Timár Gigi cikkei


Timár Gigi cikkei

Hogyan hoz pénzt az élmény?

Hogyan hoz pénzt az élmény? 

Tévedés azt hinni, hogy a gondosan megalkotott felhasználói élmény csak a felhasználóknak tett szívesség. Az ebbe fektetett pénz az idők során sokszorosan megtérülhet a cég számára.
Tippek az etikai csapdák elkerüléséhez

Tippek az etikai csapdák elkerüléséhez 

Egyre több cégvezető érzi, hogy az etikus magatartás nem csak a léleknek jó, de kifizetődő is. Nem olyan egyszerű azonban mindig a helyes úton maradni.
Kutya az irodában: a cukiság hatékonnyá tesz

Kutya az irodában: a cukiság hatékonnyá tesz 

Miért jó, ha kutya van az irodában? Mert cuki. De van más előnye is! A legmenőbb amerikai munkahelyeknek tartott giga cégek, köztük a Google vagy az Amazon már régóta kifejezetten ösztönzik, hogy a munkavállalók bevigyék az irodába házi kedvenceiket. Persze nem egyszerűen „jófejségből”. Az állatok jelenléte kutatások szerint csökkenti a stresszt és növeli a kreativitást.
Így kell zöldágra vergődni

Így kell zöldágra vergődni 

Nem elég zöldnek lenni, annak is kell látszani! De nem mindegy, hogyan kommunikáljuk a fenntarthatósági iránti elkötelezettségünket, mert a "zöldre festés" vádja hosszú távra tönkre teheti egy cég renoméját.
Testbeszédhibák - tényleg érdemes kihúzni magunkat?

Testbeszédhibák - tényleg érdemes kihúzni magunkat? 

Nem volt haszontalan, hogy gyerekkorunkban megtanultuk, mindig húzzuk ki magunkat, hisz még az üzleti életben is kamatoztathatjuk a jó testtartást. A nonverbális kommunikáció segíthet eladni magunkat, de akár tönkre is tehet egy tárgyalást.
Nem lehet megúszni a kártyázást

Nem lehet megúszni a kártyázást  

A kereskedőknek is megéri nyitni a készpénzmentes megoldások felé – véli Eölyüs Endre, a MasterCard magyarországi igazgatója. Még van hova fejlődnünk bankkártya-elfogadás terén.
A milliomosok 4 követendő szokása

A milliomosok 4 követendő szokása 

Valójában azok, akik igazán gazdagok lesznek, korántsem csak ülnek a pénzükön. Vannak bizonyos szokásaik, amelyeket mindenkinek érdemes követni, aki többre vágyik.
A net vihet vevőket a boltokba

A net vihet vevőket a boltokba 

A digiális világ már nem a jövő, a kereskedőknek pedig fel kell készülniük azokra a vásárlókra, akik le se teszik a kezükből az okostelefont. Az online térhódítása azonban nem veszély, hanem lehetőség is lehet a fizikai boltok számára – erre épít a többcsatornás (multi channel) értékesítés és marketing.
Így lesz élmény hallgatni, ha beszél

Így lesz élmény hallgatni, ha beszél 

Egy jó történet segít bizalmat építeni, emlékezetessé tenni magunkat, eladni a termékünket vagy szolgáltatásunkat. De nem elég, ha a sztori maga jó, jól is kell elmondani. De hogyan? Szakértőnk segít!
„Nagyon beletenyereltünk”

„Nagyon beletenyereltünk” 

Szó sem volt cégalapításról, egyszerűen lelkesedésből állt össze néhány barátnő nyolc évvel ezelőtt, hogy tegyen valamit a fenntarthatóbb világért. Mára a Cellux Csoport a szegmens egyik legismertebb márkája, és még koránt sincsenek a határaiknál.

Hogyan spóroljunk a dolgozón? 

Amikor minden fillért meg kell fogni, érdemes kreatív megoldást választani. Hiszen egy ponton túl sem a beszerzési költségeken, sem az áramszámlán nem tudunk spórolni. Az embereken takarékoskodni általában nem jó ötlet – kivéve, ha okosan csináljuk.

A siker titka: maguknak tették magasra a lécet 

Egy gyerekkora óta tortamániás mestercukrász és egy, a pasztellszínek és cukorvirágok között minimum kontrasztos úriember – ők a prémium minőségű, egyedi tortákat készítő Preston Tortamanufaktúra szíve és lelke.

Munka nyaralás közben? Még jó is lehet! 

Ki akarna dolgozni a nyaralás alatt? Nos, ha megfordítjuk a dolgot, máris jobban hangzik: nyaralás munka közben. Erre teremt lehetőséget a legújabb őrület, a „jobbatical”.

Ne pazarolja az időt! 8 tipp, hogy hatékonyabb legyen a munka 

Mindenkivel előfordul – különösen, ha már belátható közelségbe került a nyaralás – hogy egyszerűen nem megy a munka. Csak bámuljuk a monitort, de nem haladunk munka. A feladatok pedig csak sokasodnak. Lássunk pár trükköt, hogy elkerüljük a katasztrófát!

Az emberi tényező az it-biztonságban 

Az igazán biztonságos vállalati informatikának több a humán vonatkozása, mint gondolná az ember. Tehát nem csak a gépekre, az emberekre is figyelnünk kell. Mégpedig három szinten.

A meghekkelhetetlen emberek 5 szabálya 

Bár rengeteget hallani az internetes biztonság fontosságáról, sajnos a legtöbben még nem szentelnek ennek kellő figyelmet. Pedig a szakértők azt mondják, nincs olyan gép, ami biztonságban van a hackerektől, csak olyan, amit még nem támadtak meg. Vannak viszont módszerek, amivel tulajdonképpen meghekkelhetetlenné válunk.

A mosoly, mint üzleti előny 

Egészséges, fiatalít, növeli a hatékonyságot és az üzleti sikert. Rejtély, hogy miért nem él mindenki, minden egyes nap ezzel az egyszerű eszközzel.

Jelenleg nem vagyok elérhető – miért kell az „out of office” üzenet?  

Az azonnaliság ma már az élet minden területén elvárás. Ha tudomásul vesszük, hogy például a vásárlók számára a gyors szállítási idő a legfőbb vonzerő a vásárlások során, miért gondoljuk, hogy nyugodtan várnak majd ránk, ha hetekig nem kapnak választ a nekünk küldött üzenetükre? Nem érdemes ezen elbukni egy jó kapcsolatot.

A sikerhez sztori kell 

Sajnos a társadalmunk arra kondicionál, hogy a történetnek – a fecsegésnek – a magánéletben, egy kávé mellett van a helye, nem az üzleti előadásokban. Pedig nagyon fontos lenne, hogy többet meséljünk történeteket, mert ez az, ami megjegyezhetővé tehet minket – mondja Győrffy Kinga kommunikációs tanácsadó.

Már hatályos a reklámadó-törvény 

Hatályba lépett a módosított reklámadó-törvény. Bár az Unió még vizsgálja a szabályozást, a vállalkozások számára már fontos, hogy az új szabályok szerint járjanak el minden esetben. A szabály mindenképpen hatalmas adminisztrációs, sokak számára pedig anyagi terhet is jelent majd.

Hőségben is van munka - így éljük túl 

Jön az idei eddigi legnagyobb kánikula, de a munka nem állhat le. A meleg viszont a gépeket és az embereket is megviseli. Adunk néhány tippet, hogy ne csak a túlélésre tudjunk koncentrálni jó pár munkanapon.

Ezek az uniós pályázatok jönnek hamarosan 

Nyáron várhatóan beindul a 2020-ig tartó új uniós pályázati ciklus kiírásdömpingje. A pályázatok között jelentős részben lesznek gazdaságfejlesztést támogató konstrukciók. Az első pályázatokat nemrég kiírták, lássuk, mi jön még a nyáron!

Kutyaszeretetből üzlet 

Először hobbi volt, aztán életmód, mostanra pedig üzlet is a "kutyázás" Karádi Róbert, a II. Kerületi Kutyaiskola vezetője számára. Egész nap terepen, kutyák között dolgozik, de azt vallja, elsősorban az emberekkel van dolga.

Csúcsétterem ételmaradékból 

El tud képzelni egy elegáns éttermet, ahol profi séfek, csodás tányérokon és nem utolsó sorban sok pénzért olyan ételeket szolgálnak fel, ami után mind a tíz ujját megnyalja? Ez eddig rendben. És ha azt mondjuk, hogy minden egyes étel alapanyaga olyasmi, ami átlagos esetben a szemétben végezné?

Nyakunkon az új reklámadó! Segítünk átlátni a teendőket 

2015. július 5-én életbe lép a módosított reklámadó- szabályozás. Még mindig rengeteg a kérdőjel. A legfontosabb alapszabályokat segített áttekinteni Dr. Szilágyi Zsuzsa, a Magyar Lapkiadók Egyesülete Jogi Bizottságának elnöke a Piac & Profit konferenciáján többek között azoknak, akik most, a változás után kerülnek az adó hatálya alá.

Hasznos részletek, ha uniós pályázatra készül 

Már visszaszámol a cégek többsége július elejéig, amikor végre beadhatóak az első pályázatok a három megjelent GINOP kiírás esetében. Milos Katalin az NGM osztályvezetője és Törös Gréta a Goodwill Consulting pályázati szakértője beszélt a Piac & Profit konferenciáján a hasznos részletekről, hogy mire kell figyelni e pályázatok kapcsán.

Glattfelder: Nem pénzosztás lesz 

Nem pénzosztás lesz az új uniós pályázati ciklusban - hangsúlyozta Glattfelder Béla gazdaságszabályozásért felelős államtitkár a Piac&Profit konferenciáján. A hangsúly nem a pénzek kifizetésén, hanem a valós gazdaságfejlesztési ötletek támogatásán lesz. A feltételek elsősorban azoknak a cégeknek kedveznek, amelyek már most is sikeresek.

Vállalkozás kezdőtőke nélkül? Így lehet!  

Egy vállalkozás elindításához vagy hirtelen növekedéséhez általában külső tőke bevonására van szükség. De nem minden esetben! Lássunk néhány modellt, ahol az ügyfelek fizetik az első kört!

Itt az idő a beszéd helyett cselekvésre váltani 

Az Európai Unió által 2020-ra kitűzött célok eléréséhez a vállalatok – legyenek kicsik vagy nagyok – nagyon jelentős mértékben járulhatnak hozzá, ha belátják saját felelősségüket. Ennek tudatosítása érdekében jött létre a Vállalkozás 2020 Manifesztum, amely kijelöli a legfontosabb prioritásokat. A dokumentum azt hangsúlyozza, eljött a konkrét és gyakorlati lépések ideje.

A pápa is felszólal a Föld védelmében 

A közös otthon védelme - ez lesz a címe Ferenc pápa várva várt enciklikájának, amely a környezetvédelemről szól majd. Június 18-án mutatják be.

A főnökön múlik a munka-magánélet egyensúlya 

A mai világban már nem lehet munka és magánélet egyensúlyának fenntartásáról beszélni a szakértők szerint. Túl kell lépnünk ezen a fogalmon, helyette a kettő integrációját kell megoldanunk. De, hogy ez ne azt jelentse, hogy folyamatosan a munkán jár az agyunk, azért a főnöknek is tennie kell.

A felejthetetlen beszédek titkai 

Az ember számtalanszor kerül előadói helyzetbe – nem csak hivatalos szituációkban, hanem például akkor is, ha be kell mutatkozni egy társaságban vagy üzleti szituációban. Szakértői tanácsok következnek, hogy emlékezzen ránk a hallgatóság!

Nyerő ötlet: a divatos kutya 

Külföldön teljesen természetes, hogy egy elegáns hölgy vagy úr az öltözékéhez és státuszához illő kutyafelszerelést vásárol kedvence számára. Ha Magyarországon egyelőre viszonylag szűk is az a réteg, aki megengedheti magának a prémium minőséget, rájuk érdemes üzletet építeni.

Nem élhetünk a Google nélkül  

Nem lehetőség, hanem a túlélés feltétele a Google fejlesztései által kínált lehetőségek követése. Bár ez keményen hangzik, win-win helyzetről van szó: aki használja az új tudást, többet keres majd, így a keresőóriás is nagyobbat kaszál rajta.

Így csökkenti az unió a kereskedők rezsijét 

A bankkártya elfogadás egyre inkább elengedhetetlen a sikeres kereskedelmi tevékenységhez. Az Unió „bankkártya elfogadási rezsicsökkentéssel” igyekszik segíteni ebben a kereskedőket. Lássuk, mire kell számítani.

Bónuszok, ajándékok, ötletek, amit tényleg imádni fognak a vevők 

Motivációról sokat beszélünk a cégek kapcsán, de nem csak a kollégákat, a vásárlókat is motiválttá kell tennünk, hogy kipróbálják a termékünket, többet vásároljanak és végül hűséges vásárlóinkká váljanak. Nyírő Réka a Marketing Commando szakértője a Marketing Szuperkonferencián adott gyakorlati tippeket mindhárom cél eléréséhez.

9 dolog, amiről a sikeres emberek nem beszélnek 

Ahhoz, hogy sikeresen építsünk szakmai kapcsolatokat, muszáj egy kicsit nyitottabbá válni a kollégák felé. Meg kell, hogy ismerjenek minket, hiszen csak így alakulhat ki elkötelezettség a másik iránt – ami pedig mindenképpen hasznos minden fél számára. Nem mindegy azonban, hogy mit árulunk el magunkról, az őszinteség romboló is lehet.

Mindenkinek megéri, ha a közös érdek az első 

Az etikus működés alapja, hogy képesek legyünk csapatként tekinteni a tágabb környezetre, melynek érdekeit sajátunkként fogjuk fel - vélték az Üzleti Etikus Cégek Fórumának résztvevői. Ehhez pedig elkötelezett vezetőre, de motivált csapatra is szükség van.

Etika nélkül nincs siker 

Elfogadható érv még az üzleti életben, hogy az etikus magatartás nem kifizetődő? Vagy egyértelmű, hogy hosszú távon ez a sikeres is? És min múlik az etikus cég a vezetőn, vagy a jól kidolgozott rendszeren? Többek között ezt vitatták meg az idén harmadik alkalommal megrendezett Üzleti Etikus Cégek Fórumának résztvevői.

Így élheti túl a Föld Űrhajó 

Közel vagyunk ahhoz a kritikus ponthoz, ahol végképp eldől, hogy lefelé ,vagy felfelé halad tovább a világunk - László Ervin professzor szerint. Az Üzleti Etikus Cégek Fórumára küldött üzenetében a professzor hangsúlyozta, mind egy űrhajóban utazunk, amelynek fenntartása közös kötelességünk és érdekünk is.

Okostelefonoznak a kollégák a meetingen? Így nem fognak!  

A vezetők 94 százaléka szerint zavaró, ha egy megbeszélés közben valaki az okostelefonját használja egy amerikai kutatás szerint. Mégis mindenki csinálja. Mit tehetünk ellene? Van pár tippünk!

Mi kell a fiataloknak? Figyelem, személyre szabottság, csocsó 

A cégek versenyképessége megőrzésének fontos eleme a fiatal tehetségek bevonzása. De mit tegyünk és mit ne, hogy vonzó munkahely legyünk az Y generáció számára?

Üzleti előny a sokszínűség 

Bár egyre több cég látja, hogy a sokszínűség egyértelműen üzleti előnyt jelent, egyelőre kevesen foglalkoznak vele, hogy akár csak a generációk hatékony együttműködését fejlesszék a cégben – ez derül ki az MTD Tanácsadó Közösség friss kutatásából. Pedig nem bonyolult dolog az esélyegyenlőség, de annál eredményesebb. A kicsiknek kéne nagyot fejlődnie.

Eladna? Ezt ne mondja soha!  

A sikeres értékesítés olykor néhány mondaton, vagy szón is múlhat. Egy gondosan felépített eladási folyamatot is tönkre tehetünk, ha meggondolatlanul kommunikálunk. Lássunk hat olyan mondatot, amit örökre el kell felejtenünk a sikeres értékesítéshez.

Így szoktathatjuk magunkat a bizonytalansághoz 

A vállalkozói lét elengedhetetlen része a kockázat. Egyesek éppen azért tudnak lubickolni benne, mert számukra az éltető erő, kellemes izgalom a kétes kimenetel, de sajnos nem mindenki van ezzel így. Adunk néhány tippet, hogy hogyan tréningezhető a kockázattűrés!

Feláll, vagy meghal? 

Amikor ezt a cikket olvassa, nagy valószínűséggel éppen ül – mint ahogy teszi ezt évente 2032 órában, sok más emberhez hasonlóan. A Szilícium-völgyben viszont már azt mondják, az ülés az új dohányzás.

Ökocsini - nem biztos, hogy árt a divat 

Sokan, sokszor kritizálják a divatipart, hogy mind a ruhák előállításával, mind a túlzott fogyasztásra ösztönzéssel nagyon rosszat tesz a környezetnek. De lehet másképp is divatozni!

Ideje pénzre váltani az orosz kapcsolatokat 

A nehézségek ellenére is mindenképpen érdemes az orosz piacra koncentrálni Tóth Imre, az MKIK Magyar-Orosz tagozatának elnöke szerint. Az érvek mellett arról is beszélt a Piac&Profit konferenciáján, hogy miben hiányolja a kormányzat segítségét és mit javasol a Kamara a kkv-k támogatására.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo