Timár Gigi cikkei
Timár Gigi cikkei
Ezekkel a trükkökkel azonnal kedvelnek majd!
Vannak emberek, akiknek elég belépnie egy szobába és körülnézni, máris mindenki kedveli őket. Könnyű neki, gondoljuk, szerencsés alkat. Valójában viszont néhány aprósággal mi is ilyenné válhatunk.
5 stratégiai lépés a nemzetközi márkaépítéshez
A külföldi piacon való megjelenéshez szükség van tőkére, gyártási kapacitásra, szervezetfejlesztésre és még számos dologra. A rengeteg befektetett idő és pénz azonban mit sem ér tudatos márkaépítés nélkül.
A magyar GDP is megsínyli a Brexitet, komoly harc lesz az uniós forrásokért
Közel fél százalékponttal lassulhat a magyar növekedés is a Brexit miatt - erősítette meg Szijjártó Péter a nemzetgazdasági miniszter korábbi becslését. Komoly harcok lesznek a következő uniós költségvetési ciklus pénzeinek elosztásakor is, hiányozni fog a brit befizetés. A miniszter azt mondta, a kormány figyelni fog a kint dolgozó magyarok érdekeire a tárgyalások során, de egyébként sem valószínű, hogy mindenkit hazaküldenének.
A Messenger a következő, amit nem hagyhatunk ki?
A digitális marketinggel az a baj, hogy mire valamit elkezdenek megszokni és megszeretni a cégek, addigra a közönség már másra ugrik. Épp ez a helyzet most a Facebookkal, amit azért kár lenne temetni: aki jól használja, annak bőven megéri.
Magánéletbarát munkahely? Miért is ne!
A munka és magánélet összeegyeztetése – másképp fogalmazva a családbarát munkahely – hosszú ideje globális slágertémának számít, itthon azonban még mindig gyerekcipőben járnak a cégek abban, hogy az elvi elkötelezettség mellett a gyakorlatban is változtassanak megszokott működésükön. Nálunk a kisgyermekes munkavállalók helyzete sem könnyű, miközben külföldön már más problémák vannak napirenden.
Nagy baj, ha a főnök mindent jobban tud
A jó főnököt az mutatja meg, hogy mit képes kihozni az embereiből. A cég érdekében a saját hiúságát alá kell rendelnie az alkalmazottakénak - mondta a Piac & Profit által szervezett Cégvezetői Csúcs konferencián Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója, aki igazán tudja, hogyan fejleszthet igazán nagy céget egy vezető.
A magyar cég, „ami megmentette Amerikát”
Ha van született vállalkozó Magyarországon, Kürti Sándor, a Kürt Zrt. elnöke az. A Cégvezetők Csúcstalálkozóján a legjobb sztorijait osztotta meg arról, hogy a „kurázsi” hogyan tehet világhírűvé és világsikerűvé egy céget.
Közbeszerzésre felkészülni! Vigyázz, kész...
Alaposan felforgatta a korábbi rendszereket az új közbeszerzési törvény. Fél év után már van némi tapasztalat és a praktikusan nem működő, változtatásra szoruló elemek is látszanak, az igazi közbeszerzési dömping pedig heteken belül indulhat.
A megfontolt hipszter
A Warby Parker alapítói a tömegek számára elérhető szemüvegeket akartak készíteni úgy, hogy a cégük problémákat oldjon meg ahelyett, hogy újabbakat kreál. Minden eladott termék után egyet a rászorulók kapnak, van ingyen ebéd és ingyen szállítás. Az ötletből öt évvel a cég indulása után milliárdos és ikonikus üzlet lett úgy, hogy egyelőre csak Amerikában értékesítenek.
Így építsünk szakértői brandet
Egyre több cég jön rá, hogy a tartalom milyen jó marketingeszköz, így egyre több van belőle. Többek között nagyjából kétmillió blogposzt születik naponta. De szakértői tartalom, na az még mindig kevés. Pedig ez az, ami igazán hasznos – mondta a Piac & Profit KKV-Akadémiáján tartott előadásában Sipos Zoltán, a Kreatív Kontroll ügyvezetője.
Nemzetközi szinten szállnak rá az adócsalókra
A transzferár-szabályozás és a határokon átnyúló ügyletek ellenőrzése került az adóhatóságok fókuszába nem csak Magyarországon, hanem régiós, sőt OECD szinten is. Az adóelkerülés elleni fokozott küzdelem jelentős többletterhet jelent a vállalatoknak – mondták el a Mazars szakértői a cég régiós adózási környezetet vizsgáló jelentésének bemutatóján.
Másnak bejött? Akkor már kár próbálkozni
A legújabb marketinges varázsszó a growth hacking, ami főként a kisebb büdzsével rendelkező vállalkozások számára lehet vonzó, hisz a lényege, hogy a cég gyakorlatilag nulla ráfordítással ér el rakétaszerű kilövést. Hogy hol a bibi? Ha nincs ötletünk, hogy mi legyen az áttörés, nehéz mástól bármit ellesni.
Pályázat segít átlépni a digitális korba
Mintegy 3000 hazai mikro-, kis- és középvállalkozást (kkv) célzó infokommunikációs szemléletformáló és kompetenciafejlesztő program indult. A Széchenyi 2020 Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében megvalósuló, Modern Vállalkozások Programja – Vállalkozz digitálisan! elnevezésű projekt célja a magyar kkv-k informatikai képességeinek fejlesztése, ezáltal versenyképességük javítása, digitalizációjuk elősegítése.
Erre költünk még mindig, boldogan
Tényleg fontosabbá váltak az élmények, mint a dolgok birtoklása? Nos, valójában úgy tűnik, a kettő összefonódott, és a fogyasztók élményt akarnak akkor is, ha épp csak egy fagylaltot vásárolnak. Nem egyszerű marketingcsavarról van szó. Az élmények tényleg boldogabbá tesznek bennünket.
Testünkkel védhetjük az adatainkat
Biztonságos jelszó? Ugyan már! A szakértők szerint a jövőben egészen más módszerekkel védhetjük majd az adatainkat. Például a testünkkel.
A sikeres honlap titka - egy Év honlapja díjas tervező tippjei
Mára már nem kérdés, hogy egy vállalkozásnak szüksége van weboldalra. Azonban kevés, ha létezik. Ahhoz, hogy eredményeket is hozzon – vagy éppenséggel ne riassza el a potenciális vásárlókat – jónak is kell lennie. És, hogy mitől is jó egy honlap? Nagy Barna, a Kreatív Vonalak Kft. ügyvezető igazgatója, sokszoros év honlapja díjas tervező foglalta össze a legfontosabb, 2016-os irányokat a Piac & Profit KKV-Akadémiáján.
Y-ok: azért a pénz az úr
Gyors karrier, trendi cég és rugalmasság – ez még a fizetésnél is vonzóbb a fiataloknak, legalábbis állítólag. Valójában viszont úgy tűnik, a többség sokkal inkább két lábbal áll a földön. Mi a különbség az álmok és a valóság között az Y generációban?
Miért nem élhetünk ma kommunikáció nélkül?
A globalizáció, a gazdasági válság utáni, körülöttünk változó világ elnyeli azt, aki nem, vagy nem úgy kommunikál. Lássuk a legfontosabb kihívásokat és megoldásokat!
Fenntarthatóság: nem lesz varázsütésre
Nem kérdés, hogy rátérünk-e a fenntarthatóság útjára, már azon haladunk. Ugyanakkor hatalmas áttörést várni hiábavaló, arra kell készülnünk, hogy a „következő nagy lépés sok kis lépésből áll majd” – mondta Dr. Bartus Gábor a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács titkára az Action 2020 Szakmai Fórumán.
Akinek sok a vasárnapi bérpótlék, az ne is nyisson ki
Aki nem tudja kifizetni a 100 százalékos bérpótlékot az alkalmazottaknak vasárnapra, annak nem is éri meg kinyitni – mondja Dávid Ferenc, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) főtitkára, aki szerint muszáj máshogy osztozni a profiton a kereskedelemben, mint eddig. Szakszervezetekkel együtt ajánlást fogalmaztak meg, hátha akkor a kormány is hajlandó tárgyalni. Egyelőre ugyanis nem volt ilyen megkeresés.
Karrier? Stop!
El tudja képzelni, hogy egy teljes évig az iroda felé sem néz? Hogy az állása elvesztése nem tragédia, hanem lehetőség? Mint ahogyan az is, ha egy másik területen egészen elölről kell kezdenie mindent. Ideje belátni, hogy nemcsak az egyenesen ívelő karrier az üdvözítő út, sőt! A karrierszünet jót tesz a testnek, a léleknek, de még az üzletnek is.
Minden jó lesz - csak nem tudják, hogyan
Alapvetően optimisták a magyar kisvállalkozások, bár, hogy minek alapján látják szépnek a cég jövőjét, az kérdés - a többség ugyanis egyáltalán nem tervez előre. Pedig ez lenne az alapja annak, hogy a jellemzően tőkehiányos kkv-k a fejlődésüket segítő hitelhez jussanak.
Így választ ki ellenőrzésre a NAV
Sok eszközt kapott a NAV az elmúlt években a kereskedelmi szektor fehérítésére, a kereskedőket leginkább az EKÁER és az online kassza bevezetése érintette érzékenyen. A rendszerek működnek, az Adóhatóság - dr. Horváth Gábor, a NAV főosztályveztő helyettese szerint - minden folyamatnál ott van. De mire figyelnek az említett rendszerek használata során? Mi az, ami "kiszúrja az ellenőrök szemét"?
Még egy papírtól megszabadulhatunk
A cunamiként érkező technológiai változásokból a kereskedelem sem maradhat ki. A webes értékesítés már szinte alap, már a mobilvásárlás sem nagyon kérdés. De a technológia még az olyan egyszerű dolgokat is átalakíthatja, mint egy sima blokk.
Piackutatás? Lehet ingyen is!
Ahhoz, hogy ne vaktában lövöldözzük el a marketingre szánt pénzeket nagyon fontos minél több és pontosabb adattal rendelkeznünk. A kkv-k hajlamosak azt hinni, hogy a piackutatás csak a nagyon játszótere, ahol súlyos pénzeket kell költeni az adatokra. Pedig néhány alapvető és nagyon hasznos dolgot teljesen ingyen is kikutathatunk.
Kell a magyar érték Kínában is
Kínába készül a hungarikummá is választott KÜRT adatmentés. Akár tízszeres kapacitásnövelés is szükségessé válhat, ha az új, exportra alapozott stratégia a tervek szerint halad.
Verseny 2.0: az Uber-hatás
A közösségi gazdaság szexi és korszerű, ezért ma az a megközelítés dívik, hogy az ellene küzdőknek inkább haladniuk kellene a korral. A képlet azonban ennél bonyolultabb. A szabályokat egyelőre jó részben kikerülő, új platformon versenyző cégek színre lépésével egyesek szerint a kapitalizmus legvadabb időszaka tér vissza.
Helló like, üdv reakciók!
6 éve jelentek meg a like gombok a Facebook felületén kívül, akkor 24 óra alatt egymillió weboldalra telepítették az új funkciót. Most az újdonság a többi reakció gomb, aminek a cégek kommunikációjára lehet hatása. Szakértőnk segít, mit kezdjünk vele!
„Engedjétek szörfözni az embereimet!”
Egy „őrült szörfös” találta ki és tette világhírűvé a világ legzöldebb túraruhamárkáját. A Patagonia története bizonyítja, hogy az elvekben való magabiztos hit sikerre vihet egy vállalkozást. Még akkor is, ha a cég – elsőként a világon – egész oldalas hirdetésben üzeni a vásárlóinak, ne vásároljanak, az alkalmazottak pedig akkor mennek szörfözni, ha akarnak.
Sok minden változik a vasárnapi nyitással
Bár a boltok vasárnapi nyitvatartását tiltó törvényt már múlt hét elején visszavonták, így elvileg már a múlt vasárnap kinyithattak a boltok, a dolog mégsem ennyire egyszerű. Számos kapcsolódó jogszabály és szerződés módosításának kell megtörténnie ahhoz, hogy ez tényleg jogszerű legyen.
Ettől lesz tényleg hatékonyabb az értékesítés
Az értékesítők ideje bizony nagyon drága a cégeknek, kár lenne feleslegesen pazarolni. A legjobb lenne, ha csak olyan ügyfelekkel kéne például személyesen találkozniuk, ahonnan nagy eséllyel jelentős megrendeléssel távoznak. Ha bizonyosság nincs is, megtehetünk néhány dolgot, hogy kevesebb legyen a „lukra futás”.
Hogyan álljunk fel egy krízisből?
Nincs olyan üzlet a világon, amely mindig egyenes vonalban haladna a fejlődés útján. Vagyis vállalkozni bizonyos szempontból nem jelent mást, mint rendszeresen megküzdeni miniatűr katasztrófákkal. Mutatjuk, mi a legfontosabb, ha épp összeomlani látszik a brand.
Óriási buli, óriási haszonnal
A kiállítási megjelenés is olyan, mint régen a jó buli – sose lehet tudni, hogy mi lesz a vége. Legalábbis nem egészen pontosan. De felkészüléssel és némi támogatással a mindenképpen meglévő hatalmas pozitív löket és piaccal és versenytársakkal való közvetlen találkozás mellett komoly közvetlen eredményeket is hoz.
Oszkó: nem hírnév, befektetés kell a fejlődéshez
Az elmúlt évek mesterséges táplálása miatt túlburjánzott itthon a startup világ - mondja Oszkó Péter az OXO Labs akcelerátor vezetője. Most az a kérdés, a Jeremie után az ökoszisztéma fejlődésére és tisztulására lesz-e finanszírozási képesség. A startup celebség önmagában még nem siker - a pénz az - véli a szakember.
Többet akar eladni? Lássa, kivel áll szemben!
Az értékesítők sikeréhez vezető első lépése az értékesítési helyzet felismerése. Az értékesítési helyzetek különbözőek, és a különböző helyzetek más-más értékesítői viselkedés tudatos alkalmazását kívánják.
Uniós pénz a kormány nélkül? Lehetséges!
A cégek nagy része az itthon elérhető uniós pályázatok lázában ég, pedig a hazai Operatív Programok révén elérhető összeg csak töredéke annak, amire közvetlen forrásként pályázhatnánk. Ráadásul 2020 után leginkább ilyenekre lehet majd építeni, épp ideje hát megtanulni a rendszert.
Kockázatkerülési kisokos webshopoknak
A webáruházaknak amellett, hogy állandóan optimalizálni kell a működésüket, hogy elérjék és aktivizálják a potenciális vásárlókat, azért nem szabad elfeledkezniük arról sem, hogy számos jogszabálynak kell megfelelniük. Dr. Ormos Zoltán az OrmosNet ügyvezetője az E-Commerce Expón tartott előadásában egy olyan rangsort állított fel, melynek alapján könnyebben eldönthető, hogy melyik szabály mekkora büntetési kockázatot jelent a cégeknek.
A 7 legjobb SEO tipp 2016-ban
A keresőoptimalizálás minden neten jelenlévő cég számára fontos, de a webes értékesítés során még inkább. Az új elvek szerint már nem elég a kulcsszavakra, vagy a szöveg-kép arányra figyelni. Szakértő segít, mi jöhet be!
Uncsi az etikus?
Egyes fogyasztók egyenesen cikinek kiáltják ki, ha valaki figyel arra, hogy etikus termékeket fogyasszon - állítja egy tanulmány. De mi áll a háttérben és mit tehetünk ellene?
Így fogják zabálni a külföldi vevők
A magyar piac mérete miatt a sikeres vállalkozások számára egyértelmű, hogy előbb-utóbb át kell lépni a határokat. Az internet korában ez könnyebb, mint valaha. De van néhány marketinges alapvetés, amit kár lenne figyelmen kívül hagyni.
Online kassza bővítés: nagy pénzre mennek
Két ütemben terjesztik ki az online pénztárgépek használatának kötelezettségét - jelentette be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. A várakozásokkal szemben nem a fodrászok hanem például a plasztikai sebészek és motorszerelők jönnek a következő körben.
Nagyot húz a net, mégse használjuk ki
Még ebben az évtizedben eljutunk addig, hogy az állások 90%-ának betöltéséhez szükség lesz digitális képességekre és egymillió álláshely marad betöltetlen ezek hiánya miatt. A magyar kkv-k azonban egyelőre még nem érzik a nyomást, az utolsók között kullogunk minden mutató szerint. Ideje feljebb lépni!
Ez várja a sógoroknál a vállalkozókat
Hogy miért Ausztria? Mert ez a legközelebbi hely, ahol már euróban fizetnek. De nem csak emiatt lehet vonzó a magyar cégek számára a „sógorok” piaca. Hogy mit várhatunk és mit várnak tőlünk az osztrák piacon, arról a bécsi külgazdasági attasé beszélt a Piac & Profit konferenciáján.
Pénz van, csak a tőke hiányzik
A hazai kis és középvállalkozások legnagyobb gondja mindenképpen az akkut tőkehiány - ebben tulajdonképpen egyetértés van, ahogy abban is, tőkeprogram lehetne a megoldás. Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója szerint viszont nem olyan, mint a Jeremie.
Lázár: az Uniótól nem kaptunk semmit
Az Uniótól kapott hatalmas forrásokat tulajdonképpen nem is kaptuk – erre jutott Lázár János a Portolio konferenciáján elhangzott előadásában. Amit viszont most kifizetünk – mert ugye pénz mégis van – azt egészen máshogy akarják elosztani.
Így induljunk neki a tavasznak
A tavasz egyik – sokak szerint elengedhetetlen – programja a nagytakarítás. Bár az ember nehezen áll neki, amikor végül minden csillog-villog a napsütésben, már látjuk, hogy megérte. Nagytakarításra a cégben is szükség van időnként, és ha túl vagyunk rajta, itt is látni fogjuk, hogy bőven megérte!
A szemben ülő "kislány" is lehet a főnök
Mindig is vállalkozónak készült Agárdi-Nyárai Andrea, apját követve ipari területen. De ahelyett, hogy „beült volna” a családi cégbe, az iskolapadból éppen csak kilépve felépített magának egy saját, sikeres, mára nemzetközi piacon helytálló vállalkozást.
A legőszintébb tükör, amit mégis megölelnél
Őszintén és természetesen jelez vissza mindenről, amit csinál vele az ember. Mintha tükör lenne minden mozdulatunk és gondolatunk előtt - erre képesek a lovak, amely tulajdonságuk a vezetői önfejlesztés során is használható. Rosszul hangzik a teljes őszinteség? A lovas tréning végén mégis leginkább arra vágyunk, hogy megöleljük az állat nagy, okos fejét.