A jó felhasználói élmény csodaszerei

Bármilyen eszköz használata közben, miközben kihasználjuk funkcionalitását, vagy éppen morgolódunk sutaságán egy élményt élünk át. Érzéseket vált ki a belőlünk. Ha jól tervezték, örömöt, ha rosszul, frusztrációt okozhat. Ma, amikor rengeteg dolgot valamilyen képernyőn keresztül használunk, ennek az úgynevezett felhasználói élménynek a kellemessé tétele valóban központi témává vált. Egy kisebb- nagyobb képernyőn keresztül kell ugyanis elérnünk, hogy az oldalunkkal kapcsolatba kerülők megértsék, mit akarunk, pozitív érzések alakuljanak ki bennük, és - végső és legfontosabb célként – vásároljanak. Szakértőnk tippjeivel segít!

Kép:Regus

A weboldalak esetében a rosszul megtervezett felhasználói élmény gyors kilépéseket, alacsony konverziót eredményez. A gyakran problémákba ütköző felhasználók hamar elvesztik a türelmüket, zavarja őket a rossz minőség, és más, jobb alternatívákat kezdenek keresni. Ennek elkerülése érdekében mára külön szakemberek foglalkoznak a felhasználói élmény tervezésével. Az ilyen szakemberek alapvetően a fejlesztőkkel és dizájnerekkel együtt alkotják meg egy oldal végső képét és működését. Nem árt tudni, hogy mi az, amire mindenképp figyeljünk, ha saját oldalunkról van szó!

Fábián Csongor, a mára világhírű magyar startup cég, a LogMeIn felhasználói élmény tervezője 4 „csodaszert” mutat, amit érdemes használni.

1. Érzelmek - az „emotional design”, vagyis az, hogy ha olyan dolgot tudunk létrehozni, amihez a felhasználónak érzelmi kötődése tud kialakulni, sok további hibát megbocsáthatóvá tesz. Ha kötődik, nem menekül el az első negatív impulzusnál. A tervezők barátságos elemeket, „házigazda” figurákat egyaránt előszeretettel használnak. Ha egy aranyos és vicces lény közli, még azt is kellemesebb hallani, hogy az oldalunk épp nem elérhető.

2. Affordancia - a magyarul egy szóval elmondhatatlan fogalom a tárgyaknak azt a tulajdonságát/lényegét jelenti, amit kezdeni lehet velük és el is mondják magukról. A kalapács affordanciája, hogy - az erőkar révén - alkalmasnak lássam arra, hogy nagyokat üssek vele. Az elektromos eszközök sík felületén ezt sokkal nehezebb átadni, de törekedni kell rá, hogy beépítsük a felhasználói felületbe. Egy gomb például hasonlítson a valóságos gombra – legyen enyhe térhatása, emelkedjen ki a környező felületből. Sugallja, hogy „megnyomható vagyok”.

3. Trend – érdemes követni az éppen aktuális trendeket a felületek megjelenésében. Bárki bármit mond, az emberek tudattalanul is jobban érzik magukat „trendi” környezetben. Akkor is, ha egy weboldal felületéről van szó. A trendek pedig – nincs mit tenni – gyakran változnak. Most éppen a letisztult, egyszerű, tiszta felületek divatosak, míg korábban a minél realisztikusabb megjelenés volt a menő. Persze mindenféle vonalnak van helye, figyelembe kell venni a céges arculatot és természetesen a tartalmat is. Forma és funkció egysége az elsődleges.

4. Gyűjtőszenvedély – az emberek szeretnek játszani, de még ennél is jobban szeretnek gyűjtögetni. Érdemes kihasználni ennek vonzerejét, amire kis gondolkodással minden iparágban lehet alkalmat találni. Helyezzünk kilátásba valamilyen ajándékot a belépőknek/regisztrálóknak/kattintóknak. Az érzés, hogy kapnak is valamit, pozitívabbá teszi a hangulatot.

Az előadás anyagát itt megtekintheti!

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo