A folyamatos változásra minden cégnek nyitottan kell reagálnia, ez a siker egyik kulcsa, ebben hisznek a KÜRT Információbiztonsági és Adatmentő Zrt. vezetői is. A nemzetközi hírű cég új stratégiával készül a távoli piacok meghódítására.
A KÜRT-öt legtöbben az adatmentés terén elért sikerei miatt ismerik, ám a vállalat már több mint 15 éve jelentős, piacformáló szereplője hazánkban az információbiztonságnak is. A cégnek ma négy olyan világszínvonalú terméke kínál egyedi megoldásokat aktuális és trendi informatikai, információbiztonsági problémákra, mint az információbiztonsági törvény vagy az ISO/IEC 27001 szabvány követelményeinek való megfelelés, a Big Data problémakör, vagy a pénzintézetek pénzügyi kockázatainak kezelése.
A sikeres vállalatot sem kímélte a gazdasági válság: mint Márton Miklós a cég üzleti vezérigazgató-helyettese fogalmazott, az emberek szükség esetén benzint még vesznek az autóba, de casco-t már nem kötnek”. Az új helyzetből azonban új stratégiával lehetőséget kovácsolt a vállalat. Ahelyett, hogy a korábbi terveknek megfelelően nagy székházukban egy, az iparág legjobb szereplőit összehozó központ kialakításán fáradoznának, továbbléptek.
- A székház eladása jól illeszkedik a cég üzleti modellváltási folyamatába, és plusz erőforrást jelent, ami a saját fejlesztésű termékek külföldi piacra viteléhez nagy lehetőséget és könnyebbséget ad – mondta el sajtótájékoztatón. Márton Miklós.
Miután elfogadták egy francia vállalat magasan a piaci ár feletti ajánlatát, az így befolyt 10 számjegyű összeget a fejlesztésre fordítva régóta dédelgetett gondolat öltött testet: az információbiztonsági üzletág úttörő módszertanait és know-how-jának erre alkalmas elemeit szoftvertermékekbe integrálták.
Szoftveres támogatással a komplex információbiztonsági feladatok egyszerűbben, gyorsabban végezhetők el, esetenként automatizálhatók, így kevesebb emberi erőforrást igényelnek. Nem kevésbé lényeges, hogy ilyen termékekkel a külföldi piacokra történő kilépés is lényegesen egyszerűbben valósítható meg, mint tanácsadás jellegű szolgáltatásokkal.
Ők a hozzáadott érték
Shenzhen a kínai Szilícium-völgynek számít, iparilag ez a legfejlettebb térség, minden külföldi cég itt szeretne piacot szerezni, ezért óriási a verseny a bejutásért. A kínai Invest Shenzhennel tavaly aláírt stratégiai együttműködési megállapodás keretében az elmúlt hetekben már második alkalommal járt a KÜRT delegációja Kínában, ezúttal konkrét projektek mentén folytatódtak a tárgyalások.
A piacra jutás érdekében notebook gyártóknak ajánlották termékeiket úgy, hogy azzal azok megkülönböztethetik magukat a versenytársaktól. A – kissé leegyszerűsítve – adatgaranciának nevezhető üzleti modell a hardvergyártóknak komoly versenyelőnyt kínál az őket a versenytársaiktól szignifikánsan megkülönböztető szolgáltatáscsomag révén. A szerződő partnerek így nem csak hardver garanciát tudnak vállalni az eladott gépekre, de a KÜRT segítségével az adatokra is garanciát ajánlhatnak.
A KÜRT számára az együttműködés elképzelhetetlen nagyságú adatmentési piaci potenciált nyit, óvatos kalkulációk alapján is a jelenlegi adatmentés bevétel 5-6-szorosa érhető el egy viszonylag rövid, fél éves felfutási időszak után. A lehetőségek között van közös vállalat alapítása, vagy technológia-transzfer is, ezek megvalósulása 2016-2017 fordulóján várható.
- Ha csak egymillió eladással számolunk a sikeres együttműködés esetén az azt jelenti, hogy tízszeresére kell növelnünk a cég jelenlegi kapacitását – mondta Márton.
A cég számára egyébként az export beindítása esetében éppen ez a kapacitás korlát a legfőbb gond. A tanácsadói tudás nehezen kivihető korábbi tapasztalataik szerint, hiszen ha a szakembereik távol dolgoznak, akkor az itthoni ügyfelek ellátása szenvedhet csorbát. (Ezzel együtt most éppen az épp rendszerváltást megélő Mianmarral is tárgyalnak az új közigazgatási rendszerük kiépítésével kapcsolatos projektekben való részvételről.) A tanácsadói projektek helyett ezért fordult a cég figyelmet a „dobozos” termékek felé.
Kell a kreativitás
- A magyar szakemberek kreativitása segíti az adatmentési projektek sikerességét – mondta Kertész Zoltán, az adatmentés vezetője. A tapasztalatok szerint a német mérnökök például akkor működnek jól, ha megmondják nekik, hogy milyen szituációban mit kell tenni, ez a feladat azonban nem ilyen.
A tapasztalatok szerint a magyar cég magas, 80-85 százalékos sikerrátája ennek is köszönhető, a német kollégákkal azonos know-how-val és felszereltséggel sem tudják teljesíteni ezt a szintet.
A szakértelem mellett az ázsiai piacon való megjelenést valójában segítette a Snowden-botrány is – mondta Márton, mivel a kínai döntéshozók azóta más szállítókat keresnek a korábbiak helyett.