszd meg és uralkodj! 

A közösségi hálóknak köszönhetően mára bármit bárkivel megoszthatunk a világon. Ez egyrészt a túlfogyasztás korszakának végét jelentheti, sokak számára viszont a túlélés eszköze lehet. A megosztás gazdasága megváltoztathatja a világot.

Hogyan találjunk jó üzleti ötletet? 

Az emberek azt hiszik, hogy csak a fantasztikus, eredeti ötletből lehet sikersztori. Valójában azonban a nagy üzletek talán kevesebb, mint egy százaléka indul ilyennel.

Üzleti tippek Szlovákia felé kacsintgató cégeknek  

Komoly perspektívája van a magyar vállalkozásoknak a szlovák piacon, ezt a gazdasági adatok is alátámasztják. Emellett a két ország javuló viszonya is arra ösztönözheti a magyar kkv-kat, hogy a hazai piacon kívül Szlovákiában is próbálkozzanak. A Piac&Profit és a BKIK konferenciáján ehhez kaphattak hasznos segítséget a cégek.

Mire jó a tablet a cégben? 

Nem is telefon, nem is netbook, hanem a kettő kombinációja, azok számos előnyének ötvözésével. A táblagépek kisméretűek, egyszerűen kezelhetők, így hasznos segítőtársai a mindennapi üzletmenetnek, és persze szórakoztató eszközök is.

Az üzlet otthon van 

Mondják, hogy a kreativitás nem ismer határokat. Ha kell, akkor kicsiben, „fű alatt”, nappaliról nappalira tör utat magának.

Hogyan tudunk takarékoskodni az irodánk költségein? 

Az iroda fenntartási költsége jelentős súlyt képvisel minden cég büdzséjében. A működés átgondolásával és némi tudatossággal azonban a kiadás számottevően csökkenthető.

IT: csak a költség számít? 

Leginkább a költségekre figyelnek informatikai rendszerük kialakításánál a kisvállalkozások az Ipsos Mori Microsoft megbízásából a felhőszolgáltatások elfogadottságáról szóló kutatásának eredményei alapján. Magyarországon 60%, az európai válaszadók 40%-a számára ez különösen fontos kérdés.

A jó felhasználói élmény csodaszerei 

Bármilyen eszköz használata közben, miközben kihasználjuk funkcionalitását, vagy éppen morgolódunk sutaságán egy élményt élünk át. Érzéseket vált ki a belőlünk. Ha jól tervezték, örömöt, ha rosszul, frusztrációt okozhat. Ma, amikor rengeteg dolgot valamilyen képernyőn keresztül használunk, ennek az úgynevezett felhasználói élménynek a kellemessé tétele valóban központi témává vált. Egy kisebb- nagyobb képernyőn keresztül kell ugyanis elérnünk, hogy az oldalunkkal kapcsolatba kerülők megértsék, mit akarunk, pozitív érzések alakuljanak ki bennük, és - végső és legfontosabb célként – vásároljanak. Szakértőnk tippjeivel segít!

Fizetésemelésért tetováltatták magukra alkalmazójuk logóját  

Manapság nem éppen az állandóság jellemző a munkaerőpiacra, a legtöbb embernek több állása van tíz év alatt, mint korábban egy egész élet alatt. Ennek ellenére (szerintünk) meglepően sokan döntöttek úgy a New York-i ingatlanbróker Rapid Reality alkalmazottai közül, hogy 15 százalékos fizetésemelésért magukra tetováltatják a cég logóját.

A komplex értékesítés segítheti a kis sörfőzdéket 

Egyre népszerűbbek és egyre inkább szem elé kerülnek a kisüzemi sörök a magyar piacon. Ha a sör is gasztronómiai értékkel bír, egy olyan réspiacot célozhatnak meg a készítői, ahol a kicsiknek is van esélyük.

A kismama, ha vállalkozó 

Egyre több kismama dönt úgy, hogy a gyermek megszületése után nem hagyatkozik az állami támogatásra, vagy hogy nem tér vissza az erős kötöttségeket jelentő alkalmazotti létbe, hanem vállalkozásba kezd. Ez jó a gazdaságnak és az önbecsülésnek. De senki ne gondolja, hogy a családi életet megkönnyíti.

Felkészülten érdemes csak nekiindulni Németországnak 

Az Unió legnagyobb gazdasága a magyar cégek számára is tartogat lehetőségeket – derült ki a Piac&Profit és a BKIK által szervezett Német-Magyar Üzleti Fórumon. Bár nem könnyű kis magyar cégként megvetni a lábunkat Németországban, a felkészült partnert, valamint a minőséget és a megbízhatóságot értékelik.

Tanulás vagy tudás a karrier titka? 

Minél több diploma, számos szakképesítés és még több nyelvvizsga felhalmozása a célja a hazai munkavállalók többségének, holott a túlképzettség sok esetben hátrány. Papírok helyett a kompetenciákra kellene fókuszálni.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Pénzszerzés

Elmondhatja, mit gondol az otthonfelújítási programról

Elmondhatja, mit gondol az otthonfelújítási programról  

Mától május 6-ig véleményezhető az otthonfelújítási program felhívástervezete.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo