Nyerő ötlet: a divatos kutya

Külföldön teljesen természetes, hogy egy elegáns hölgy vagy úr az öltözékéhez és státuszához illő kutyafelszerelést vásárol kedvence számára. Ha Magyarországon egyelőre viszonylag szűk is az a réteg, aki megengedheti magának a prémium minőséget, rájuk érdemes üzletet építeni.

Szabó Nikolett  - Kép: PP/Hatlaczki Balázs

A saját igényeire alapozva, mindenféle piacfelmérés nélkül, egyszerűen csak hittel vágott bele nyolc évvel ezelőtt Szabó Nikolett, a Luludog tulajdonosa egy kutyafelszerelés-bolt létrehozásába, azért, hogy itthon is elérhetővé tegye azokat a termékeket, amelyek a világ összes kozmopolita kutyáját megilletik. Az ötlet bejött, és bár az induláshoz jelentős befektetésre volt szükség, ez alig három év alatt megtérült. A válságot megérezték, de ezzel együtt is nyolcadik éve működik sikeresen az üzlet. 2010 óta ismét folyamatos a növekedés.

– A kutyaruha elsődlegesen praktikus célokat szolgál – hangsúlyozza a tulajdonos. Az állatok tényleg fáznak, szükség lehet esővédelemre vagy épp a felsózott utaktól a talpakat védő kutyacipőre. Kiegészítőik között is számos praktikus tárgy kapható a póráztól az autósülésen át. Első körben általában ilyesmi miatt érkeznek hozzájuk a vásárlók, de azt vallják, ha már ráadnak valamit a kedvencükre, az legyen stílusos. (Főleg, ha a munkahelyükre is magukkal viszik.)

Az itt forgalmazott kutyafelszerelések mindegyike prémium termék, vevőik többsége olyan, aki szívesen cserélgeti a divatos darabokat nem csak a saját, de a kutyus gardróbjában is. Erre van is lehetőségük, hiszen a kutyaruhák esetében – épp úgy, mint az emberek divatjánál – évente két új kollekcióval rukkolnak elő a gyártók. A legnagyobb kutyadivat-esemény a New York-i divathét, ahol a világ legnagyobb és legnevesebb tervezői és márkái jelennek meg évről évre a legújabb termékeikkel, meghatározva a következő évi divatot.

A Luludognál fontos a kapcsolattartás, a törzsvásárlók tájékoztatása: folyamatosan jelentkeznek hírlevelekkel, ünnepi képeslapokkal építik a közösséget, apró karácsonyi ajándékokkal kedveskednek, és nyomtatott katalógust küldenek az új kollekciók megjelenésekor. A törzsvásárlók kutyáját és ízlését is ismerik, így mindig olyasmit tudnak ajánlani, ami kedvére való lesz a gazdinak.

Induláskor webes értékesítési stratégiát építettek fel. A webáruház ma is sikeresen működik – már két nyelven –, de nagyon hamar kiderült, hogy van igény a fizikai boltra is. Mivel pedig prémium termékeket árulnak, jelentős befektetési igénnyel alakították ki a frekventált helyen lévő, luxusszínvonalon kivitelezett üzletet. Több külföldi gyártó termékeit importálják, bizonyos márkák esetében pedig kizárólagos magyarországi forgalmazói státuszt szereztek – ezek esetében természetesen viszonteladóként is működnek.

– Sokan rendelnek a weben keresztül, ugyanakkor élmény bejönni a boltba, olyan, mint ha fodrászhoz menne az ember. Itt nemcsak vásárolni, hanem beszélgetni is lehet.

A boltnak a fenntartása azonban tőkeigényes, hiszen készleten kell tartaniuk a számos márka újabb és újabb kollekcióinak jelentős részét. A vásárlók követik és igénylik az újdonságokat, így képben kell lenni. Elvárják a szakértelmet abban, hogy ránézésre vagy akár elmondás alapján, a megfelelő méretet ajánlják az eladók. A hitelességhez azonban a kutyadivat mellett a „hétköznapi” kutyás kérdésekben is szakértőnek kell lenni.

2010-ben indították el saját kutyaruhamárkájukat S*ck Right néven. A kiemelkedően magas minőségű, fantasy stílusú termékek egy magyar ékszertervező kézi munkájával készülnek, alapvetően exportra. Az Egyesült Államokban, Japánban és Európa számos országában már kaphatók.

Miért a kutya?
Amikor kutyája lett, akkor szembesült azzal Szabó Nikolett, hogy itthon szinte lehetetlen igazán jó minőségű és stílusos kutyafelszerelést kapni. Nem talált olyan kanapét a kutyusnak, amit szívesen berakott volna a lakásába, nem talált olyan hordozótáskát, kiegészítőt, amit a kutyájával együtt szívesen hordana. Pedig a spánieljét az első perctől családtagnak tekintette, aki megérdemli a stílusos felszerelést.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo