Szolgáltatás cikkek
A szolgáltatásokkal van a legtöbb gond, de egy új problémás terület is megjelent
Az országos ügyek felét kezelő Budapesti Békéltető Testület tavaly több mint egymilliárd forint ügyértékben hozott döntést.
Autómosás és pénzmosás egyszerre, ez az igazi biznisz
Autómosás „adómentesen"?
5 tipp lassú számítógéphez
Ugye milyen bosszantó, amikor a számítógép lassan tölt be adatokat, vagy oldalakat, és ezzel megnehezíti a munkádat, vagy éppen a szabadidődet vágja tönkre. Vannak esetek, amikor te magad is meg tudod oldani az apróbb problémákat, de egyes esetekben, csakis egy számítógépes szakember lehet a segítségedre. Mutatjuk azt az 5 tippet, amely a segítségedre lehet, ha lelassult a számítógéped.
Milyen szolgáltatásokat nyújtanak a flottakezelő szoftverek?
A flottakezelő programok fejlesztésével és forgalmazásával foglalkozó cégek nem csupán szoftvereikkel segítik a cégek járműparkjának hatékonyabb működését, de a program beüzemelése, a munkavállalók oktatása és az éjjel-nappal elérhető ügyfélszolgálat biztosítása is a szolgáltatásaik közé tartozik.
Nagy átverések lehetnek a légitársaságok tarifáiban
„A British Airways business osztálya olyan mint a Ryanair, csak ingyen van az étkezés.” Erre a sokak számára meglepő eredményre jutott egy brit fogyasztóvédelmi folyóirat.
Az életben maradás függhet a jó kommunikációtól
Az üzletben nincs barátság - tartja a régi mondás. Azonban nem a számok, hanem a hús-vér emberek kötnek üzletet, és az odafigyelés, a megfelelő kommunikáció, a felek közötti kapcsolattartás nem elhanyagolható az üzletben sem.
A digitalizáció több, mint üzleti lehetőség
A naprakész informatikai háttér létfontosságú az üzleti változásokra történő gyors és eredményes reagáláshoz. Az ügyfelek elégedettségén is rengeteget javítanak az innovatív eszközök és megoldások.
Hogyan lőjük be jól az árat
Rengeteg árazási technika létezik, de csak az működik igazán, amivel ténylegesen profitot lehet növelni anélkül, hogy drasztikusan árat növelnénk és beszállítókat húznánk le. Íme néhány ötlet a szakértőtől.
Online vásárlás – van még tovább?
Hazánkban közel 5,4 millióan szoktak rendszeresen online vásárolni, a felnőtt magyar internetezők 91 százaléka. Meddig tarthat az online vásárlók táborának bővülése?
A biztosítási piac még nem fedezte fel a digitális nomádokat
Sokat utaznak, sokat költenek, gyorsan döntenek és a piac nehezen tart velük lépést. A digitális nomádok fontos célcsoportjai lehetnének a biztosítóknak, a szolgáltatók azonban még nem figyeltek fel rájuk – ismerteti a FinTechRadar.hu. cikkét a Biztosítási Szemle.
Itt az új világ a bankok nyakán
Hatalmas versenyre készülhetnek a klasszikus pénzintézetek a fintech cégeket és startupokat is helyzetbe hozó új EU-s rendelet miatt. Az első, új típusú szolgáltatást végző hazai fintech cég már meg is kapta a működési engedélyt az MNB-től.
Mit kell tudni az ingatlanügyletek áfa-szabályairól?
Az ingatlanügyletekre jellegükből fakadóan speciális szabályok érvényesek. Ennek megfelelően a szolgáltatások teljesítési helyének meghatározása sem az általános szabályok szerint történik.
Ő lehet az utazás Amazonja
A Ryanair egy géppel kezdte, ma több, mint 400-zal repül. Idén egy milliárd eurós nyereséget várnak és az ír cég tovább terjeszkedik, „ az utazás Amazonja” szeretne lenni.
Nagy csinnadratta, kevés újdonság az Apple-nél
Jóllehet már közel egymilliárd iPhonet használnak a világon, érezhetően esik az Apple egyre drágább mobiltelefonjainak forgalma. Az óriáscég most hír- és film-streaming, illetve játékszolgáltatással, valamint saját hitelkártyával tör be új piacokra – amelyeken már elég sokan tülekednek.
A legjobb márkák az érzelmeinkre hatnak
Nem igazán racionális döntés az, hogy mely márkákat szeretjük. A brand ma nem más, mint élmény. Az élményt pedig történetekkel kell megteremteni, nem érveléssel. Mert az érvek rögtön ellenállást szülnek, vitahelyzetbe tesznek. Ha viszont mesélünk, az emberi lélek egy mélyebb, irracionálisabb, emocionálisabb alapú rétegét érintjük meg. Az élelmes cégek és cégvezetők az érzelmeken keresztül közelítenek meg minket. Erről is szó esett a Piac & Profit Brandépítés – 2018: Híres legyél, ne hírhedt! című konferenciáján.
Izgulunk az adatainkért, miközben önként átadjuk azokat
A hazai internetezők kétharmada aggódik a róla tárolt információk biztonsága miatt, az adatvédelmi tájékoztatókat mégis csak a megkérdezettek mintegy 20 százaléka olvassa el – hangzott el a témában rendezett konferencián.
Magyarországon a legelégedettebbek a fogyasztók
EU-szerte a fogyasztók alig több mint a fele bízik abban, hogy a szolgáltatási ágazatokban működő vállalkozások betartják a fogyasztóvédelmi szabályokat. A tagállamok többségében a távközlési, a pénzügyi és a közüzemi szolgáltatások továbbra is igen problémás területek.
Integrált IoT szolgáltatás segíti a vállalkozásokat
Komplex IoT-szolgáltatásait és platformját teszi az üzleti ügyfelek számára elérhetővé az Invitech. Az IoT Insights integráltan, egy kézből kínálja a különböző szenzorok, adatbázisok és rendszerek monitorozását és üzemeltetését. A felhasználók ezáltal gyorsabban, eredményesebben tárhatják fel az üzleti hatékonyságot javító összefüggéseket.
Reggeli egyperces: Hogyan változik az egészségügyi szolgáltatási járulék összege 2019-től?
Reggeli egyperces: Az egészségügyi szolgáltatási járulékot fizetőket nem csak a fizetendő összeg érdekli, hanem az is, hogy az azt megfizetők mire lesznek jogosultak. Erre választ kapunk az Írisz Office adótervezőitől.
Eltűnnek a kókler ingatlanosok
Tízből hat ingatlanos eltűnik a piacról 2-3 éven belül – mondja Balla Ákos, a Balla Ingatlan tulajdonosa. A digitalizáció átalakítja a közvetítői szakmát és felértékeli a kiegészítő szolgáltatásokat, így csak a komoly piaci szereplők maradnak talpon.
2050-ig megmenthetjük a Földet, ha újradefiniáljuk a növekedést
A klímapolitikát alapjaiban meghatározó, az ökoszisztémák szolgáltatásait beárazó, a negatív externáliákat számosító közgazdász, Lord Nicholas Stern szerint két évtizedünk van rá, hogy átalakítsuk a gazdaságot, különben visszafordíthatatlan környezeti változások kárvallottjaivá válunk.
Ma már nem elég jó szolgáltatást nyújtani
Már nemcsak a fogyasztók változó szükségleteinek és igényeinek kielégítése, hamem a „fogyasztói élmény” áll a középpontban, amikor termékek, szolgáltatások tervezéséről van szó, írja a Budapest Lab.
Sok autószerviz csak annak látszik
Az országban felmért több mint ötezer autószerviz ötöde már nem létezik a bejelentett telephelyén, és kevesebb mint fele folytat szerviztevékenységet, illetve rendelkezik az ehhez szükséges műszerekkel, berendezésekkel – derült ki egy kutatásból.
Kérésre a felhő házhoz megy
A technológia ma már ott tart, hogy az üzletileg kritikus adatok is biztonsággal bevihetők a felhőbe, de ha valaki még mindig aggódik, arra is lehetőség van, hogy „házhoz vigyék” a felhőt. Az egyik világviszonylatban vezető felhőszolgáltató, az Oracle magyarországi igazgatójával, Reményi Csabával beszélgettünk az új digitális világról, amit sokan még mindig jövőként kezelnek, pedig már kézzelfoghatóan itt van.
Minden adóvizsgálatot előre meg kell tervezni
Az adózás rendjében bekövetkezett, 2018. január 1-től életbe lépett változások következtében minden adózónak sokkal előrelátóbbnak kell lennie. Az új szemlélet és gyakorlat kialakításához komoly segítség lehet a Stallum Adótanácsadó blogjában megjelent írás.
Az éttermi vendéglátás az egyik legsérülékenyebb szolgáltatási szektor
A fővárosban működő éttermi, mozgó vendéglátással foglakozó vállalkozások jól teljesítettek az elmúlt években, de jól látszanak a szektor alapvető problémái is – derül ki az OPTEN céginformációs szolgáltató statisztikáiból.
Méregdrága szálloda helyett béreljen "irodalakás"-t
Drágák a szállodák a keresett nagyvárosokban - vállalatok, üzleti ügyben utazók számára a szervizt és plusz szolgáltatásokat nyújtó “irodalakás” lehet a megoldás. Világszerte előtérbe kerültek azok a cégek, amelyek kifejezetten üzleti utazóknak építenek, kínálnak irodának is alkalmas bérleményeket.
Fejlesztünk vagy visszafejlesztünk?
Vezeték nélküli hálózatok kiépítése és fejlesztése könnyen szőnyeg alá söpört feladatként végzi. Ha nem fordítunk rá kiemelt figyelmet, itt követjük el az első nagy hibát! Szakértőnk cikksorozatának második részében rámutat, hogyan kerülhetjük el.
Csengetett, Mylord?
A kaliforniai Szilícium-völgyben az „Aloft Cupertino” hotelben egyszer csak elénk áll a robot, amelyet A.L.O.-nak hívnak. Nem valamelyik hollywoodi scifi-ből szabadult, hanem a szálloda alkalmazottja, a 91 cm magas, 45 kiló súlyú készülék. Feladatai sokrétűek: a szálló vendégének rendelésére sok mindent tud a szobákba kézbesíteni, legalábbis mindent, ami „csomagtartójába” belefér, édességet, ropit, papír zsebkendőt, fogkrémet, italokat vagy éppen újságokat.
Ezek húzták a növekedést az első negyedévben
Az ipar és a szolgáltatások húzták a növekedést az első negyedévben, 1,6, illetve 1,7 százalékponttal járultak hozzá a bruttó hazai termék (GDP) 4,2 százalékos éves emelkedéséhez – kommentálták a friss statisztikai adatokat az MTI-nek szerdán nyilatkozó elemzők.
6 módszer, ami sikerre vihet egy induló céget
Az induló cégek sokáig csak viszik a pénzt, de nem termelnek bevételt. Hogyan lehet átvezetni e nehéz kezdeti fázison a cégeket, hogy életben maradjanak? A The Lean Startup című könyvből kiderül. Ez a Facebook vezérigazgatójának, Sheryl Sandbergnek is az egyik kedvenc üzleti szakkönyve.
Száguld a gasztroexpressz, de fogynak az utasok
Jelentős forgalomnövekedéssel zárták a 2015-ös évet az előző évhez képest az éttermi vendéglátással foglakozó hazai vállalkozások, ami optimizmusra adhat okot a jövőre vonatkozóan is, ugyanakkor egyre kevesebb szereplő van talpon a piacon.
Gyúrna a magyar: nem stadion kell, hanem fitneszterem
Bár a statisztikák szerint a szabadidejükben a magyarok leginkább tévét néznek, és marginális a sport szerepe, a K&H programjának adatai szerint azonban a fitneszterem a harmadik legnépszerűbb olyan vállalkozás, amit a lakosok szeretnének a környékükön. A szavazatok alapján több mint 800 ilyen teremre lenne országszerte szükség.
A szervizben a bizalom a lényeg
A megkérdezettek 74 százaléka választja a kisebb, márkafüggetlen autószerelő műhelyeket. A legfőbb választási szempont a szakértelem, a várható költség csak a harmadik helyen szerepel. Márkaszervizt leginkább a 18–29 év közöttiek és a 60 évnél idősebbek választanak – derült ki egy friss kutatásból.
Kell-e nekem vendéghálózat?
Vállalkozóként fontos, hogy a vendégekre, ügyfelekre is gondoljuk a Wi-fi kialakításakor hiszen egy könnyen elérhető, ingyenes Wi-Fi szolgáltatással akár üzleti előnyökre is szert tehetünk – amellett, hogy kedves gesztus, a cég általános megítélését is pozitív irányba befolyásolja. Az Invitel összegyűjtött néhány fontos tudnivalót az ingyenes Wi-Fi hálózatokról vállalkozások számára.
Ne csak tippelje, kik a vásárlói!
Azt hihetnénk, hogy ha színvonalas a termékünk, sőt talán betöm egy piaci rést, akkor meg fogja találni a helyét a piacon. Pedig ez kevés, ha a célpiac nem tud rólunk. Sok vállalkozásnak fogalma sincs, hogy hogyan érje el hatékonyan a célközönségét, hiába foglalkoztat értékesítési munkatársakat. Íme néhány módszer ideális fogyasztóink feltérképezéséhez.
Négyévente elég ellenőrizni a kéményt a kormány szerint
Drasztikusan csökkentené a kéményellenőrzések számát a kormány, egyes füstelvezetők rendszeres vizsgálata pedig meg is szűnne a kabinet javaslata alapján - írja a Magyar Nemzet. Az intézkedés miatt a vállalkozások jelentős része bajba kerülhet.
Beleragadt a sárba a pannon puma
Három százalék alatti növekedésre számít az elemzők többsége, az idei évet a mezőgazdaság húzta le, a szolgáltatások viszont meglepően jól teljesítettek, és immár ezek számítanak húzóágazatnak az autóiparral szemben.
A dupláját is fizethetjük egy fordításért
Akár kétszeres különbség is lehet egy-egy településen, megyén belül a fordítási árak között – derül ki egy friss felmérésből. Az országos vizsgálat fényt derített arra is, hogy az egyes szolgáltatók minősége is hullámzó, a piaci szereplők nagyon különbözően számolják el munkájukat, az online szolgáltatások pedig e területen is egyre népszerűbbek.
Nyerő ötlet: a divatos kutya
Külföldön teljesen természetes, hogy egy elegáns hölgy vagy úr az öltözékéhez és státuszához illő kutyafelszerelést vásárol kedvence számára. Ha Magyarországon egyelőre viszonylag szűk is az a réteg, aki megengedheti magának a prémium minőséget, rájuk érdemes üzletet építeni.
Az olcsójánosok lettek az igazi cápák
A technika gyors fejlődése és a pénztelenség szinte ellehetetlenít bizonyos szakmákat. Nincs kereslet a szaktudásra, a gyakorlatlan szakmunkások ár alatt viszik el a megrendeléseket.
A céges kocsik éltetik a márkaszervízeket
A tulajdonosok alapvetően garancia idő alatt hordják autóikat márkaszervizbe, s a garanciális javításon túl az évszakváltásokhoz kötött felkészítéseket és az idős autókra vonatkozó akciókat veszik leggyakrabban igénybe.
Taxisrendelet: vidéken is?
Még egy hónapig kapott haladékot mintegy ezer taxis, hogy átfestesse gépjárművét az előírásos sárga színre. Mindenki másnak szeptember 1-től csak sárga taxit lehet használni. A sofőrök tíz százaléka inkább nyugdíjba ment. Nem lehetetlen, hogy több vidéki városban is követik majd a budapesti taxisrendelet példáját.