Nyerő ötlet: a divatos kutya

Külföldön teljesen természetes, hogy egy elegáns hölgy vagy úr az öltözékéhez és státuszához illő kutyafelszerelést vásárol kedvence számára. Ha Magyarországon egyelőre viszonylag szűk is az a réteg, aki megengedheti magának a prémium minőséget, rájuk érdemes üzletet építeni.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szabó Nikolett  - Kép: PP/Hatlaczki Balázs

A saját igényeire alapozva, mindenféle piacfelmérés nélkül, egyszerűen csak hittel vágott bele nyolc évvel ezelőtt Szabó Nikolett, a Luludog tulajdonosa egy kutyafelszerelés-bolt létrehozásába, azért, hogy itthon is elérhetővé tegye azokat a termékeket, amelyek a világ összes kozmopolita kutyáját megilletik. Az ötlet bejött, és bár az induláshoz jelentős befektetésre volt szükség, ez alig három év alatt megtérült. A válságot megérezték, de ezzel együtt is nyolcadik éve működik sikeresen az üzlet. 2010 óta ismét folyamatos a növekedés.

– A kutyaruha elsődlegesen praktikus célokat szolgál – hangsúlyozza a tulajdonos. Az állatok tényleg fáznak, szükség lehet esővédelemre vagy épp a felsózott utaktól a talpakat védő kutyacipőre. Kiegészítőik között is számos praktikus tárgy kapható a póráztól az autósülésen át. Első körben általában ilyesmi miatt érkeznek hozzájuk a vásárlók, de azt vallják, ha már ráadnak valamit a kedvencükre, az legyen stílusos. (Főleg, ha a munkahelyükre is magukkal viszik.)

Az itt forgalmazott kutyafelszerelések mindegyike prémium termék, vevőik többsége olyan, aki szívesen cserélgeti a divatos darabokat nem csak a saját, de a kutyus gardróbjában is. Erre van is lehetőségük, hiszen a kutyaruhák esetében – épp úgy, mint az emberek divatjánál – évente két új kollekcióval rukkolnak elő a gyártók. A legnagyobb kutyadivat-esemény a New York-i divathét, ahol a világ legnagyobb és legnevesebb tervezői és márkái jelennek meg évről évre a legújabb termékeikkel, meghatározva a következő évi divatot.

A Luludognál fontos a kapcsolattartás, a törzsvásárlók tájékoztatása: folyamatosan jelentkeznek hírlevelekkel, ünnepi képeslapokkal építik a közösséget, apró karácsonyi ajándékokkal kedveskednek, és nyomtatott katalógust küldenek az új kollekciók megjelenésekor. A törzsvásárlók kutyáját és ízlését is ismerik, így mindig olyasmit tudnak ajánlani, ami kedvére való lesz a gazdinak.

Induláskor webes értékesítési stratégiát építettek fel. A webáruház ma is sikeresen működik – már két nyelven –, de nagyon hamar kiderült, hogy van igény a fizikai boltra is. Mivel pedig prémium termékeket árulnak, jelentős befektetési igénnyel alakították ki a frekventált helyen lévő, luxusszínvonalon kivitelezett üzletet. Több külföldi gyártó termékeit importálják, bizonyos márkák esetében pedig kizárólagos magyarországi forgalmazói státuszt szereztek – ezek esetében természetesen viszonteladóként is működnek.

– Sokan rendelnek a weben keresztül, ugyanakkor élmény bejönni a boltba, olyan, mint ha fodrászhoz menne az ember. Itt nemcsak vásárolni, hanem beszélgetni is lehet.

A boltnak a fenntartása azonban tőkeigényes, hiszen készleten kell tartaniuk a számos márka újabb és újabb kollekcióinak jelentős részét. A vásárlók követik és igénylik az újdonságokat, így képben kell lenni. Elvárják a szakértelmet abban, hogy ránézésre vagy akár elmondás alapján, a megfelelő méretet ajánlják az eladók. A hitelességhez azonban a kutyadivat mellett a „hétköznapi” kutyás kérdésekben is szakértőnek kell lenni.

2010-ben indították el saját kutyaruhamárkájukat S*ck Right néven. A kiemelkedően magas minőségű, fantasy stílusú termékek egy magyar ékszertervező kézi munkájával készülnek, alapvetően exportra. Az Egyesült Államokban, Japánban és Európa számos országában már kaphatók.

Miért a kutya?
Amikor kutyája lett, akkor szembesült azzal Szabó Nikolett, hogy itthon szinte lehetetlen igazán jó minőségű és stílusos kutyafelszerelést kapni. Nem talált olyan kanapét a kutyusnak, amit szívesen berakott volna a lakásába, nem talált olyan hordozótáskát, kiegészítőt, amit a kutyájával együtt szívesen hordana. Pedig a spánieljét az első perctől családtagnak tekintette, aki megérdemli a stílusos felszerelést.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo