A saját igényeire alapozva, mindenféle piacfelmérés nélkül, egyszerűen csak hittel vágott bele nyolc évvel ezelőtt Szabó Nikolett, a Luludog tulajdonosa egy kutyafelszerelés-bolt létrehozásába, azért, hogy itthon is elérhetővé tegye azokat a termékeket, amelyek a világ összes kozmopolita kutyáját megilletik. Az ötlet bejött, és bár az induláshoz jelentős befektetésre volt szükség, ez alig három év alatt megtérült. A válságot megérezték, de ezzel együtt is nyolcadik éve működik sikeresen az üzlet. 2010 óta ismét folyamatos a növekedés.
– A kutyaruha elsődlegesen praktikus célokat szolgál – hangsúlyozza a tulajdonos. Az állatok tényleg fáznak, szükség lehet esővédelemre vagy épp a felsózott utaktól a talpakat védő kutyacipőre. Kiegészítőik között is számos praktikus tárgy kapható a póráztól az autósülésen át. Első körben általában ilyesmi miatt érkeznek hozzájuk a vásárlók, de azt vallják, ha már ráadnak valamit a kedvencükre, az legyen stílusos. (Főleg, ha a munkahelyükre is magukkal viszik.)
Az itt forgalmazott kutyafelszerelések mindegyike prémium termék, vevőik többsége olyan, aki szívesen cserélgeti a divatos darabokat nem csak a saját, de a kutyus gardróbjában is. Erre van is lehetőségük, hiszen a kutyaruhák esetében – épp úgy, mint az emberek divatjánál – évente két új kollekcióval rukkolnak elő a gyártók. A legnagyobb kutyadivat-esemény a New York-i divathét, ahol a világ legnagyobb és legnevesebb tervezői és márkái jelennek meg évről évre a legújabb termékeikkel, meghatározva a következő évi divatot.
A Luludognál fontos a kapcsolattartás, a törzsvásárlók tájékoztatása: folyamatosan jelentkeznek hírlevelekkel, ünnepi képeslapokkal építik a közösséget, apró karácsonyi ajándékokkal kedveskednek, és nyomtatott katalógust küldenek az új kollekciók megjelenésekor. A törzsvásárlók kutyáját és ízlését is ismerik, így mindig olyasmit tudnak ajánlani, ami kedvére való lesz a gazdinak.
Induláskor webes értékesítési stratégiát építettek fel. A webáruház ma is sikeresen működik – már két nyelven –, de nagyon hamar kiderült, hogy van igény a fizikai boltra is. Mivel pedig prémium termékeket árulnak, jelentős befektetési igénnyel alakították ki a frekventált helyen lévő, luxusszínvonalon kivitelezett üzletet. Több külföldi gyártó termékeit importálják, bizonyos márkák esetében pedig kizárólagos magyarországi forgalmazói státuszt szereztek – ezek esetében természetesen viszonteladóként is működnek.
– Sokan rendelnek a weben keresztül, ugyanakkor élmény bejönni a boltba, olyan, mint ha fodrászhoz menne az ember. Itt nemcsak vásárolni, hanem beszélgetni is lehet.
A boltnak a fenntartása azonban tőkeigényes, hiszen készleten kell tartaniuk a számos márka újabb és újabb kollekcióinak jelentős részét. A vásárlók követik és igénylik az újdonságokat, így képben kell lenni. Elvárják a szakértelmet abban, hogy ránézésre vagy akár elmondás alapján, a megfelelő méretet ajánlják az eladók. A hitelességhez azonban a kutyadivat mellett a „hétköznapi” kutyás kérdésekben is szakértőnek kell lenni.
2010-ben indították el saját kutyaruhamárkájukat S*ck Right néven. A kiemelkedően magas minőségű, fantasy stílusú termékek egy magyar ékszertervező kézi munkájával készülnek, alapvetően exportra. Az Egyesült Államokban, Japánban és Európa számos országában már kaphatók.